Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZoektocht naar het allerbeste psychedelicum!

Zoektocht naar het allerbeste psychedelicum!

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien is deze vraag al wel eens gesteld, ik zou ze toch sowieso graag stellen - en ik zou ze graag scherp stellen aan de hand van een aantal criteria waaraan je dan zelf prioriteit kan geven.

Deze vraag stel ik omdat ik misschien iets over het hoofd zie (buiten combi-gebruik natuurlijk, daar ga ik hier even aan voorbij), om als ervaren psychonaut toch nog meer en wie weet, stel je voor, nog betere psychedelische ervaringen op te doen.

- Vraag: wat is jullie favoriete psychedelicum? (en waarom?)

- Criteria: energetisch (uitgaansdrug, sociaal, recreatief), anti-energetisch (thuis, solitair, spiritueel), of...?

ps: met welke psychedelica hebben jullie ervaring? (en hoeveel ervaring?)

Je kan bij mijn subscript wel lezen waar ik onder meer ervaring mee heb, en ik heb er allemaal veel ervaring mee. Voor mij primeert het energetische aspect.

Hoewel ik enorm kan genieten van Salvia Divinorum en n,n DMT, Ayahuasca, Iboga,... - toch geniet ik liever van een psychedelicum dat men zou kunnen plaatsen in (maar dat hoeft daarom niet zo te zijn) het uitgaansmilieu. Het recreatieve, low-impact, sociale en energetische gedoe!

Euforie is wel essentieel voor mij.

Daarom zijn mijn favoriete psychedelica (op zichzelf, niet in combi-gebruik met elkaar of bepaalde uppers of downers): LSD (pro; lange werkingsduur, heerlijk energetisch, euforisch, goed stuurbaar, heerlijke visuals... min; hoge tolerantie). Ketamine (pro: heerlijk energetisch en hallucinogeen in kleine hoeveelheden, min: korte werkingsduur) en MDMA (enkel en alleen om de euforie, min; de dip nadien).

Met paddo's heb ik het niet zo, veel te mild qua effect en dat is het enige tripmiddel waar ik altijd een negatieve impact bij ervaar lichamelijk (misselijk, braken, krampen,..).

Welke zijn dus jullie favorieten en welke psychedelica zou ik nog aan mijn lijstje kunnen toevoegen gezien mijn voorkeuren?

Grtz!
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoewel er laatst er een vrij grote discussie om was of het nou een psychedelica was of niet, denk ik dat 2c-b hier wel goed in het straatje past. In een lage/gemiddelde dosis krijg je erg veel energie, het is goed stuurbaar en het is echt een boost voor je humeur. Heb het tot nu toe alleen in een thuissetting getest, zaterdag heb ik ook een feestje in een club waarbij ik het stimulerende/recreatieve gedeelte echt goed kan uittesten :), ik zal dan ook meer kunnen vertellen over of het goed voor uitgaan is of niet.
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
wellicht 5-MeO-MiPT. Zelf nog niet geprobeerd maar binnenkort zal ik daar wat meer over kunnen zeggen, hopelijk ook een trip reportje.

Zelf vind ik 2c-b ook wel een fijne uitgaansdrug, maar kan me voorstellen dat het underwhelming is als je lsd hebt gedaan op feesten.

MXE, als je daar nog aan kan komen, is mijn favoriete maar niet echt geschikt voor uitgaan tenzij je precies de juiste dosis eyeballed. Meest creatieve dance moves verzin ik met MXE en heeft vergelijkbaar niveau van energie als keta alleen houdt het veel langer aan. Qua praten/sociaalheid vind ik het een stuk geschikter als keta.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#4
2C-B lijkt mij een van de meest relaxte om op uit te gaan. Energiek, niet extreem psychedelisch en heeft toch best leuke visuals. Een andere is misschien DOM van Shasha Shulgin, welke ook een stimulerende werking heeft. Ik heb er zelf alleen geen ervaring mee.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vond zelf DOM niet fijn spul om op uit te gaan (te warrig) Maar goed heb het slechts 1 x genomen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ervaring met: LSD, Paddos, 2CB, mescaline, DMT.

DMT is heel byzonder, maar het is wat anders obviously en hoort niet precies in het rijtje thuis.

2CB vond ik helemaal niet relaxed. Imput Overload.

Paddos was voor mij beide keren een donkere en zware ervaring.

LSD is fijn, maar het is ook wel heftig. Beter controleerbaar dan paddos, maar toch nog steeds wel overweldigend.

Mescaline was subtiel, helder, controleerbaar. De doses was wel genoeg (500mg) en de de trip was ook wel degelijk aanwezig. Maar in plaats van dat pusherige van LSD lekker subtiel. "voel je iets?" - ja wel iets, maar niet heel heftig. En intussen sta je te kijken naar een tent maar zie je een ruimte dorp waar voertuigjes over een monorail rondbewegen. En als je dan naar de muziek gaat en daarin op gaat space je helemaal weg. Als je er weer uit wil komen, krijg je jezelf weer prima onder controle.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wacky zei:
Mescaline.

Just try it.
Klik om te vergroten...
:hearteyes:
Of Proscaline is makkelijk verkrijgbaar vergeleken met mescaline helaas ..
Anyway dat is wel een aanrader!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor mij is het als volgt.

2C-B Lekker luchtig spul niet te heftig niet saai. Geen mega mindfucks voor tijdens feestjes wel lekker. Bij een hogere dosering is de bodyload vaak wel wat heftig maar dat is op te lossen met een klein puntje pep.

LSD Handsdown awesome alleen nog niet op een feestje gedaan heerlijke energie en happy push.

2C-E Geweldig middel maar je moet wel een beetje werken ervoor. Lijkt me alleen super kak op een feestje.

Ketamine. Op een lage dosis echt wel leuk op een feest zeker als je het combineert met 2C-B

Truffels/Paddo's Geweldige avonden op gehad maar no F*ing way dat ik dat op een feestje ga doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."