Heel veel is hierboven al gezegd.
Psilocybine: rond, vloeiend, soort van opgaand in de omgeving, organisch.
LSD: neon-achtige randen, extreme kleuren, fel. Dat kan heel mooi zijn maar heb ook visuals gehad op LSD die zo fel en neon waren dat ze pijn deden aan mijn ogen en daardoor min of meer storend waren. Een beetje kil.
2C-B: precies wat Bee zegt, cartoon-achtig. Vind dit heel typisch aan 2C-B. Alles krijgt een soort overlay die te vergelijken is met van die overlays in foto-apps waarmee je foto's kunt bewerken tot ze er tekenfilm-achtig uitzien.
Bovenstaande gaat dan met name over open eye visuals, vind psilo en LSD (met de ervaring die ik heb dan, heb minder LSD-ervaring dan psilo-ervaring) niet echt voor elkaar onderdoen op dat gebied, de visuals hebben alleen een net iets andere aard/sfeer. 2C-B is duidelijk als drug minder indrukwekkend visueel, maar toch vind ik die overlays - die vaak ook een beetje heen en weer schuiven - wel grappig. 2C-B heeft soms ook nog wel even wat onverwachte effectjes, heb bijvoorbeeld al eens gehad dat ik na de come down m'n tanden ging poetsen en dat mijn tanden ineens knalblauw waren.
Wat betreft closed eye visuals: met psilo heb ik echt een paar betoverende ervaringen gehad. Psilo kan mij met mijn ogen dicht naar allerlei verschillende werelden brengen. Alles is mogelijk. Werelden die je nog niet kende, natuur, bloemenvelden, maar ook random herinneringen uit het verleden, dan sta je ineens weer als kind samen met je zusje in de achtertuin van je oma bessen te plukken. Ben ook al in doolhoven en grottenstelsels met herinneringen terecht gekomen, puur en alleen door een oogmaskertje op te zetten tijdens psilo-ervaringen, heel magisch.
LSD is voor mij qua closed eye visuals tot nu toe vooral bizar. Ik krijg er een soort droom-achtige taferelen van die zo idioot zijn dat je je zelf afvraagt hoe je het bedacht krijgt, zelfs op lage dosering werd ik geconfronteerd met gekke narretjes en roze/groene lama-achtige wezentjes met twee hoofden gespiegeld aan de boven- en onderkant van hun lichaam (heb over die maffe ervaring een tripreport geschreven:
https://drugsforum.nl/threads/exper...et-twee-hoofden-en-andere-bizarre-cevs.61479/). Met LSD wil ik nog wat meer ervaring gaan op doen. De eerste keren waren in ieder geval al veelbelovend intens.
Blijft toch bijzonder hè die psychedelica, zo fascinerend, daar kan niks anders aan tippen.