Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerzwijgen voor vriendin

Verzwijgen voor vriendin

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
W
Weggooi1234Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ben al bijna anderhalf jaar samen met mijn vriendin en gebruik af en toe wat xtc. Hier weet zij van en heeft dit zelf ook al een paar keer gedaan. Ongeveer 9 maanden terug heb ik een keer in een dronken bui coke gesnoven. Ik vond het niets en gezworen tegen mezelf het nooit meer te doen. Ik durfde dit dan ook niet tegen mijn vriendin te zeggen omdat het toen nog heel pril was tussen ons. Nu onze relatie steeds stabieler wordt begint het steeds meer aan me te knagen om het haar te vertellen. Ik ben helaas alleen erg bang voor haar reactie.

Mijn vraag is dus zouden jullie het vertellen? Zo ja hoe? En zo nee hoe kan ik het voor mezelf goedpraten dat ik niet tegen haar lieg?

Alvast bedankt
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2

Leugentje drugsgebruik tegen vriendin

Hallo, Ik gebruik sinds dit jaar zo'n 3 a 4x per jaar een pilletje op een feest, niet erg veel dus. Laatste keer was ook september. Ik heb sinds kort een vriendin, maar ik heb tijdens 1 van de eerste dates gezegd dat ik niet gebruik(dat kwam omdat ze mij het indruk gaf dat ze t niet leuk vond)...
drugsforum.nl drugsforum.nl
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik je een advies mag geven ook al is dat niet mijn plek maar speel open kaart met haar. Je wilt een vrouw die jou accepteert toch en je wilt een team samen zijn en juist door dit soort dingen uit te spreken en het er samen over te hebben, je fouten je angsten je wensen je irritaties

Go for it man je doel moet nooit zijn om iete achter te houden en hoe je dat moet doen. Je doet naast je meisje jezelf tekort Al's je niet open en eerlijk bent naar haar en gewoon praat. Klinkt raar, praat , maar eenmaal uitgesproken zijn veel dingen makkelijker dan t lijkt
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier het advies van een vrouw: altijd eerlijk zijn want vertrouwen is 1 van de fundamenten van een goede relatie.

Je hebt eenmalig coke gesnoven en vond het niks. Is niet zo'n ramp! Leg haar uit dat je bang was voor haar reactie en het niet wou verpesten tussen jullie omdat het nog zo pril was. Als je nu regelmatig coke was gaan snuiven stiekem, dat is een ander verhaal. Gelukkig heeft je vriendin wat ervaring met drugs, dus kan ze zich wat beter inleven.

Mijn vriend heeft ook eens wat voor me verzwegen, uit schaamte. Ik heb hem vergeven omdat ik het ergens wel begreep. Omdat ik oprecht van hem hou. En hebben we niet allemaal onze geheimpjes.
Dit knaagt nu aan jouw geweten. Dus sowieso vertellen. Mijn voorspelling is dat het wel los zal lopen.

Veel succes! Laat ons weten hoe het gegaan is!
U
Used&abusedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cliché maar waar: eerlijkheid duurt het langst.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon zeggen man , praten helpt.
:wave:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gewoon vertellen. Er is immers niks ernstigs aan de hand. Heb je veel meer aan dan verzwijgen.
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#8
rustig en eerlijk open kaart spelen, ik herken mezelf in jouw verhaal... Met enige verschil dat ik dit 3x gedaan heb zonder het te vertellen aan mijn wederhelft.
Het zieligste en ergste hieraan vond ik dat ik me tijdens het gebruik en na het gebruik dagenlang super rot voelde dat ik dit verzwegen had omdat ze dit echt niet verdiende.
Ik had toen uiteindelijk alles opgebiecht en ze was uiteraard teleurgesteld en verdrietig,boos. Niet om het feit dat ik gebruikt had maar om het feit dat ik hier niet eerlijk over was.
Maar ze heeft me vergeven omdat ze onvoorwaardelijk van me houd (zelf al weet ik dat ik haar vertrouwen geschaad heb en dit tijd nodig had dat ze me terug 100% zou vertrouwen).
Maar nu voel ik me 1000x beter bij het feit elke keer ik iets inneem haar hier van op de hoogte breng en ik er niet meer hoef schijnheilig over te doen.
Dit gedrag van me kwam overigens voort uit het feit dat ik in een vorige relatie belogen en bedrogen werd en zelf ook alles stiekem moest doen en dus ook beliegen en bedriegen.
R
RaysLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou het niet vertellen.
Het is 9 maanden geleden en zoals je zelf zegt, het was pril. Zelf vraag ik me af met welk doel je gaat vertellen wat je 9 maanden geleden gedaan hebt, vooral omdat je het nooit meer wilt doen.
Zelf vertel ik m'n meisje alles, maar als het 9 maanden geleden is, heeft het naar mijn idee weinig zin.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je zo eerlijk mogelijk moet zijn en vooral tegen je vriend(in). Ik denk alleen dat je er weinig mee opschiet om het nu te vertellen, daar heb je 9 maanden de tijd voor gehad. Ik vind ook dat je het toen had moeten vertellen, nu kan ze er namelijk niks mee en moet het maar aannemen.
Ik denk dat je iemand vooral kwetst als je de mededeelt dat je iets zo lang verborgen hebt gehouden, maar dat is hoe ik erover denk.

De beste tip die ik kan geven is dat je doet wat voor jou het beste aanvoelt, nadat je alles goed overwogen hebt.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Rays zei:
Ik denk dat je iemand vooral kwetst als je de mededeelt dat je iets zo lang verborgen hebt gehouden, maar dat is hoe ik erover denk.
Klik om te vergroten...

Daar zit zeker wat in. Het was een eenmalig iets toen jullie elkaar net kenden. Je loopt de kans dat je haar kwetst hiermee en dat ze aan het vertrouwen gaat twijfelen. Wat heb je nog meer verborgen gehouden is dan een gedachte die op kan komen.
Als je verder een betrouwbare vent bent en niks verzwijgt en niet liegt tegen haar..
Ohh erg ik spreek mezelf wel tegen tav mn vorige advies 🙈

Laat weten wat je uiteindelijk gedaan hebt. Succes!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Daar zit zeker wat in. Het was een eenmalig iets toen jullie elkaar net kenden. Je loopt de kans dat je haar kwetst hiermee en dat ze aan het vertrouwen gaat twijfelen. Wat heb je nog meer verborgen gehouden is dan een gedachte die op kan komen.
Als je verder een betrouwbare vent bent en niks verzwijgt en niet liegt tegen haar..
Ohh erg ik spreek mezelf wel tegen tav mn vorige advies 🙈

Laat weten wat je uiteindelijk gedaan hebt. Succes!
Klik om te vergroten...
Als je een betrouwbare vent bent vertel je het gewoon.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Is wat coke snuiven not done voor haar vergeleken met xtc? Vandaar je angst? Misschien vindt ze het erger dat je jezelf liet gaan in een dronken bui.

Wat als een andere vrouw met je flirt, vertel je dat ook?

In een goede relatie is het volgens mij niet nodig alles te vertellen. Als de vertrouwensbasis er is. Dat je van elkaar houdt en samen ervoor gaat. Denk dat het ook averechts kan werken. Ligt eraan of je vriendin snel aan zichzelf gaat twijfelen of overbezorgd raakt. Dit was relatief iets kleins. Zou me er niet druk om maken. Met de jaren (als jullie samenblijven) komen er vast nog meer uitdagingen waarbij je verleidt kan worden iets te doen wat je normaal niet zou doen. Bijv. door een moment van zwakte, ruzie, stress, etc. Je besef dat het niet goed was zou ik hierbij dan in je achterhoofd houden.
a
aanstekermakerindekastLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haar verzwijgen is ook jezelf in een relatie plaatsen waarin je niet jezelf kan zijn. Laat dat tot je bezinken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."