Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is de maximale leeftijd voor drugs?

Wat is de maximale leeftijd voor drugs?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
h
halfjeLid
01-01-2024, 00:00
Beste DF Leden,

De minimum leeftijd weten wij en wat de middelen met ons doen weten wij ook (tenminste de meesten van ons). Maar wanneer kan je eigenlijk niet meer gebruiken.......?

Ik vraag dit natuurlijk met een rede... Mijn Oma heeft kanker en heeft niet lang meer te leven geestelijk is ze nog wel bij maar haar lichaam wil niet meer.. Nou kreeg ik vanmorgen een berichtje van mijn moeder (is ruimdenkend) om een "Upper" aan mijn oma te geven in de vorm van speed of coke, nou gun ik mijn oma dit natuurlijk wel maar ik ben toch bang dat haar hart stopt met kloppen ivm haar leeftijd (85 jaar).

Nou hoor ik jullie wel denken ga naar de huisarts....dat hebben we natuurlijk al lang gedaan maar iets "lekkers" geven doen ze niet.

Beste leden bestaat er een dope waardoor ik mijn oma kan verblijden zonder dat ze daar direct het lootje mee legt?
PS, morfine pleisters werd ze erg beroerd van.

MVG Halfje
F
FenrirLid
halfje zei:
Beste DF Leden,

De minimum leeftijd weten wij en wat de middelen met ons doen weten wij ook (tenminste de meesten van ons). Maar wanneer kan je eigenlijk niet meer gebruiken.......?

Ik vraag dit natuurlijk met een rede... Mijn Oma heeft kanker en heeft niet lang meer te leven geestelijk is ze nog wel bij maar haar lichaam wil niet meer.. Nou kreeg ik vanmorgen een berichtje van mijn moeder (is ruimdenkend) om een "Upper" aan mijn oma te geven in de vorm van speed of coke, nou gun ik mijn oma dit natuurlijk wel maar ik ben toch bang dat haar hart stopt met kloppen ivm haar leeftijd (85 jaar).

Nou hoor ik jullie wel denken ga naar de huisarts....dat hebben we natuurlijk al lang gedaan maar iets "lekkers" geven doen ze niet.

Beste leden bestaat er een dope waardoor ik mijn oma kan verblijden zonder dat ze daar direct het lootje mee legt?
PS, morfine pleisters werd ze erg beroerd van.

MVG Halfje
Klik om te vergroten...

Waar ben jij in vredesnaam mee bezig?

1) Je verwacht toch zeker niet dat wij medisch advies gaan geven, waar iemand aan kan overlijden als we het mis hebben?

2) Je zou dat advies toch zeker niet opvolgen?!

3) Hoe verwacht je überhaupt dat wij hier iets zinnigs over kunnen zeggen, met als enige info de leeftijd van je oma en het feit dat ze "niet lang meer te leven heeft"?

4) Áls je al zo'n gesprek met je huisarts voert, is het een afweging van risico's en voordelen, waarbij je zelf vantevoren goed ingelezen moet zijn en vooral bevestiging vraagt dat je goed zit.
Een huisarts is GEEN persoonlijke drugsdealer.

5) ... je hebt het over het idee van je moeder. Wat vindt je oma hiervan?
Dát lijkt me toch wel een belangrijke vraag. Ik hoop niet dat je een nietsvermoedende bejaarde die op sterven ligt zonder haar medeweten of toestemming zou drogeren.
Y
YaizerLid
Wat je van ons vraagt is niet te doen. Je vraagt of wij een drugs kunnen aanbevelen (drugs...geen medicijnen) om je oma van 85 die kanker heeft nog wat actiever te maken.

Sorry dat ze deze nare ziekte heeft, echt waar maar ik durf hier geen advies over uit te geven. Ik ben geen arts. Volgens mij niemand hier en we weten niet de toestand van je oma.

Excuses.
P
PsychedelibeeLid
Ik denk dat de argumenten waarom we deze vraag niet kunnen beantwoorden wel gegeven zijn hierboven.

Hoe vervelend de situatie ook is, ga ik een slotje op dit topic zetten voordat iemand zich wel tot een potentieel gevaarlijk advies laat verleiden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."