Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeeft drugs invloed op een ziekte die ik vroeger had?

Heeft drugs invloed op een ziekte die ik vroeger had?

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is ook de vraag of je nog altijd last ondervindt van die hersenvliesontsteking destijds.

Het antwoord van PsyTekZ kan ik mij wel in vinden. Mensen onderschatten vaak het herstellend vermogen van de hersens, des te meer op jonge leeftijd.
TrippieRS zei:
En zoja? Zijn bijvoorbeeld Psychedelic drugs minder of juist meer gevaarlijk dan andere middelen?
Klik om te vergroten...
Drugs kunnen destabiliserend werken, des te meer als er al verhoogde mate van instabiliteit aanwezig is.

Hoe jij reageert op een specifieke categorie drugs is lastig te voorspellen. De klassieke psychedelica staan vaak bekend om opvallend laag fysiek risico maar op mentaal vlak vallen ze zeker niet te onderschatten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je klachten overgehouden na je meningitis?
Vaak zijn er blijvende klachten of handicaps na deze ziekte. Doof, blind, geheugenproblemen etc. Als je 0,0 klachten of schade hebt overgehouden kan het wel mits je er JUIST mee omgaat. Mocht je al blijvende hersen aandoeningen hebben zou ik het zeker even met je arts overleggen. Sommige drugssoorten hebben ook invloed op de werking van je brein.
T
TrippieRSLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb er geen klachten aan over gehouden,
Alleen zat ik toch wel met een kleine "angst" misschien of het dan extra gevaarlijk zou zijn.

Heb Zaterdag echt het beste feestje gehad die ik me maar kon bedenken en gelukkig zet ik altijd me gedachte op 0 (niet in de zin van pakken wat je pakken kan, meer in de zin van lekker nuchter denken en genieten van m'n trips dus geen angst enzo.) heb een huisfeestje gehad met 2-cb, keta, mdma en lachgas. Top avond/nacht! Daar was eigenlijk ook stiekem mijn vraag voor ( eerste keer Psychedelic drugs ).

bedankt allemaal!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
TrippieRS zei:
Alleen zat ik toch wel met een kleine "angst" misschien of het dan extra gevaarlijk zou zijn.
Klik om te vergroten...
100% garantie zal er nooit wezen en toch stap iedereen iedere dag weer de auto in, een van de meest levensgevaarlijke dingen die je kunt doen. Het enige levensbedreigend gevaar dat daar voor de leeftijd van 40 ongeveer boven ligt is het risico op zelfmoord, het mentale aspect is zogezegd ook niet onbelangrijk. Een veel mensen hebben verdomd weinig zelfkennis.

Eerste keer (nieuwe) psychedelica kun je meestal het best gewoon lekker thuis doen met niet teveel prikkels en bekende omgeving. Ik denk dat de meesten vooraf wel een klein beetje angst ervaren, maar dat stukje respect voor de substantie lijkt mij geen ongezonde insteek.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoals je zelf zegt, hersenvliesontsteking. Als je goed hersteld bent van die ontsteking, zonder verdere klachten kan je spreken van volledig herstel en zal dit normaal niet voor extra gevaar zorgen.

Twijfel je of wil je zeker weten kan je dat ook gewoon aan je huisarts vragen, die heeft sowieso beroepsgeheim.
T
TrippieRSLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand hier misschien een antwoord op heeft.

Toen ik net geboren was heb ik meningitis (hersenvliesontsteking) gehad.
Nu gebruik ik sinds 2 maanden drugs alleen blijf ik toch met een vraag in mijn hoofd zitten, is het gebruiken van drugs extra gevaarlijk omdat ik vroeger een hersenvliesontsteking heb gehad?

En zoja? Zijn bijvoorbeeld Psychedelic drugs minder of juist meer gevaarlijk dan andere middelen?

Alvast bedankt voor de reacties/antwoorden.

M.v.g TrippieRS

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."