Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC of toch speed proberen?

XTC of toch speed proberen?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
x
xxJmijnnxx34Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal!

Aankomend weekend heb ik een hardstyle feestje en ik twijfel over wat ik zal gebruiken (toch XTC of voor de eerste keer speed?) Adviezen zijn welkom!

Even een stukje achtergrond:
Ik ben ervaren met XTC. Ik ben nu 22 en van mijn 18-21e heb ik regelmatig (eens per 2 maanden) XTC gebruikt. Daarna heb ik ongeveer een jaar niks gebruikt. In april dit jaar heb ik voor het eerst 4fmp gebruikt (WAT EEN GEWELDIG SPUL). Dit heb ik daarna nog 2 keer gebruikt.

September is voor mij een redelijk drukke maand met feestjes: eerst qbase (4fmp) en daarna summerlake (waar ik weer voor het eerst in dik een jaar XTC heb gebruikt). Deze keer XTC is mij toch niet zo goed bevallen. Ik werd aan het eind van de avond heel moe, mijn ogen kon ik nauwelijks open houden en ik kon alleen maar denken wanneer is het feest voorbij, ik wil lekker douchen en slapen. Kortom, nogal zonde van het feest (Ik had in totaal 1 pil op deze hele avond). Ik heb vaker dat ik anders reageer op XTC. De ene keer heb ik superveel energie, de andere keer ben ik moe, weet ik niet of ik nou lekker ga ("voel ik nou iets" / ik ga behoorlijk hard) en het gevoel is niet stabiel. Het love gevoel heb ik so wie so niet echt met XTC, ik voel me alleen blijer dan normaal. Toen ik in april dit jaar voor het eerst 4fmp had gebruikt was ik zo enthousiast, ik dacht dit is echt mijn drug! Ik kreeg megaveel energie en ik voelde me superblij, terwijl ik tegelijkertijd helder bleef. Ook bleven de effecten veel stabieler dan ik bij XTC ervaar. Het allerliefste zou ik aankomend weekend dit ook weer gebruiken, alleen het is op dit moment echt nergens te krijgen.

Nu zit ik er dus aan te denken om speed te proberen voor de eerste keer, of toch misschien weer XTC. Ik blijf eindeloos twijfelen over wat ik nu zal kiezen, ik wil namelijk echt voorkomen dat ik weer moe wordt van de XTC. Ik hoop dat iemand zijn of haar ervaringen kan vertellen met speed. Ook zijn tips tegen vermoeidheid bij XTC welkom!

En ik heb nog een paar andere vragen:
- Ik lees overal dat je van speed niet euforisch wordt, maar wordt je wel iets blijer dan normaal of voel je echt helemaal niks behalve energie?
- Hoe kun je speed het beste doseren? Ik heb nog nooit gesnoven (doet dit echt zo'n zeer of valt dit mee?)
- Ik heb geen tijd meer om mijn speed te laten testen (ik weet dat het daardoor lastig is om dingen te kunnen zeggen over de dosering en normaal gesproken zou ik het zeker laten testen). Ik heb het via een betrouwbare dealer waar ik vaker haal en een kennis van mij heeft het wel eens eerder gebruikt en ging er goed op (al zegt dit natuurlijk weinig). Wel kan ik het nog wassen en drogen, is dit wassen perse noodzakelijk en wat zijn de ervaringen hiermee?
- Als je snuift, hoe weet je dan hoeveel je op je sleutel legt? En hoe vaak moet je bijnemen en wanneer weet je dit?
- Als een schatting, hoeveel speed zou ik nodig hebben voor 8 uur feesten (23-07u) (vrouw, 22, 65kg)?

Heeft iemand met beide drugs ervaring en kan iemand mij de verschillen vertellen in gevoel?

Mijn bericht is een beetje chaotisch met veel vragen haha, maar ik hoop dat jullie deze speed-noob kunnen helpen met het beantwoorden van mijn vragen :grin:

Groetjes!
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi! Ik reageer even op basis van mijn eigen ervaring met speed.
Ik vind speed zeker erg euforisch, maar ik hoor inderdaad ook dat mijn level wat ik ervaar op speed, niet al te gangbaar is. Wel krijg je echt flinke energie van speed, en als je niet moe word zal je ook meer uit het feest halen denk ik. (Genieten is lastig als je moe bent)
Doseren is echt gissen als je de sterkte van je speed niet weet en dus ook echt eigenlijk niets over te zeggen. Als je het niet kunt laten testen zou ik het dan in ieder geval wassen met aceton zodat je in ieder geval zelfs bij de grootste rommel, toch nog wat kunt halen zonder grammen te hoeven weg snuiven. (Als jouw speed maar 10% amfetamine bevat, en 80% cafeïne, moet je dus extreem veel snuiven om iets van de speed te merken, en die hoeveelheden cafeïne is niet goed voor je, en voelt ook echt niet prettig.)
Het is even zoeken naar de juiste Aceton, maar het wassen zelf is erg simpel.
0016460f0032671f6466e1f01a02eab5d4.jpg

Ik zou lekker beginnen met een sleutelpuntje (of 50mg afwegen) en even 20 minuten afwachten en dan kijken of je voldoende hebt. Ik neem zelf altijd in het eerste half uur bij, tot ik op een voor mij gewenst resultaat zit (stapelen), en ga dan na enkele uren alleen nog een "verlengdosis" nemen. (Die niet eens echt nodig is, want je bent meestal echt wel even zoet met speed.)
Met een sleutelpunt bedoel ik echt de punt van je sleutel (een halve centimeter max) met een bergje.
Met goede speed heb ik zelf aan 200mg zat om 24 uur mee zoet te zijn. (Echt high 12 uur, en de andere 12 uur nog na effecten)
Wat je ook kunt doen is na dat eerste half uurtje tot het gewenste effect, niet meer bijnemen. Je zal niet snel moe worden voor die 8 uur voorbij zijn schat ik, maar het is gewoon per persoon, en vooral speedkwaliteit, afhankelijk.
Dit kan echter voor iedereen verschillend zijn. Handig is om jezelf in ieder geval geen deadline op te leggen (Ik moet om "die tijd" slapen, want de dag erna moet ik.....), en zorg voor wat leuke dingen om te doen voor als je nog niet moe bent. (Films, wandeling of wat je ook leuk vind.)
"Moeten" slapen, terwijl het niet lukt is gewoon niet prettig, dus ik zou die 24 uur gewoon plannen. Kan je eerder slapen dan is dat mooi meegenomen.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lastig.

Ik heb laatst voor het eerst speed geprobeerd. Nu al een aantal keer gedaan. Wat mij vooral opvalt hoe verradelijk het spul is. Het is makkelijker en sneller te gebruiken (snuiven) het doet helemaal niet zo'n pijn aan je neus, het is spotgoedkoop en je bent van één dosis een avond flink zoet.

Sommige mensen hebben weinig euforie bij speed. Ik heb juist heel veel euforie van speed.

Als ik ze allebei moet beschrijven is het:

MDMA - Een soort sprookjesachtige sfeer waarin dingen plotseling als nieuw worden ervaren. Alles is mooi, alles is oké. Verliefde gevoelens en warme mini orgasmes over het hele lichaam. Alles komt samen tot een uniek punt in het universum. Dit is hoe het moest zijn. Dit is hoe het altijd is geweest. Een heel leven, allemaal naar dit punt. (Ja ja, dit is zo cliché maar zo voelde mijn eerste échte keer MDMA voor mij.) Verder heb ik bij MDMA meer energie, maar voel ik niet de "adrenaline" en "energie" door mijn lichaam gutsen. Liggen op de bank voor de tv is heerlijk. Gewoon ZIJN weetjewel, bestaan.

Speed - Het is wat minder intens, en een stuk energieker. Ook de euforie die ik bij MDMA heb is veel minder empatisch, maar meer egoistisch. Is het bij MDMA meer "ik hou van iedereen" is het bij speed meer "ik kan alles en iedereen aan, ik ben geweldig". Wat ik vooral klote vind aan speed is het slapen erna is best lastig.

Twee stoffen die erg op elkaar lijken, maar toch ook heel verschillend zijn. Voor mij wint MDMA.

En nog iets, en dat is inderdaad heel flauw om mee af te sluiten, ik ben van mening dat MDMA misschien wel een beetje TE lekker is. Ik stelde me intens geluk voor. En nog zat ik ernaast toen ik het daadwerkelijk voelde. Imagine that.
x
xxJmijnnxx34Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor de reacties!

Een update: Ik ben uiteindelijk toch voor speed gegaan. Ik had geen tijd meer om het te laten testen. De jongen van wie ik het had zei dat hij het zelf wel getest had op 67% en dat het niet versneden was met caffeine (ben benieuwd of deze zuiverheid ook echt zo was, ik heb nog meer dan genoeg over voor het volgende feestje dus ik ga dit nog laten testen aankomende week).

Ik had er echt superveel zin en voelde wat gezonde zenuwen door me heen stromen. Toen ik bij het feest binnen was rond 24u ben ik gelijk de WC ingedoken om ermee te gaan beginnen. Ik had verwacht dat het echt enorm zou branden, maar dit viel gelukkig heel erg mee. Binnen 5 minuten voelde ik dat ik me wat anders voelde dan normaal. Ik kreeg de behoefte om meer te praten en kreeg een beetje tintelende gevoelens in mn handen (zeker niet onprettig). Wel had ik verwacht dat ik die "rush" zou krijgen en juist gelijk heel hard zou gaan, wat langzaamaan dan minder zou worden. Maar in tegenstelling, het gevoel begon matig en nam tegen mijn verwachting juist toe in de 2 uur die daarna volgde. De energie die ik had was echt niet normaal, zo fijn!! Niet de moeheid die ik altijd van XTC heb en ook niet het "schommelen" (voel ik nou el iets/ik ga veel te hard). Om half 3 heb ik bijgenomen en vanaf dat moment ging ik eigenlijk heel erg lekker. Ik was helder in mijn hoofd en als er bekende nummers kwamen dan stond ik als een gek te beuken en te springen zo blij. Ik vond het wel jammer dat ik niet dat euforische had. Ik had stiekem gehoopt dat ik dit er toch een beetje bij zou krijgen alleen dit was niet zo, ik voelde me verder (naast de bom aan energie) niet anders dan normaal in mijn hoofd. Om kwart voor 5 was ik in twijfel of ik nog wat zou bijnemen of niet. Ik ging op dat moment nog steeds lekker maar ik was bang dat ik de laatste 2 uur toch een beetje zou inkakken of minder zou voelen (en ik wist van te voren al dat ik na het feest toch niet zou gaan slapen, ook niet proberen :tongueout:) dus ik dacht ja fack it ik neem nog een klein beetje en dan is het mooi geweest voor vandaag. In die zin snap ik nu ook wel het verraderlijke met het gemak van het bijpakken: branden valt mee, het is zo gepiept en je voelt het gelijk. Is toch heel anders dan met XTC waarbij ik altijd dik een uur moet wachten voordat ik iets voel. Volgend feestje staat over een maand op de planning waarbij ik het nog een keer ga proberen. Wie weet voel ik dan wel iets van euforie.. en misschien ook niet :tongueout:

Conclusie: mega enthousiast in ieder geval over de energiebom, dat is echt geweldig!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."