#1
Hoe hoog denk je?Geldboete denk ik.
Hoe hoog denk je?Geldboete denk ik.
Das niet weinig hoor. Das echt een grote hoeveelheid en dan valt 6 maanden nog best mee vind ik. Het is en blijft toch verboden (helaas!). Dat word niet gezien als puur voor eigen gebruik.500 gram wiet
Klopt idd ik had me vergist. Het was 5 jaar...Das niet weinig hoor. Das echt een grote hoeveelheid en dan valt 6 maanden nog best mee vind ik. Het is en blijft toch verboden (helaas!). Dat word niet gezien als puur voor eigen gebruik.
Doet me denken aan toen ik 21 was en graag onacceptabele risico's nam... Op reis met de trein en 10 gram hash en wat coke op zak in een trein op de grens met spanje. Politie komt minicoupé binnen met hashhond. Hond was ofwel nep of had zijn dag niet, want ze gingen weer verder... Heb toen nog een half uurtje gewacht en toen een vette joint gedraaid en opgerookt. De tienertouristen in de coupé zaten als aan de grond genageld. Ging mij bij nader inzien ook wel wat te ver om te doen maar kon het even niet laten liggen. #too far goneHier ook eentje: een kennis van mij had mij voor een paar dagen uitgenodigd bij hen in België. Gezellig een weekendje onder vrienden. Ze vroegen of ik bezwaar had om wiet voor hen mee te nemen uit Nederland en dat ik echt nee mocht zeggen hoor! Naïfe ikke zegt zonder na te denken dat het goed is. Ik ken hen al jaren goed en ben vaker daar geweest en zij bij mij. Nooit eerder hadden ze zoiets gevraagd. Week er op rij ik met 5 gram wiet gewoon in het voorvakje van mijn rugtas zo HOP de grens over en “lever het af”.
Dus gewoon dubbel fout, wiet bij je hebben ansicht (net geleerd van @Psychedelibee dat dat dus niet mag) en nog de grens over smokkelen ook! Echt nooit geen enkele seconde gedacht over gevolgen of dat het wel of niet kon of mocht. Achteraf best dom!
Wat waren daar eventueel de gevolgen van als ik met die 5 gram wiet in België zou zijn gepakt? Weet iemand dat?
Ach gaf ieg wat leuke spanningJij besefte tenminste nog dat je strafbaar bezig was, ik was gewoon dom en naïf en dacht helemaal niks.
En ik was toen al op de “volwassen” leeftijd van 40 jaar.![]()
Via post heb ik een enkele keer wel ontvangen maar opsturen nog nooit. Het was ook een eenmalige vraag van hen. Normaal rijden ze zelf naar NL om wiet of andere drugs te halen.Ach gaf ieg wat leuke spanning
Volgende keer misschien opsturen? Heb een paar keer dingen opgestuurd naar Berlijn. Wel uitkijken voor vingerafdrukken en dna natuurlijk.
Deel hier je meest waanzinnige, grappige, domme, fantasievolle verhalen over busts, achtervolgingen
Dat zette me aan tot dit topicIk herinner me t verhaal dit jaar van een automobilist met bumpersticker 'i love ketamine' die zn auto vol had liggen met Keta bij zn aanhouding lol
Leven als slang, leven s lang. LolHet was Kerstavond. Fenrir bereidde zich voor op het familiediner waar hij zo tegenop zag, door een royale dosis dragonfly te pluggen. Na het borstelen van zijn wimpers merkte onze held dat het middel haar dunne vleugels uit begon te slaan, en durfde hij zich in het strijdgeweld van de eetkamer te begeven.
"Mag ik de aardappelpuree alsjeblieft?" vroeg Fenrir onbevreesd aan zijn kat. "Miauw", interrumpeerde grootvader. Typisch.
○
Avond. Toen de Marsmannen hun UFO boven zijn slaapkamer maneuvreerden voelde Fenrir een warme gloed opkomen. Wat ongelooflijk lief dat ze hem vereerden met een bezoek. Zouden ze gekomen zijn om zijn sok te vullen met kool?
Toen verzwakte de greep van de zwaartekracht en werd hij langzaam het raam uit gemanoeuvreerd, met de bescheiden zelfverzekerdheid en kunde van een vakman. Geen gestuntel van een koeienstraalpiloot in opleiding; Fenrir stelde zich voor hoe de drie knoestige handen van zijn messias onbevreesd de vele hendels en knoppen van het schip opereerden om deze ascensie perfect te coördineren.
○
De rectale probe was minder onaangenaam dan verwacht. De bezoekers van Mars hadden de antenne, heel attent, voorverwarmd om Fenrir het ongemak van kil vanadium te ontzien, en hij dacht aan plumueuze eendenvlerken en fructodistische groentemannen om het laatste restje ongemak geen plaats te hoeven geven.
Plots werd de kalmte van het experiment ruw onderbroken door een serie piepjes en knipperende lampjes, en verscheen er een flikkerende groene matrix van fotospectrische resultaten op één van de plasmaschermen schuin tegenover de tafel waarop Fenrir vastgesnoerd lag. "Potverdorie Aardling, je bent er gloeiend bij", mompelde zorGla'pl.
"Pardon?" antwoordde Fenrir beleefd. Hij sprak tenslotte geen Martiaans, en de nu zelfvoldaan glimlachende Marsman had zijn uitspraak gedaan zonder zijn OmniVox universele vertaler te activeren. "Ik zei", antwoordde zorGla'pl, zijn duim inmiddels rustend op het bedieningspaneel van de OmniVox, "dat je een probleem hebt, jongeman. We hebben sporen van een krachtig illegaal psychedelicum in je lichaam gevonden. hdErg'pl is nu het lokale politiebureau aan het contacteren."
Fenrir trok bleek weg. Tja, hij hád beter kunnen weten. Natuurlijk denken we allemaal dat buitenaardse wezens niet bestaan, maar drugs gebruiken tijdens de kerstdagen is toch HjOf'pl verzoeken.
○
Pats! De hamer van de rechter bezegelde het lot van onze in ongenade gevallen held. Veroordeeld tot levenslang.
○
Hoewel Fenrir inmiddels gewend is aan het leven als slang, droomt hij nog af en toe van zijn bestaan als mens. Armen zijn echt underrated. Zucht.
Verdrietig kruipt hij richting de horizon, terwijl de camera uitzoomt en een melancholisch liedje langzaam aanzwelt.
Leven als slang, leven s lang. Lol
Ergens op mijn 14de kwam ik eens zo stoned als een garnaal thuis met bloeddoorlopen ogen. Mijn ouders waren nog op maar het leek mij niet zo'n goed idee om die onder ogen te komen, dus riep ik vanuit de gang dat ik niet lekker was en naar bed ging. Dan ging mijn moeder toch maar eens kijken bij me en die zagmeteen dat ik iets gebruikt had. 'je hebt drugs op!' riep ze terwijl ze naar mijn spijkerbroek greep om mijn zakken te controleren...
Ik vloog uit bed, gritste mijn spijkerbroek uit mijn moeders handen, haalde het zakje wiet er uit en rende in mijn boxershort de trap af, de tuin door om het bewijs in de aangrenzende sloot te mikken, niet beseffende dat deze actie totaal zinloos was lol.

Hier ook eentje: een kennis van mij had mij voor een paar dagen uitgenodigd bij hen in België. Gezellig een weekendje onder vrienden. Ze vroegen of ik bezwaar had om wiet voor hen mee te nemen uit Nederland en dat ik echt nee mocht zeggen hoor! Naïfe ikke zegt zonder na te denken dat het goed is. Ik ken hen al jaren goed en ben vaker daar geweest en zij bij mij. Nooit eerder hadden ze zoiets gevraagd. Week er op rij ik met 5 gram wiet gewoon in het voorvakje van mijn rugtas zo HOP de grens over en “lever het af”.Geen bust maar wel zweetdruppels op voorhoofd kennis. .
Geldboete denk ik.Wat waren daar eventueel de gevolgen van als ik met die 5 gram wiet in België zou zijn gepakt? Weet iemand dat?
Jij besefte tenminste nog dat je strafbaar bezig was, ik was gewoon dom en naïf en dacht helemaal niks.Doet me denken aan toen ik 21 was en graag onacceptabele risico's nam... Op reis met de trein en 10 gram hash en wat coke op zak in een trein op de grens met spanje. Politie komt minicoupé binnen met hashhond. Hond was ofwel nep of had zijn dag niet, want ze gingen weer verder... Heb toen nog een half uurtje gewacht en toen een vette joint gedraaid en opgerookt. De tienertouristen in de coupé zaten als aan de grond genageld. Ging mij bij nader inzien ook wel wat te ver om te doen maar kon het even niet laten liggen. #too far gone
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."