Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels of 2-cb

Truffels of 2-cb

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja ik zou ook eerder een lichte dosis truffels aanraden. Ligt er ook aan dat ik de bodyload van 2C-B erg naar vond en de trip niets aan.

Maar wat je ook doet, ga voordat je het inneemt even goed bij jezelf te rade of je er echt een goed gevoel bij hebt. Heb je dit niet, doe het dan ook niet. Ga het niet doen omdat de anderen het ook doen. Snel in paniek raken en psychedelica is geen goede combinatie.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ligt er ook aan dat ik de bodyload van 2C-B erg naar vond
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik vind truffels ook zachter fysiek op me toeslaan. Al was dat de eerste 2 keer ook wel harder dan tegenwoordig. Maar 2C-B blijft me misselijkheid geven en robotisch doen voelen. Bij de eerste keer 2C-B voelde ik het eerste half uur dat het begon inwerken eigenlijk alleen maar negatieve dingen waardoor ik even vreesde dat het geen echte was.
Bij truffels kun je niet vrezen dat het geen echte zijn.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
@asdfghjkl zeker luisteren naar @Mindless die heeft er teveel knowledge van :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die van mij was getest echte 2C-B, maar zowel een vriend van me als ikzelf vonden het helemaal niet prettig die zware bodyload en hadden zo nu en dan ook last van misselijkheid. Mijn maat moest er zelfs van overgeven. En daarna ook eigenlijk helemaal geen trip gehad, alleen licht wat gekleurde patroontjes gezien. Dat was op 18 mg 2C-B als ik het me goed herinner. Later heb ik in mijn eentje nog eens 24 mg 2C-B gedaan, waarbij de bodyload nog zwaarder was en het allemaal wel een stuk visueler was. Maar alsnog vond ik er niets aan omdat er helemaal geen mentaal aspect aan zat.

Truffels is een hardcore tripmiddel, maar als je gewoon een lage dosering neemt (7,5 gram of zo inderdaad, of misschien iets meer) dan is het meestal gewoon een heel prettige ervaring, vooral voor beginners.


transformated zei:
@asdfghjkl zeker luisteren naar @Mindless die heeft er teveel knowledge van :)
Klik om te vergroten...
Teveel haha. Ik heb er teveel op getript wellicht ja. :sweatsmile:
a
asdfghjklLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de reacties! Het is niet zo zeer angst dat de pil niet goed zou zijn, maar meer het gevoel de controle te verliezen. Daarom vind ik bijvoorbeeld spacecake niet zo chill, omdat ik daar het gevoel had de controle kwijt te zijn, kon me spieren niet meer goed aanspannen en ook in gedachten omdat ik er op geven moment niet meer zo veel van snapte (was ook een te grote portie). Daarom had ik het gevoel dat 2-cb dan misschien wat beter paste dan truffels omdat ik hoorde dat je van truffels ook qua gedachten heel erg veranderd.

Ik wil het zeker zelf heel graag proberen, niet vanwege de groep. Raakte de eerste keer toen XTC insloeg ook flink in paniek maar vind het nu een van de heerlijkste gevoelens die ik kan hebben, zolang ik me in een fijne, vrolijke omgeving bevind. Gewoon lekker kletsten en mooie dingen zien. Als ik dan de verhalen over 2-cb en truffels hoor lijkt me het geweldig en ben heel benieuwd! Ik denk alleen dat ik nooit een psychedelische drug zou kunnen gebruiken zonder erg gestresst te zijn van te voren. Aard van het beestje ben ik bang. Advies? Ga je makkelijk slecht op deze drugs als je van te voren angstig bent voor het effect? En bij welke verlies je meer de controle?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
@asdfghjkl als je truffels doet zorg gewoon dat je er mentaal klaar voor bent, je kan beginnen met een dosis van 7 gram en je gewoon niet te druk maken. Wat er eigenlijk gebeurd tijdens de trip moet je over je heen laten komen en accepteren. Maar met een dosis van 7 gram gaat dat je wel lukken. Die stress dat je hebt is eigenlijk voor nergens nodig. Als je, je goed voelt voor het eten van de truffels dan kan je eraan beginnen met een gerust hart.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gezien je al heel wat basiskennis lijkt te hebben, is het enige advies dat ik kan geven een lichte portie nemen. Je gaat niet de controle verliezen met een lichte portie. Ik verloos pas voor het eerst controle bij 21 gram, maar het is zeker bij lager mogelijk. Bij 7,5 gram is het eerder aannemelijk dat je een ecstasy-achtig effect zal ervaren, maar dan iets sentimenteler. Zelfs visuele effecten zullen grotendeels uitblijven. Doe het buitenshuis, waar niet veel voorbijgangers zijn, als de zon schijnt. Zon helpt erg veel om je goed te doen voelen.

Ik vind dat je inderdaad makkelijker slecht gaat als je van te voren angstig bent, maar je omgeving (goeie mensen + vrolijke sfeer door de zon) kan dat heel gemakkelijk rechtzetten op lagere porties. Het is pas relevanter bij stevigere porties.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
asdfghjkl zei:
Ga je makkelijk slecht op deze drugs als je van te voren angstig bent voor het effect?
Klik om te vergroten...
Een beetje angst/spanning voor een trip is hartstikke normaal, zeker als je iets voor de eerste keer doet. Dat betekent echt niet dat je zomaar echt slecht gaat. Maar je beleving van de wereld is wel even anders dan anders en dat zul je even moeten laten gebeuren. (daar niet tegen vechten)

asdfghjkl zei:
En bij welke verlies je meer de controle?
Klik om te vergroten...
Normaal ontneemt psilocybine (de drug, de werkzame stof in zowel truffels als paddo's) je meer de controle, maar een normale dosering is 15 gram en met de helft van die dosering (die hier wordt aangeraden) valt dat heel erg mee. Verder is de controle verliezen ook alleen maar een verkeerd iets als je daar tegen gaat vechten.

Trouwens, spacen op spacecake is heel wat anders dan echt trippen op echte psychedelica. Wiet in grote hoeveelheden gebruiken heeft op veel mensen een effect van verwarring en zelfs paranoia. In de vorm van edibles (dingen die je kunt eten met wiet erin) komt dit best vaak voor. Uiteraard kun je paranoia ervaren op echte tripmiddelen, maar dit komt minder vaak voor. Zeker op zulke lagere doseringen.
a
asdfghjklLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey allemaal,

Een paar vrienden van me gaan morgen trippen, een aantal 2-cb en een aantal truffels. Nu twijfel ik heel erg met welke ik wil mee doen. Ik heb beide nog nooit gedaan. Wel al een heel aantal keer xtc, alleen ben ik een meid die snel de neiging heeft in paniek te raken. Zelfs van xtc is dit een aantal keer gebeurd. Ik wil graag een keer wat nieuws proberen maar ben dus bang om slecht te gaan. Wat zouden jullie dan aanraden? Een lichte dosis 2-cb of truffels?

Groetjess
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou 2cb doen en 15mg lijkt me een mooie startdosis of je kan altijd een 7 a 10 gram truffels eten.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een lichte portie (7,5g) truffels (of zelfs iets minder gezien je zelfs van ecstasy in paniek raakt, maar ook niet teveel minder anders ga je weinig merken). Als je in paniek raakt kan je sneller jezelf verzekeren dat je NIET vergiftigd bent want het risicoprofiel van truffels is veel kleiner. Een natuurlijk product dat al duizenden, zo niet tienduizenden of honderdduizenden jaren gebruikt wordt, versus een chemisch product die slechts van de jaren 1970-80 is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."