Verder moet je je misschien afvragen of de feestjes tegenvallen ivm de drugs of dat de oorzaak wellicht elders ligt. Het zou toch niet zo mogen zijn dat je feestje valt of staat met de drug die je gebruikt.
En toch hoeven we elkaar niet voor de gek te houden dat dat voor heel veel mensen bij bepaalde feesten weldegelijk is zoals het werkt....
Ik herken het zelf ook wel. Niet dat ik het niet naar mijn zin kan hebben zonder drugs ( dat zou een depressief leven worden die andere 363 dagen per jaar
![:grinning:]()
), wel dat als je wél iets genomen hebt, en dus bepaalde verwachtingen, en je er niet lekker in komt, het dan moeilijk kan zijn toch nog van het feest te genieten. Ook omdat je dan, ondanks dat je niet echt gáát, niet echt nuchter bent, dus je hebt niet helemaal controle over je gedachten en gevoel. Je er simpelweg bij neerleggen dat je niet top gaat, is dan toch stuk lastiger dan bv je neerleggen bij nuchterheid omdat je bv geen spul hebt.
Daarbij ben ik gewoon een jaloers mens
![:tongueout:]()
dus voor de lol nuchter op een feestje doorbrengen waar z'n beetje iedereen met een vette smile op zijn gezicht loopt, dat kan ik helemaal niet aan joh
![:grinning:]()
. Terwijl nuchter op festivals waar niet alleen beats te horen zijn, weer geen uitdaging is voor me.
Op de vraag van topicstarter verder geen antwoord, alleen beetje herkenning.