Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 jaar "clean" en nog steeds verrot

2 jaar "clean" en nog steeds verrot

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
annoniemerLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik was ongeveer 14 toen ik mijn eerste jointje rookte en 17 toen ik mijn eerste pilletje nam en in de achtbaan dat mijn leven is is dat het begin van een door met drugs overspoelt bestaan waarin voornamelijk pep lsd mdma en dergelijke andere zooi de hoofdrol speelden heb meerdere maalen hulp gezocht bij instancies zoals parnassia endergelijke maar dat heeft nooit ergens naartoe geleid om dat ik NIET geholpen wilde worden, ik geloof niet in een receptje van de dokter en alles is weer goed methode en een psychiater of psycholoog bezoeken heeft me in het verleden ook weinig goed gedaan...

toen ik eenmaal op het punt zat van nu is het genoeg en echt wilde stoppen ben ik ook meteen gestopt en liep al snel tegen die muur van dat je vrienden allemaal aan de drugs(en ja ik doel ook op de stevige drinker want tja alcohol is ook harddrugs) zitten en je het 3e wiel voelt en de neiging om maar weer lekker mee te doen heel sterk is en heb om die reden zonder veel woorden de vriendschappen afgekapt ben nu pak em beet 2 jaar clean, de struggle om clean te blijven is nog steeds sterk aanwezig mijn gedachten schieten alle kanten slapen gaat beroerd lig vaak uren lang wakker voor ik in slaap val en kan mijn emoties nauwelijks onder controle houden ik ga van vrolijk naar zwaar depresief naar zwaar paranoide en zit daarom veel binnen omdat ik anderen niet tot last wil zijn.

ik hoop dat iemand wat licht kan schijnen in mijn donkere bestaan
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom op het forum,

Ik zou je graag willen helpen, wat is de voornaamste reden dat je gestopt bent met het gebruiken van drugs? Dacht je dat het slecht was voor je lichamelijke gezondheid of heb je ook serieuze lichamelijke/geestelijke klachten. Ik zag wel al dat je naar meerdere hulpverleners bent geweest, maar zou graag specifieker willen horen wat je reden is. Zelf ben ik altijd erg voorzichtig met drugs, wel al op m'n 15 truffels en spacecake gedaan, maar altijd verstandig gedoseerd en mdma ook pas voor het eerst op mn 18e gedaan. Hierbij heb ik ook een paar wat minder fijne momenten gehad, met name een badtrip, maar als ik er nu op terug kijk is het ook erg leerzaam geweest en heeft het dingen in perspectief geplaatst. Ook denk ik dat drugs in moderatie prima met een gezond leven samen gaan, er moet natuurlijk ook een uitlaat klep zijn.

Meditatie helpt altijd wel, van pysieke klachten tot psychologisch en wanneer je het goed uitvoert ook een kans om je zelf vanuit een nieuw perspectief te zien en te accepteren.
Verdiep je in meditatie door het lezen van boeken, mediteer maar durf ook na te denken over de dingen waar je problemen liggen. Als je dit volgt en weer meer met je vrienden praat over hoe jij je voelt, wat je dwars zit en wat je leert zal je zeker weer beter in je schoenen komen te staan.

Misschien dat je uiteindelijk weer in een lichte dosis mdma kan proberen (met name therapeutisch bedoeld), want dit kan erg goed helpen om onderliggende problemen te bespreken en te benaderenvanaf een relaxde houding. Als je denkt dat ik er volledig naast zit zou ik ook graag horen hoezo. Veel succes!
S
SnoopDoggieDogLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat jij aan het stoppen bent en dat jij de neiging om te gebruiken kan weerstaan terwijl je vrienden zelf gebruiken vind ik behoorlijk knap van jou en geef ik je echt veel respect voor , en met een wilskracht als dat kan jij je verslaving overwinnen. Blijf doorzetten, je zult enorm blij zijn! Afleiding zoals gamen, films of sport helpen met je gedachten even rusten, en een clean, drugsvrije omgeving en vrienden ook.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vervelend zeg! Je zegt dat je geen goede ervaringen met een psycholoog hebt, echter denk ik dat het na twee jaar wel eens tijd wordt om dit toch aan te pakken. Misschien bevalt een andere psycholoog je beter. Dit zijn klachten die te behandelen vallen, het is misschien een vervelend traject maar je kunt hier ook niet mee blijven rondlopen.

Opkroppen van dit soort problemen zal het bijna altijd erger maken, als je er vanaf wilt moet je er over praten. Medicatie die je stemming stabiliseert is misschien niet fijn, maar het kan in combinatie met therapie echt van waarde zijn. Verder kan het enorm helpen om een hobby of dagelijkse bezigheid te hebben, dat was voor mij erg waardevol om mijn gedachten te verzetten toen ik stopte met blowen.

Sterk van je dat je al twee jaar clean bent!! Hopelijk kun je toch de stap naar hulp maken, op deze manier moet je niet door blijven gaan!

Sterkte, en schrijf hier gerust van je af als je dingen kwijt wilt.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik vind het in elk geval heel knap van je.

om nu te gaan experimenteren met mdma lijkt me niet zo'n strak plan. ik betwijfel of je slechte gevoelens echt komen door drugs die je al 2 jaar links laat liggen.

ik zou toch door middel van praten proberen te achterhalen waarom je je zo voelt, en dan pas kun je een oplossing gaan zoeken.

om de artsen en de pillen te vermijden is misschien slim, misschien ook niet. als je niet in psychotherapie gelooft heeft lullen met een psycholoog weinig zin. misschien kun je een naar een NA(narco anonimous) in je buurt gaan. misschien is er zelfs wel iemand die meeleest die al vaker naar een groep gaat en je kan introduceren, dan moeten we wel je regio weten. andere lotgenoten hoef je veel minder uit te leggen, die snappen gewoon wat je doormaakt.

als je ook daar geen zin in hebt is het nog een idee om je tijd in wat hobbies ofzo te steken. heb je al wel weer een actief sociaal netwerk? misschien moet je tegen een bal gaan schoppen, of tegen een boksbal slaan. wie weet is er wel een sekte die je kan helpen(pun intended).

anders dan deze opties kan ik zo snel niet bedenken. succes in elk geval, en houdt die twee jaar in je pocket!

sterkte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."