Met zo weinig precieze info is het niet echt te weten. Misschien wel helemaal geen drugs gebruik nu maar pure geestelijke problemen waardoor hij apathisch wordt.
Met deze info kunnen we weinig zeggen.
#3
Is iemand bekend met een drug die er voor kan zorgen dat de gebruiker er ineens als een levenloos kasplantje bij zit? Contact leggen gaat heel moeilijk, en als het dan lukt komt er meestal een boze reactie uit. Het zou denk ik eerder een soort van dip moeten zijn of bij effect buiten gebruik om dan het direct effect van de drug.
Het kan overigens iets compleet anders zijn dan drugs gebruik, wellicht puur psychisch, maar ik ben gewoon op zoek naar mogelijkheden. De beschreven situatie gebeurd regelmatig namelijk met enige regelmaat bij mijn broer en omdat hij (vroeger) veel gebruikt dacht ik dat het mogelijk een effect van een drug zou kunnen zijn.
Zijn drugs gebruik is overigens gestart (en niet meer veranderd) in een al emotioneel kwetsbare en depressieve gemoed toestand. Ik weet weinig van drugs af maar heb altijd begrepen dat, net zoals bij alcohol, het niet slim is om te gebruiken wanneer je slecht in je vel zit.
Ik vind dat je zeer wazig bent over welke nadelige effecten hij allemaal ervaart aangezien er veel factoren meespelen zoals o.a depressie en nog tal van zaken. De plaats waar hij dit doet en de mensen bij wie hij dit doet kunnen ook een grote factor spelen, kun je niet specifieker zijn dat we op zijn minst een idee krijgen over welk soort drugs het zou kunnen gaan zoals psychedelics of andere soorten? Ik heb trouwens ook gebruikt wanneer ik me slecht voelde en ik heb hier helemaal niet zo veel last van gehad want dan kon ik alles eens op een rijtje zetten, in mijn geval waren het dan vooral cannabis en psychedelics. Daarom dat ik zeg dat je dit niet aan 1 drug kan wijten
#6
Mooi gezegd dunnetjes, druggebruik is bij de meeste mensen een gevolg en geen oorzaak dus ik vind het goed van je dat je dit er nog aan toe hebt gevoegd
#7
Ik had zelf ook al aangegeven dat het mogelijk helemaal niet om drugs gaat. Zoals het nu gaat is mijn broer niet meer de harde, raakt hij in isolement en zakt zijn leven steeds verder weg. De vraag hier op het forum is een long shot maar zoals je misschien kunt begrijpen ben ik radeloos en probeer ik verschillende wegen om misschien toch er achter te komen wat er aan de hand is. Ik verwacht niet een mooi zonde bok te vinden. Los van mogelijk drugs gebruik heeft hij denk ik zo wie zo psychische problemen.
De laatste keer was hij de hele dag al een beetje afwezig en negatief en bij het avondeten viel hij helemaal weg. Staarde maar een beetje vooruit en je moest heel duidelijk zijn naam zeggen wou het opmerken dat iemand iets tegen hem zij. Verder at hij ook maar weinig, wat vrij standaard voor hem is. Ik zie hem niks gebruiken (kan natuurlijk wel als hij even alleen is) waarom ik zat te denken in de richting van een na effect, maar again, ik heb geen flauw idee of het uberhaubt door drugs komt.
AI Samenvatting
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."