Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs gebruik in combinatie met prednison/prednisolon en azathioprine.

Drugs gebruik in combinatie met prednison/prednisolon en azathioprine.

4 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
Sjaak ZweefkaakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag dames en heren van het goede leven,

Onlangs heeft een kennis van mij de diagnose 'Ziekte van Crohn' gekregen. Daarvoor gebruikte ze regelmatig MDMA, Cocaïne, Amfetamine, 2C-B en ketamine. Voor de ziekte van Crohn heeft ze medicatie gekregen, namelijk; prednison/prednisolon en azathioprine. Omdat zij toch wel graag af en toe nog iets wil gebruiken vraagt ze zich af of het, in combinatie met de genoemde medicatie, mogelijk is om nog gebruik te maken van de middelen en welk effect het zou hebben op haar lichaam. We hebben beide al het een en ander gegoogled, echter heb ik nergens een goed en duidelijk antwoord weten te vinden. Ik hoop dat iemand hier misschien zelf ervaring heeft met de genoemde medicatie en/of weet hoe middelen reageren met de medicatie.

Mijn dank is groot,

Sjaak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb wel eens iemand cocaïne zien gebruiken die aan de prednison zat, en die had geen last van een wisselwerking.

Het lijkt me wel dat al deze middelen je immuunsysteem onderdrukken en je dus erg vatbaar wordt voor infecties als je die dingen combineert. Helemaal als je uitgaat in een drukke club vol zwetende mensen dan zijn er natuurlijk veel ziektekiemen om je heen.

Verder hebben die middelen (prednison en xtc iig, van de rest weet ik t niet precies) ook invloed op je vochthuishouding. Ik heb echt geen idee of daardoor ook gevaarlijke complicaties kunnen ontstaan als vocht in de longen of hersenen, maar ik zou er een beetje mee oppassen.

Het maakt denk ik ook verschil of je een sterke stootkuur van die medicatie krijgt of dat je al geruime tijd op een stabiele onderhoudsdosis zit.

Ik ben geen arts, ik redeneer ook maar wat hoor. Misschien goed om t met een professional te bespreken.

Ik snap best dat je kennis graag wil genieten van leuke avondjes met drugs, maar ik vraag me ook af op die drugs op zich (dus nog los van wisselwerking met medicijnen) geen negatieve invloed hebben op t verloop van die ziekte? Een beetje buikpijn de dag erna is de fun misschien wel waard, maar je wilt echt niet met een stoma lopen hoor over een paar jaar.

Beterschap aan die kennis. Ik hoop dat hij/zij niet veel last zal hebben van de ziekte en vol van t leven kan genieten!
S
Sjaak ZweefkaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
missWappie zei:
Ik heb wel eens iemand cocaïne zien gebruiken die aan de prednison zat, en die had geen last van een wisselwerking.

Het lijkt me wel dat al deze middelen je immuunsysteem onderdrukken en je dus erg vatbaar wordt voor infecties als je die dingen combineert. Helemaal als je uitgaat in een drukke club vol zwetende mensen dan zijn er natuurlijk veel ziektekiemen om je heen.

Verder hebben die middelen (prednison en xtc iig, van de rest weet ik t niet precies) ook invloed op je vochthuishouding. Ik heb echt geen idee of daardoor ook gevaarlijke complicaties kunnen ontstaan als vocht in de longen of hersenen, maar ik zou er een beetje mee oppassen.

Het maakt denk ik ook verschil of je een sterke stootkuur van die medicatie krijgt of dat je al geruime tijd op een stabiele onderhoudsdosis zit.

Ik ben geen arts, ik redeneer ook maar wat hoor. Misschien goed om t met een professional te bespreken.

Ik snap best dat je kennis graag wil genieten van leuke avondjes met drugs, maar ik vraag me ook af op die drugs op zich (dus nog los van wisselwerking met medicijnen) geen negatieve invloed hebben op t verloop van die ziekte? Een beetje buikpijn de dag erna is de fun misschien wel waard, maar je wilt echt niet met een stoma lopen hoor over een paar jaar.

Beterschap aan die kennis. Ik hoop dat hij/zij niet veel last zal hebben van de ziekte en vol van t leven kan genieten!
Klik om te vergroten...

Ten eerste, dank voor de reactie. Voor de diagnose was vaak het resultaat van de gebruikte middelen inderdaad last van de maag. Ik geef deze informatie door aan mijn kennis, uiteraard met de wetenschap dat het niet van een professional komt.
Ik weet niet precies of ze nog in gesprek gaat met een arts over dit onderwerp, mocht dat wel het geval zijn dan zal ik ook hier laten weten wat het advies is.

Mocht iemand hier nog iets op toe te voegen hebben, dan hoor ik het graag!
M
Mr. SomeoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo,

Ik gebruik op het moment ook sos, in combinatie met prednison. Ik heb een stootkuur van een week en dit is dag 2. In mijn persoonlijke ervaring, werkt de cocaine veel minder goed. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met stofje serotonine. Verder ben ik ook misselijk en heb al een keer overgegeven. Lichamelijk voel ik wel lichtelijk dat ik sos heb gehad, maar mentaal valt het me vies tegen. In de zin van, het voelt alsof ik nog maar 2 lijntjes heb gehad, terwijl ik in 2 uur 1 gram weg heb gesnoven nu. Ik raad het persoonlijk af om dit te doen, aangezien het effect veel minder is in mijn beleving. En let's be honest, als je ziek bent is het sws beter om het niet te doen. Dit was voor mij puur for science .

Hoop dat iemand nog wat heeft aan deze reactie!

Mvg, Someone
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey ik zou het niet doen!
Toevallig vorige maand Prednisolon kuur gehad omdat ik rokers astma heb gekregen.
Na 4 dagen kreeg ik een koortslip omdat je hele weerstand weg is.
De dokter zei ook tegen mij dat gebeurd daarom..
De kans op een andere ontsteking of om ziek te worden is heel groot!

De koortslip is afkomstig van een Herpes die 1 van de 3 mensen heeft.
Soms komt hij wel eens omhoog in de winter.
Maar dit keer kreeg ik hem om mijn hele mond.
Dat gaf ook wel aan hoe heftig die kuur was en hoe weinig weerstand ik nog had.

Ik heb geen drugs gebruikt en de dokter zei dat ik het ook echt niet moest doen!
Dus dat is een dikke NEE!

Edit: zie nu dat dit uit 2017 is Mr. Someone doe het gewoon niet..
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."