Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp zoek naar een nieuwe liefde.

Op zoek naar een nieuwe liefde.

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
Sjaak ZweefkaakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve forumleden,

Na geruime tijd van alles geprobeerd te hebben op feestjes (xtc, mdma kristallen, amfetamine, cocaïne, ghb, 2c-b, 4-fa/fmp en 3-mmc) ben ik opzoek naar iets nieuws. Ik merk aan mezelf dat ik de feestjes met de bovengenoemde middelen niet meer zo heel leuk vind en vaak na zo'n avond baal dat het toch niet helemaal lekker ging. Tegenwoordig gebruik ik nog eens in de 2 á 3 maanden en zelfs met dat ritme vind ik van alles tegen vallen. Daarom mijn vraag aan jullie; Is er op dit moment een partydrug in opkomst dat ,toch, net iets anders is en waarvan jullie het waard vinden om te proberen. Ik zou het namelijk erg leuk vinden om af en toe nog iets te gebruiken op een feestje, maar niet meer wat ik eerder gedaan heb. Graag hoor ik jullie suggesties!

Groeten van Sjaak!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De meest gangbare dingen zie ik wel in je lijstje staan eigenlijk. De meeste andere dingen die ik kan bedenken zullen meer van hetzelfde zijn eigenlijk. Alleen ketamine is echt wezenlijk anders en bij sommigen wel populair als party drug, maar niet voor iedereen weg gelegd als party drug. En met ketamine moet je zeker op een feest wel echt oppassen dat je niet teveel neemt, want dan eindig je ergens in een hoekje op de grond.

Verder moet je je misschien afvragen of de feestjes tegenvallen ivm de drugs of dat de oorzaak wellicht elders ligt. Het zou toch niet zo mogen zijn dat je feestje valt of staat met de drug die je gebruikt. Dat moet een leuke aanvuller of extraatje zijn, maar eigenlijk niet meer dan dat. Op het moment dat je het aan de drug hangt gaat het al snel tegenvallen, want dan leg je teveel druk op hoe je je door de drugs voelt in plaats van te kunnen genieten van de muziek, de mensen, de sfeer, etc. Of je bent misschien wel gewoon uitgefeest of gaat naar de verkeerde feestjes voor jou.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja bij mij is dat dus ghb geworden.

Serotonine-slopende middelen gebruik ik eens in de 6 á 12 maanden met een klein groepje thuis ofzo. Te veel geregel en moet de dagen daarna echt vrij houden.

Ik neem nu ghb als alcohol-vervanger en ben enorm tevreden. Geen kater. Geen verslechtering van sportprestatie. Echt tospul. Als je verslaafd bent ben je wel de sjaak. Ik neem dan ook eens in de week / eens in de 2 weken dan maar 1 dosis voor het uitgaan. (om 1;00 en om 4:00 weer compleet nuchter). Hier laat ik het altijd bij. Denk er de hele week niet aan tot ik uitga. Het is dus echt een alcohol-vervanger voor mij.

Als ik een avondje met een meid ga doen neem ik natuurlijk meer dosissen etc.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yaizer zei:
Ja bij mij is dat dus ghb geworden.
Klik om te vergroten...
GHB stond al in zijn lijstje van middelen waar hij op uitgekeken is...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Verder moet je je misschien afvragen of de feestjes tegenvallen ivm de drugs of dat de oorzaak wellicht elders ligt. Het zou toch niet zo mogen zijn dat je feestje valt of staat met de drug die je gebruikt. Dat moet een leuke aanvuller of extraatje zijn, maar eigenlijk niet meer dan dat. Op het moment dat je het aan de drug hangt gaat het al snel tegenvallen, want dan leg je teveel druk op hoe je je door de drugs voelt in plaats van te kunnen genieten van de muziek, de mensen, de sfeer, etc. Of je bent misschien wel gewoon uitgefeest of gaat naar de verkeerde feestjes voor jou.
Klik om te vergroten...

Precies dit denk ik. Het klinkt mij een beetje als dat je vooral naar een festival gaat voor de drugs. Probeer eens een x nuchter te gaan misschien? Ik ben een paar x de bob geweest (ja dus 100% nuchter) ik keek er eerst een beetje tegenop maar ik ben festivals juist meer gaan waarderen. Je kijkt er heel anders naar dan. Je bent niet bezig met wanneer je iets moet nemen, hoeveel je moet nemen, hoeveel je drinkt etc.ik vind het eigenlijk wel leuk af en toe. En het is best geinig om met een nuchtere kop al die mega grote kijkers te zien stuiteren hahaha!
Misschien een tip?
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Verder moet je je misschien afvragen of de feestjes tegenvallen ivm de drugs of dat de oorzaak wellicht elders ligt. Het zou toch niet zo mogen zijn dat je feestje valt of staat met de drug die je gebruikt.
Klik om te vergroten...
En toch hoeven we elkaar niet voor de gek te houden dat dat voor heel veel mensen bij bepaalde feesten weldegelijk is zoals het werkt....
Ik herken het zelf ook wel. Niet dat ik het niet naar mijn zin kan hebben zonder drugs ( dat zou een depressief leven worden die andere 363 dagen per jaar:grinning:), wel dat als je wél iets genomen hebt, en dus bepaalde verwachtingen, en je er niet lekker in komt, het dan moeilijk kan zijn toch nog van het feest te genieten. Ook omdat je dan, ondanks dat je niet echt gáát, niet echt nuchter bent, dus je hebt niet helemaal controle over je gedachten en gevoel. Je er simpelweg bij neerleggen dat je niet top gaat, is dan toch stuk lastiger dan bv je neerleggen bij nuchterheid omdat je bv geen spul hebt.

Daarbij ben ik gewoon een jaloers mens:tongueout: dus voor de lol nuchter op een feestje doorbrengen waar z'n beetje iedereen met een vette smile op zijn gezicht loopt, dat kan ik helemaal niet aan joh :grinning:. Terwijl nuchter op festivals waar niet alleen beats te horen zijn, weer geen uitdaging is voor me.


Op de vraag van topicstarter verder geen antwoord, alleen beetje herkenning.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
stomme eend zei:
En toch hoeven we elkaar niet voor de gek te houden dat dat voor heel veel mensen bij bepaalde feesten weldegelijk is zoals het werkt....
Klik om te vergroten...
Dat het voor veel mensen zo werkt betekent nog niet dat het eigenlijk een verkeerde insteek is om zo naar een feest te gaan...

Ik herken het overigens ook wel van vroeger, dat ik meer voor de drugs dan voor het feest ging. Maar de laaste paar jaar kan ik me daar prima overheen zetten eigenlijk. Soms valt de drugs ervaring wat tegen, maar als de muziek en de sfeer verder leuk is vermaak ik me dan nog steeds prima. Ik zoek er tegenwoordig ook gewoon beter mijn feestjes op uit, als ik de muziek nuchter niet al te gek vind of de mensen die er komen dan ga ik gewoon niet meer. En geloof me als je er niet meer voor de drugs heen gaat maar voor het feestje dan is dat een enorme bevrijding en zal je ook makkelijker van de drugs kunnen genieten ondanks dat het effect misschien wat milder is dan je gehoopt had.

Het gaat naar mijn idee dan ook niet om of we elkaar voor de gek houden, maar of je jezelf voor de gek houd. En met zo'n insteek houd je gewoon jezelf voor de gek.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
GHB stond al in zijn lijstje van middelen waar hij op uitgekeken is...
Klik om te vergroten...

Overzien, ging er denk ik te snel doorheen.

Ketamine is ook een optie alleen ik wil dan alleen maar waziger worden waardoor ik niet écht meer van het feest geniet.
S
Sjaak ZweefkaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
De meest gangbare dingen zie ik wel in je lijstje staan eigenlijk. De meeste andere dingen die ik kan bedenken zullen meer van hetzelfde zijn eigenlijk. Alleen ketamine is echt wezenlijk anders en bij sommigen wel populair als party drug, maar niet voor iedereen weg gelegd als party drug. En met ketamine moet je zeker op een feest wel echt oppassen dat je niet teveel neemt, want dan eindig je ergens in een hoekje op de grond.

Verder moet je je misschien afvragen of de feestjes tegenvallen ivm de drugs of dat de oorzaak wellicht elders ligt. Het zou toch niet zo mogen zijn dat je feestje valt of staat met de drug die je gebruikt. Dat moet een leuke aanvuller of extraatje zijn, maar eigenlijk niet meer dan dat. Op het moment dat je het aan de drug hangt gaat het al snel tegenvallen, want dan leg je teveel druk op hoe je je door de drugs voelt in plaats van te kunnen genieten van de muziek, de mensen, de sfeer, etc. Of je bent misschien wel gewoon uitgefeest of gaat naar de verkeerde feestjes voor jou.
Klik om te vergroten...

Ik vind de feestjes nog steeds enorm leuk. Ook als ik niet gedronken en/of gebruikt heb. Dat heb ik nu regelmatig gedaan en bevalt op zich ook wel prima. Af en toe een feestje pakken waarbij ik wel iets gebruik moet dan wel kunnen, maar ik twijfel er niet over dat jullie dat wel met mij eens zijn. Het punt is een beetje zoals Stomme Eend beschreef. Het feestje op zich wordt er heus niet minder leuk van. Alleen de teleurstelling dat mijn high niet gaat zoals ik gewild/gehoopt had maakt het vaak wel lastig om nog met een lekker gevoel op het feestje te staan.

Keta heb ik wel eens geprobeerd op feestjes, maar doe ik toch liever op een after of een woonkamer.

GHB heb ik nu ook redelijk wat ervaring mee. Echter, merk ik na het gebruiken van GHB, steeds vaker dat ik doordeweeks ook zin krijg om GHB te gebruiken. Daarom heb ik besloten om met het goedje te stoppen. Voor mijn eigen bestwil.

Waar ik, denk ik, het meest naar opzoek ben is een RC die iets nieuws biedt. 6-APB overweeg ik om een keer goed te proberen, al ben ik bang dat het een beetje hetzelfde effect gaat hebben als xtc. Ik ga er alleen enorm van stinken, word enorm vaag in mijn hoofd en krijg pijn aan mijn mond. Weinig euforie en/of energie.

Ik dank jullie hartelijk voor jullie reacties. De gedachte dat ik uitgefeest ben komt ook af en toe bij mij opborrelen, al vind ik het soms wat jammer. Ben maar nog 19 jaar :tongueout:.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sjaak Zweefkaak zei:
Waar ik, denk ik, het meest naar opzoek ben is een RC die iets nieuws biedt. 6-APB overweeg ik om een keer goed te proberen, al ben ik bang dat het een beetje hetzelfde effect gaat hebben als xtc.
Klik om te vergroten...
Je zou 6-APB eens kunnen proberen inderdaad, maar lijkt erg op xtc alleen dan minder heftig en meer uitgesmeerd.

Zoals ik mijn eerdere post ook al aangaf, de meest gangbare middelen heb je wel geprobeerd eigenlijk. Daar kun je nog tig andere RCs tegenover zetten maar zal meer van hetzelfde zijn. Dus behalve de kick van iets nieuws proberen zal het je niet veel meer bijzonders of anders geven. Wat betreft middelen om te feesten zit je toch meestal binnen de stimulanten, entactogenen en in mindere mate misschien psychedelica en dissociatieven. Aangezien je binnen die klasses al ervaring hebt wordt het lastig om echt iets nieuws te vinden.

En je hoeft ook niet perse nuchter naar een feestje, maar minder waarde aan de drugs hechten als je wel gebruikt zal er ook voor zorgen dat het minder snel tegenvalt.

Aangezien ik ook alweer flink wat jaartjes drugs (zowel op feestjes als thuis) gebruik kan ik inmiddels wel uit ervaring zeggen dat er een moment komt dat het speciale van drugs er wel af gaat na een x aantal keren dat je een bepaalde klasse drugs gebruikt binnen zo'n setting. Dan gaat het je niet meer die bevrediging geven zoals in het begin. En als je dan toch wilt blijven genieten van de combinatie van feestjes en drugs, zul je in mijn optiek gewoon moeten accepteren dat het vooral nog om het genieten van het feestje gaat. En dan maakt het wat tegenvallende effect van de drug niet zo uit, want het gaf je dan toch wat meer energie of maakte je wat opener naar anderen toe. Wat je dan krijgt voor effect is dan meer een mooie aanvulling ipv dat daar de avond om draait.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."