Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeheugen werkte deels niet, wel bij bewustzijn.

Geheugen werkte deels niet, wel bij bewustzijn.

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
q
qzersLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal! Na een tijdje alleen mee te lezen, heb ik nu ook een account gemaakt. Dus bij deze, aangenaam! :)

Normaal ben ik geen type dat zelf (veel) post, maar ik heb een paar weken terug iets meegemaakt waar ik nog steeds versteld van sta. Zelfs na veel googlen heb ik tot nu toe geen verhaal gevonden wat overeenkomt met dat van mij. Vandaar dit topic.


Al een aantal jaren speel ik altijd (hoe vaag ik ook ben) een bepaald spel op m’n telefoon wanneer ik 3mmc of cocaine gebruik. Als ik echt van de kaart ben doe ik soms natuurlijk wel een halfuur over een potje waar ik normaal 10 minuten over me doe, maar vind dit altijd wel een leuke uitdaging wanneer ik wazig ben.

Maar nu is er dus iets gebeurt, waar ik echt even van stond te kijken (en nog steeds!). Een aantal weken geleden was ik thuis aan het doorhalen op 3mmc samen met m’n vriend. We zijn vrijdagavond begonnen en zijn doorgegaan tot zondag. (Ja, ik ben me er bewust van hoe slecht dit is).

Zondagochtend was ik urenlang op m’n telefoon dat spelletje aan het spelen. Ik speelde het eigenlijk bijna die hele nacht al. En toen ineens, dwaalde m’n gedachten even af, keek terug naar het scherm en BAM…. ik snapte het hele spel niet meer. Wist gewoon totaal niet meer hoe het werkte en wat het doel was. Van urenlang dat spelletje spelen naar binnen 1 seconde er niets meer van snappen. Alles wat ik wist over het spel, was binnen een paar tellen kwijt.

Ik ben niet out geweest oid, mijn vriend zat naast me en heb, tijdens dat het gebeurde, hem ook gewoon verteld wat ik meemaakte. Ik wist verder gewoon welke dag het was, waar ik was etc. Mijn hele geheugen werkte gewoon normaal, alleen hoe dat spel ging was ik totaal kwijt.

Na ongeveer 3 kwartier ofzo probeerde ik het allermakkelijkste level te spelen en beetje bij beetje kwam het toen langzaam weer terug.

Ik vond dit zo’n rare ervaring! En ik weet dat het hoogstwaarschijnlijk te wijten is aan 2 nachten doorhalen op 3mmc hoor. Maar ben eigenlijk vooral benieuwd of er meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
qzers zei:
Hoi allemaal! Na een tijdje alleen mee te lezen, heb ik nu ook een account gemaakt. Dus bij deze, aangenaam! :)

Normaal ben ik geen type dat zelf (veel) post, maar ik heb een paar weken terug iets meegemaakt waar ik nog steeds versteld van sta. Zelfs na veel googlen heb ik tot nu toe geen verhaal gevonden wat overeenkomt met dat van mij. Vandaar dit topic.


Al een aantal jaren speel ik altijd (hoe vaag ik ook ben) een bepaald spel op m’n telefoon wanneer ik 3mmc of cocaine gebruik. Als ik echt van de kaart ben doe ik soms natuurlijk wel een halfuur over een potje waar ik normaal 10 minuten over me doe, maar vind dit altijd wel een leuke uitdaging wanneer ik wazig ben.

Maar nu is er dus iets gebeurt, waar ik echt even van stond te kijken (en nog steeds!). Een aantal weken geleden was ik thuis aan het doorhalen op 3mmc samen met m’n vriend. We zijn vrijdagavond begonnen en zijn doorgegaan tot zondag. (Ja, ik ben me er bewust van hoe slecht dit is).

Zondagochtend was ik urenlang op m’n telefoon dat spelletje aan het spelen. Ik speelde het eigenlijk bijna die hele nacht al. En toen ineens, dwaalde m’n gedachten even af, keek terug naar het scherm en BAM…. ik snapte het hele spel niet meer. Wist gewoon totaal niet meer hoe het werkte en wat het doel was. Van urenlang dat spelletje spelen naar binnen 1 seconde er niets meer van snappen. Alles wat ik wist over het spel, was binnen een paar tellen kwijt.

Ik ben niet out geweest oid, mijn vriend zat naast me en heb, tijdens dat het gebeurde, hem ook gewoon verteld wat ik meemaakte. Ik wist verder gewoon welke dag het was, waar ik was etc. Mijn hele geheugen werkte gewoon normaal, alleen hoe dat spel ging was ik totaal kwijt.

Na ongeveer 3 kwartier ofzo probeerde ik het allermakkelijkste level te spelen en beetje bij beetje kwam het toen langzaam weer terug.

Ik vond dit zo’n rare ervaring! En ik weet dat het hoogstwaarschijnlijk te wijten is aan 2 nachten doorhalen op 3mmc hoor. Maar ben eigenlijk vooral benieuwd of er meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je echt toe bent aan wat slaap! En minderen met met de 3MMC
q
qzersLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdloos zei:
Ik denk dat je echt toe bent aan wat slaap! En minderen met met de 3MMC
Klik om te vergroten...
Klopt, dat weet ik en doe ik ook! Het liep wat uit de hand laatst..

Ben ook niet op zoek naar de reden hoor, die is nogal voor de hand liggend. Vraag me vooral af of anderen dit wel eens hebben meegemaakt. Vond het heel vreemd om me volledig helder en bij kennis te realiseren dat mijn geheugen half weg viel…

Misschien kwam mijn bericht verkeerd over, want ik weet dat dit niet normaal is…
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
qzers zei:
En ik weet dat het hoogstwaarschijnlijk te wijten is aan 2 nachten doorhalen op 3mmc hoor.
Klik om te vergroten...
Dit
Zal vast bij meerderen voorkomen als je jezelf fysiek en mentaal uitput.
Voorlopig even mak aan en liefst nuchter blijven.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
hoiii..

ik denk dat er een mentale imprint van de game in je hoofd was doordat je het goed kende..
en dat er toen door de drugs en het licht van het scherm een soort dia-negatief ontstond..
zoals als je in de zon kijkt en daarna knippert.. en dan zonnetjes ziet in contrasterende kleur.
en toen floep!..
was het origineel ineens weg.. en bevond de kopie zich buiten je hersenen...

dat is mijn wetenschappelijk niet onderbouwde gevoelsmatige verklaring 🤓😅🤣

1623842583476.png
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien heb je tijdens dat moment van afleiding een microslaapje gehad door het slaaptekort zoals hierboven al aangegeven. Na een lange tijd wakker te zijn word je gewoon dom. Pepdom is bijvoorbeeld een ding, gebeurd wel vaker bij stimulanten en doorhalen. Soms kan ik niet eens zinnen formuleren.
q
qzersLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan een beheerder dit topic verwijderen of de beginpost in ieder geval weghalen? Antwoorden die ik krijg zijn duidelijk! :)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
qzers zei:
Kan een beheerder dit topic verwijderen of de beginpost in ieder geval weghalen? Antwoorden die ik krijg zijn duidelijk! :)
Klik om te vergroten...
Waarom dan? Je vraag en de antwoorden kunnen belangrijk zijn voor iemand anders. Waarom weghalen?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lijkt me gewoon slaaptekort..
q
qzersLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casaan zei:
Waarom dan? Je vraag en de antwoorden kunnen belangrijk zijn voor iemand anders. Waarom weghalen?
Klik om te vergroten...
Vanwege privacy. Ik ben redelijk ‘nieuw’ hier en dit is mijn eerste post op dit forum. Ik ging er eigenlijk vanuit dat, zodra mijn bericht beantwoord was, dit topic wel verwijderd kon worden..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."