Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen maakt leven mooier, hoe voor jullie?

Trippen maakt leven mooier, hoe voor jullie?

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoihoi, het is vrij bekent dat psychedelica positieve dingen in het leven kan brengen. Ik ben erg benieuwd hoeveel dingen dit wel niet kunnen zijn en ben dus erg benieuwd wat het voor jullie heeft gedaan. Ik heb het niet over de trip zelf, maar de maanden (of jaren/leven) na de trip.

Ikzelf merk het meeste in het appreciëren van alles... sinds mijn eerste heftige (hoge dosis) truffel trip keek ik opeens heel anders uit mijn ogen. Normaal nam ik alles "for granted" en nu kan ik een half uur in de natuur zitten en gewoon euforisch worden van hoe mooi alles is. Ik waardeer alles wat ik zie meer, en kijk er ook echt beter naar. Met meer detail en ook bewuster.

Verder heeft het mij ook geholpen over mijn ex heen te komen die vreemd ging met een vriend, wat erg heftig was. Ik besefte opeens dat zoiets niet je leven moet beïnvloeden en dat er nog zoveel liefde is waar ik gewoon niet naar durfde te kijken ofzo.

Daarnaast was de ervaring zelf ook extreem bijzonder; nog veeeel euforischer dan een hoge dosis MDMA ofzo, mede omdat het echter is.

Ben erg benieuwd!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ten eerste geeft trippen mij een hoop plezier. ten tweede heb ik er een hoop zelfinzicht mee verkregen, alsmede inzichten hoe de wereld in elkaar zit. En dan heb ik ook altijd het gevoel dat ik met een flinke trip alle negatieve energie er uit gooi, voel me altijd herboren!
Ja, ik ben bepaalde zaken meer waarderen, en ik zie eerder de schoonheid in vooral de natuur, kan mensen sneller vergeven en dergelijke.

Ik denk dat ik er een beter mens door ben geworden in ieder geval.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Ten eerste geeft trippen mij een hoop plezier. ten tweede heb ik er een hoop zelfinzicht mee verkregen, alsmede inzichten hoe de wereld in elkaar zit. En dan heb ik ook altijd het gevoel dat ik met een flinke trip alle negatieve energie er uit gooi, voel me altijd herboren!
Ja, ik ben bepaalde zaken meer waarderen, en ik zie eerder de schoonheid in vooral de natuur, kan mensen sneller vergeven en dergelijke.

Ik denk dat ik er een beter mens door ben geworden in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Ik denk eigelijk iedereen die een positiefe ervaring heeft.. nog nooit iemand gehoort die zich niet beter voelde na een goede trip ervaring haha
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Helemaal mee eens trouwens. De wiet maakt de wereld ook een stuk mooier tegenwoordig, ga er best heftig van trippen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Net als 8.6 denk ik ook dat psychedelica mij een hoop heeft gebracht. Je leert inderdaad meer van de "gewone" dingen te genieten. Mijn laatste trip heb ik heel erg veel over mijn dagelijkse angsten geleerd. Dit valt ook in Mijn trip report met 4-AcO-DMT terug te lezen van afgelopen vrijdag. Ik besefte me door die trip weer dat ik ook blij kan zijn met wat ik heb ipv bang te zijn het te kunnen verliezen. Normaal wist ik dit natuurlijk ook wel, maar psychedelica kan je dit versnelt doen inzien. Psychedelica is één van de mooiste dingen in mijn leven. Absoluut niet het enige mooie maar wel één van dé mooiste!
Stonologie zei:
Ik denk eigelijk iedereen die een positiefe ervaring heeft.. nog nooit iemand gehoort die zich niet beter voelde na een goede trip ervaring haha
Klik om te vergroten...
Vergis je absoluut niet want ik ken wel degelijk mensen die er niet beter op geworden zijn na een goede trip. Natuurlijk waren dit wel vaak gevallen dat men zich of niet goed hadden voorbereid (setting, sitting) of er simpelweg niet klaar voor waren. Er kunnen ook trauma's ontstaan bij een bad trip en dan wordt je er echt niet beter van.

Maar met goede voorbereiding en natuurlijk de psychedelica met respect blijven behandelen kan het eigenlijk alleen maar heel mooi en leerzaam zijn.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
praat makkelijker over beschamende/moeilijke onderwerpen met familie en vrienden (soms iets tè makkelijk)

en heb ik geleerd werkelijk elke muziek stijl te waarderen en bewonderen

wel blijft het voor mij de vraag of dit komt door mijn vele psychedelische trips, of misschien omdat ik ouder wordt? geen idee. maar ik heb een sterk vermoeden dat het door de trips komt dat mijn hersenen als het waren meer open staan.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Net als 8.6 denk ik ook dat psychedelica mij een hoop heeft gebracht. Je leert inderdaad meer van de "gewone" dingen te genieten. Mijn laatste trip heb ik heel erg veel over mijn dagelijkse angsten geleerd. Dit valt ook in Mijn trip report met 4-AcO-DMT terug te lezen van afgelopen vrijdag. Ik besefte me door die trip weer dat ik ook blij kan zijn met wat ik heb ipv bang te zijn het te kunnen verliezen. Normaal wist ik dit natuurlijk ook wel, maar psychedelica kan je dit versnelt doen inzien. Psychedelica is één van de mooiste dingen in mijn leven. Absoluut niet het enige mooie maar wel één van dé mooiste!

Vergis je absoluut niet want ik ken wel degelijk mensen die er niet beter op geworden zijn na een goede trip. Natuurlijk waren dit wel vaak gevallen dat men zich of niet goed hadden voorbereid (setting, sitting) of er simpelweg niet klaar voor waren. Er kunnen ook trauma's ontstaan bij een bad trip en dan wordt je er echt niet beter van.

Maar met goede voorbereiding en natuurlijk de psychedelica met respect blijven behandelen kan het eigenlijk alleen maar heel mooi en leerzaam zijn.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie. Met een goede trip bedoel ik goed als positief, niet heftig. Natuurlijk weet ik hoe naar sommige trips kunnen zijn! Ik heb veel gelezen en probeer dit te voorkomen. Je report had ik gelezen en erg mooi dat dit zo kan helpen. Sowieso een mooi rapportje!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
GoldenGrow zei:
praat makkelijker over beschamende/moeilijke onderwerpen met familie en vrienden (soms iets tè makkelijk)

en heb ik geleerd werkelijk elke muziek stijl te waarderen en bewonderen

wel blijft het voor mij de vraag of dit komt door mijn vele psychedelische trips, of misschien omdat ik ouder wordt? geen idee. maar ik heb een sterk vermoeden dat het door de trips komt dat mijn hersenen als het waren meer open staan.
Klik om te vergroten...
Ik voel mij ook veel meer open minded. Quote me niet hoor, maar ik denk zelfs dat psychedelica mensen over het algemeen linkser maakt. Meer "empatisch" vermogen. Maar dit is speculatie, geen feit!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."