Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe neus schoonmaken/schoon houden

Je neus schoonmaken/schoon houden

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
Helaas heb ik vaak last van een neus die verstopt of deels verstopt zit. Hier heb ik vooral in de avond last van en als ik in bed lig. Resultaat: Zo nu en dan wordt het woud gekapt en gaat mijn ademhaling niet altijd lekker. Nu is dit bij mij niet te wijten aan drugsgebruik, aangezien ik eigenlijk alleen wat keta snuif als ik MDMA gebruik en dat is eens in de zoveel maanden. Verder snuif ik, op een uitzondering na, eigenlijk nooit iets.

Nu zijn er hier mensen die, zo nu en dan heel af en toe ( :tonguewink: ), een substantie door hun neus naar binnen schieten. Dit zorgt natuurlijk ook voor verstoppingen en neusproblemen die je niet wilt. Je neus schoonhouden is belangrijk, maar al helemaal als deze vaak substanties te verduren krijgt die niet helemaal lekker zijn voor je neus. Neusspray wil niet altijd goed werken voor mij en de neusspray met xylometazoline gebruik ik af en toe alleen bij zware verkoudheid. Spoelen met een zoutoplossing is altijd goed en ik lees dat mensen na gebruik wel eens wat water uit hun hand opsnuiven o.i.d.

Nu stuitte ik laatst toevallig op het volgende product (dat ik hier niet eerder naar ben gaan zoeken is mij een raadsel, maar goed...)
Link naar het product: https://www.bol.com/nl/p/rhino-horn-neusspoeler-1-stuk/9200000057043833/?s2a=

Zal vast ook op andere websites te kopen zijn, maar voor het makkelijke even bol.
Heel simpel ding, waarin je een meegeleverd maatschepje aan zout in doet, wat warm of lauw water en gieten maar. Je hoeft er niets voor te snuiven of wat dan ook, het stroomt vanzelf door je neus. Merk direct een wereld van verschil, zonder dat er iets van schadelijke stoffen in zitten die je neus kunnen irriteren. Enkele keren moet je de spoeling wat vaker doen als de verstopping hardnekkig is, maar buiten dat merk ik een duidelijk verschil hoe schoon mijn neus is.

Ik word niet gesponsord haha, maar ik denk dat jullie hier wel wat aan kunnen hebben. Zeker de mensen die (veel) snuiven en problemen met hun neus ondervinden. Er bestaan meerdere soorten en versies van dit soort hulpmiddelen, maar dit is de gene die ik zelf gebruik, dus ik kan hiervan zeggen dat het helpt. Het helpt vooral een stuk grondiger je neus schoonmaken, dan het snuiten en wat neusspray.
D
Danny0531Lid
Nou heel eerlijk ik snuit et al 15 jaar schoon onder de douche en nooit geen problemen gebad
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
Danny0531 zei:
Nou heel eerlijk ik snuit et al 15 jaar schoon onder de douche en nooit geen problemen gebad
Klik om te vergroten...
Dat kan haha, ik heb er helaas meer last van bij verkoudheid..
D
De ZeemeermanLid
Ik gebruik al jaren een rhino horn om mijn neus schoon te spoelen elke ochtend en avond. Voelt prettig en fris. 👍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."