#1
Hallo iedereen!
Ik lees hier en daar op het internet veel , heel veel over drugs en zie vaak informatie die voor mij tegenstrijdig in mijn ogen is, om te beginnen met:
XTC
Laatst las ik ergens op het internet (Onderzoek UVA) dat bij regelmatig gebruik van XTC er hersencellen verloren gaan en de hippocampus tot z'n 10 cm krimpt dan bij mensen die geen XTC gebruiken. Nu weet ik dat mensen met dementie ook een gekrompen hippocampus hebben maar onderzoek heeft tot op heden nog geen link kunnen liggen tussen XTC en dementie (Voor het onderzoek van de UVA) maar als dit allemaal waar is dan zou het dus zo meer eens kunnen zijn dat alle snoeperds van nu later dement worden?
SPEED
Speed is een drug die de afgifte van adrenaline en dopamine stimuleert. Na gebruik van dit goedje heb je dus minder dopamine in je hersens dan gebruikelijk, nu is het algemeen bekend dat regelmatig gebruik van speed psychoses kan veroorzaken maarrrr bij mensen met een psychose word vaak een te hoog dopamine-niveau gezien.. hoe kan het dan zo zijn dat veel frequente speed-gebruikers psychotisch zijn als ze al hun dopamine verspaced hebben? Terwijl een hoog dopamine gehalte juist een oorzaak van een pscyhose is of kan zijn?
Don't believe everything on the internet
maar ik wil toch even weten hoe andere mensen hier tegen aan kijken ![:)]()
Ik lees hier en daar op het internet veel , heel veel over drugs en zie vaak informatie die voor mij tegenstrijdig in mijn ogen is, om te beginnen met:
XTC
Laatst las ik ergens op het internet (Onderzoek UVA) dat bij regelmatig gebruik van XTC er hersencellen verloren gaan en de hippocampus tot z'n 10 cm krimpt dan bij mensen die geen XTC gebruiken. Nu weet ik dat mensen met dementie ook een gekrompen hippocampus hebben maar onderzoek heeft tot op heden nog geen link kunnen liggen tussen XTC en dementie (Voor het onderzoek van de UVA) maar als dit allemaal waar is dan zou het dus zo meer eens kunnen zijn dat alle snoeperds van nu later dement worden?
SPEED
Speed is een drug die de afgifte van adrenaline en dopamine stimuleert. Na gebruik van dit goedje heb je dus minder dopamine in je hersens dan gebruikelijk, nu is het algemeen bekend dat regelmatig gebruik van speed psychoses kan veroorzaken maarrrr bij mensen met een psychose word vaak een te hoog dopamine-niveau gezien.. hoe kan het dan zo zijn dat veel frequente speed-gebruikers psychotisch zijn als ze al hun dopamine verspaced hebben? Terwijl een hoog dopamine gehalte juist een oorzaak van een pscyhose is of kan zijn?
Don't believe everything on the internet
maar ik wil toch even weten hoe andere mensen hier tegen aan kijken
maar je hebt gelijk, dat ik niet zomaar alles aan elkaar kan 'koppelen' en de hersens zo heerlijk complex zijn. Ben wel benieuwd hoe bv iemand die hier veel van af weet tegen aan kijkt 