Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVergelijken van test uitslagen pillen en poeders

Vergelijken van test uitslagen pillen en poeders

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
Hoi allemaal,

Ik laat al jaren mijn drugs testen, maar vroeg mij eigenlijk altijd af hoe ik de verschillende resultaten nou precies kan vergelijken. Zoals de medetesters zullen weten krijg je bij pillen/capsules/zegels/etc altijd een precieze hoeveelheid door en bij poeders krijg je een zuiverheids percentage door. Maar hoe vergelijk je die 2 nou precies?

Ik had er zelf van allerlei ingewikkelde theorien op bedacht (zal ik jullie hier verder besparen), maar heb het afgelopen week toch eindelijk maar een keer gevraagd toen ik weer wat samples ging laten testen. Omdat er vast meer zijn die dit zich afvragen, leek het mij goed om dit met jullie te delen.

Ik kreeg het volgende antwoord: Voor pillen/capsules/zegels/etc krijg je altijd de hoeveelheid base (de pure stof) door. Voor poeders krijg je het percentage base door. Eigenlijk heel erg logisch en simpel!

Ter illustratie nog een rekenvoorbeeld. Stel je had altijd pillen waarin 100mg mdma zit en inmiddels heb je die pillen niet meer maar wel mdma kristallen van 84% zuiver. Om nu een capsule van je kristallen te maken die precies dezelfde hoeveelheid mdma als je vroegere pillen bevatten heb je dus 119mg (100/.84) kristallen nodig.

Hoop dat ik met deze post wat opheldering over het testen kan geven aan jullie medegebruikers!
F
FoolLid
Jaa top, ik wou dit ook al langer vragen bij het TC, maar ik kom daar niet zo vaak xD.

Er was ook nogal wat onduidelijkheid in het topic dat ik hierover op de .info geopend had, zie testcentrumuitslag Interpreteren.

Interessant feit is dat de doseringen op Erowid over het algemeen in de meest-voorkomende zoutvorm gegeven worden en dat 15 milligram van een puur getest 2C-B poeder dus minder is dan een pil met 15 milligram 2C-B erin, waarvan de eerste dan weer meer overeenkomt met de informatie op Erowid(mits je het HCl-zout en niet het HBr-zout hebt).
P
PsychedelibeeLid
Fool zei:
Interessant feit is dat de doseringen op Erowid over het algemeen in de meest-voorkomende zoutvorm gegeven worden en dat 15 milligram van een puur getest 2C-B poeder dus minder is dan een pil met 15 milligram 2C-B erin, waarvan de eerste dan weer meer overeenkomt met de informatie op Erowid(mits je het HCl-zout en niet het HBr-zout hebt).
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de toevoeging over de erowid doseringen! Soms staat er op erowid duidelijk bij voor welke zoutvorm de doseringen zijn, maar vaak genoeg is dit mij niet helemaal duidelijk helaas. Blijft dus helaas nog steeds lastig om daar een precieze dosering voor je pil of poeder uit te halen. Maar het antwoord van het testcentrum heeft het voor mij nu wel een stuk makkelijker gemaakt om doseringen te vergelijken voor stoffen die ik al vaker gebruikt hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."