Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgeheimhouding

geheimhouding

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
a
anonimousineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,
Ik ben 17 jaar ik blow,
En ik woon op een groep,
Als ik vertel tegen een begeleider dat ik blow en dat uit vertrouwen zeg, geldt voor dit geval ook een geheimhoudingsplicht (naar de ouders toe)?

Alvast bedankt,
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vraag voor de zekerheid de functie van de begeleider. Artsen en sociaal maatschappelijke werkers en verpleegkundigen hebben bijvoorbeeld een geheimhoudingsplicht.

Waarschijnlijk kan je het gerust in vertrouwen vertellen.
a
anonimousineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ze hebben een geheimhoudingsplicht tenzij ik iets tegen de wet doe,
Maar blowen onder 18 is niet wettelijk strafbaar toch?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
anonimousine zei:
Ze hebben een geheimhoudingsplicht tenzij ik iets tegen de wet doe,
Maar blowen onder 18 is niet wettelijk strafbaar toch?
Klik om te vergroten...
Nee zolang je jezelf of je omgeving geen gevaar oplevert. Wat mij bijzonder raar lijkt. Lucht je hart en vraag het van te voren of hij/zij geheimhoudingsplicht heeft.

Goed dat je het deelt!
Succes
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
...en vraag het van te voren of hij/zij geheimhoudingsplicht heeft.
Klik om te vergroten...

bij huisartsen, psychologen, psychiaters en dergelijke beëdigde lieden geld een zwijgplicht, of dat voor een SPV en SPW-er geld weet ik niet, omdat je minderwaardig bent maakt het nog ietsje onduidelijker. Als je bijvoorbeeld een Mentor of ander vertegenwoordiger hebt is ook nog van invloed.

Ik weet niet zeker of je behandelende mensen een zwijgplicht hebben, ik zou dit inderdaad vooraf vragen, als je je blowen strikt geheim wilt houden.

Mocht je ervoor kiezen om ermee boven tafel te komen kan men je misschien beter helpen. Als je het perse geheim wil houden is je eigen keuze, maar dan zou ik wat ik van Tijdloos geciteerd heb zeker opvolgen.

Wat je ook kiest, welkom hier en sterkte met je obstakels.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
In Nederland geld het gedoogbeleid niet voor minderjarigen, en deze zijn daarom ook wél strafbaar als het gaat om (het bezit van) wiet.

Daarbij komt ook nog dat, als je wel 18 was geweest, het net zo illegaal is om wiet te bezitten. De politie mag er dan echter geen boetes meer voor uitschrijven.

MeejheM zei:
omdat je minderwaardig bent
Klik om te vergroten...
Zullen we het bij minderjarig houden? xD
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat is echt wel een serieus foute typo...

Stomme tablets en hun spellings-correctie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."