Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiet iedereen bij dezelfde drugs dezelfde soort visuals?

Ziet iedereen bij dezelfde drugs dezelfde soort visuals?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ziet een ieder die dezelfde drugs neemt ook dezelfde visual? Deze vraag geldt voor eigenlijk alle tripmiddelen. Ik bedoel eigenlijk stel dat twee mensen dezelfde drug en dezelfde dosering nemen, zien zij dan dezelfde soort visuals?
Natuurlijk niet helemaal hetzelfde, ieder persoon is anders en elke gedachte en setting is anders. Maar globaal genomen bedoel ik.
Vertel anders hieronder bij welke drug je welke soort visuals kreeg. Welke kleuren, vormen, bewegingen, hallucinaties etc. Alles mag je vertellen. Het lijkt mij leuk dit eens van iedereen te lezen.

Oh ja, die poll is gewoon voor de lol hoor. Ik ben wat melig. :lolol:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik het zo hoor en lees komen de visuals die ik heb bij specifieke middelen globaal aardig overeen met die van anderen. Maar dat is echt grofweg bekeken. In de details zijn sommige visuals die ik heb gezien zo uniek dat ik twijfel of iemand, ooit, iets dergelijks heeft gezien of zal zien.

Hier een lijstje van een paar middelen en ruwweg gezegd het soort visuals die ik heb daarbij:

Psilocybine:

De drug die voor mij veruit het meest visueel is. Er zijn verschillende niveaus van visuals bij deze. Van overlays van patronen over je normale gezichtsveld heen tot een complete vervanging van de omgeving waarin je tript naar andere visuele werelden. Patronen hebben een organische aard. Ze ademen 'natuur'. Aarde, water, bomen, dieren. Dat soort dingen. Ook frequent de meest adembenemende formaties van edelstenen en licht dat daar doorheen schijnt. Kleuren zijn warm en diep. Vloeken niet met de natuurlijke wereld. De visuele werelden die je kunt bezoeken op hogere doseringen (of mbv meditatie) zijn onbeschrijfelijk mooi. Zeeën van licht en beweging en een onaardse levendigheid. Kleuren en vloeiendheid die niet voor mogelijk konden worden gehouden. Daarentegen zijn "bad-trips" visueel zeer duister. En kunnen visuals ongelooflijk ranzig worden: ontbindende materie, insecten/ongedierte, pus, etc.

LSD/ALD-52/1P-LSD:

Voor mij heel anders dan die van psilocybine. Het organische ontbreekt voor een groot deel. Het is vaak minder vloeiend, minder natuurlijk. Al kunnen visuals op LSD ook best vloeiend worden, maar bij mij lang niet in de mate van psilo en die aardse toon ontbreekt. Kleuren zijn vaak wat neon-achtig en matchen niet goed met natuurlijke tinten waardoor visuals meer los van de omgeving lijken te staan. I.t.t. die van psilo die vaak helemaal geïntegreerd in bestaande objecten zijn. Patronen kunnen wel prachtig zijn in hun detail en complexiteit.

AL-LAD:

Extreem complexe patronen, meer dan ik bij LSD heb ervaren. Alles had een meer kille toon, maar dat zal er vast mee te maken hebben dat ik bij deze stof spiritueel gezien weinig tot geen diepgang ervoer. Hierdoor voelden de visuals ook heel steriel/kil aan. Veel monsterlijke vormen. Zeer interessant, maar zonder diepgang dus.

2C-B:

Veel bonte kleuren. Heel flashy allemaal. Heb wel mooie patronen gezien, maar kan ze niet goed meer voor ogen halen.

Wiet:

Planten, planten, planten. Prachtige patronen van blaadjes, bloemetjes. Visuals zijn vrij onduidelijk t.o.v. die van de echte psychedelica, maar zijn er wel. Door veel bewuste aandacht worden ze duidelijker.


Heb niet zoveel ervaring met verschillende middelen. Vooral veel met enkele. Ben benieuwd wat anderen hebben te vertellen. :confused:mile:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat Mindless hierboven zegt over psilo en LSD(achtigen) kan ik wel aardig bevestigen. Alhoewel ik LSD juist visueler dan psilo vind, zeker op hoge doseringen. Maar psilo visuals zijn inderdaad erg aards, vloeiend en warm. LSD visuals zijn juist vrij strak en neon-achtig. LSD visuals kunnen bij hoge doseringen ook redelijk verblindend worden vind ik persoonlijk.

Met 2C-B vind ik de visuals vaak schokkerig en dingen gaan er snel heel cartoonachtig uit zien. Dat cartoonachtige geld in principe voor alle psychedelica wel, maar met 2C-B vind ik dit vaak wat extremer. Verder mis ik bij 2C-B de verwondering aangezien het geen diepgaand middel is, hierdoor vind ik de visuals vaak wat saai of weinig bijzonder.

DMT visuals zijn extreem complex en buitenaards, warm en fel tegelijk en veranderen met hoog tempo maar toch op een vloeiende manier.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel veel is hierboven al gezegd.

Psilocybine: rond, vloeiend, soort van opgaand in de omgeving, organisch.
LSD: neon-achtige randen, extreme kleuren, fel. Dat kan heel mooi zijn maar heb ook visuals gehad op LSD die zo fel en neon waren dat ze pijn deden aan mijn ogen en daardoor min of meer storend waren. Een beetje kil.
2C-B: precies wat Bee zegt, cartoon-achtig. Vind dit heel typisch aan 2C-B. Alles krijgt een soort overlay die te vergelijken is met van die overlays in foto-apps waarmee je foto's kunt bewerken tot ze er tekenfilm-achtig uitzien.

Bovenstaande gaat dan met name over open eye visuals, vind psilo en LSD (met de ervaring die ik heb dan, heb minder LSD-ervaring dan psilo-ervaring) niet echt voor elkaar onderdoen op dat gebied, de visuals hebben alleen een net iets andere aard/sfeer. 2C-B is duidelijk als drug minder indrukwekkend visueel, maar toch vind ik die overlays - die vaak ook een beetje heen en weer schuiven - wel grappig. 2C-B heeft soms ook nog wel even wat onverwachte effectjes, heb bijvoorbeeld al eens gehad dat ik na de come down m'n tanden ging poetsen en dat mijn tanden ineens knalblauw waren.

Wat betreft closed eye visuals: met psilo heb ik echt een paar betoverende ervaringen gehad. Psilo kan mij met mijn ogen dicht naar allerlei verschillende werelden brengen. Alles is mogelijk. Werelden die je nog niet kende, natuur, bloemenvelden, maar ook random herinneringen uit het verleden, dan sta je ineens weer als kind samen met je zusje in de achtertuin van je oma bessen te plukken. Ben ook al in doolhoven en grottenstelsels met herinneringen terecht gekomen, puur en alleen door een oogmaskertje op te zetten tijdens psilo-ervaringen, heel magisch.

LSD is voor mij qua closed eye visuals tot nu toe vooral bizar. Ik krijg er een soort droom-achtige taferelen van die zo idioot zijn dat je je zelf afvraagt hoe je het bedacht krijgt, zelfs op lage dosering werd ik geconfronteerd met gekke narretjes en roze/groene lama-achtige wezentjes met twee hoofden gespiegeld aan de boven- en onderkant van hun lichaam (heb over die maffe ervaring een tripreport geschreven: https://drugsforum.nl/threads/exper...et-twee-hoofden-en-andere-bizarre-cevs.61479/). Met LSD wil ik nog wat meer ervaring gaan op doen. De eerste keren waren in ieder geval al veelbelovend intens.

Blijft toch bijzonder hè die psychedelica, zo fascinerend, daar kan niks anders aan tippen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."