Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies bij aangeboren drugstolerantie?

Advies bij aangeboren drugstolerantie?

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
G
GekkeFriesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ben een 17 jarige jongen van rond de 65kg en een normale lichaamsbouw. Ik lees al een tijdje mee op het forum en twijfelend dit bericht te schrijven maar na dit tripweekend wilde ik dit toch wel gaan doen.

Ervaring: Truffels, Wiet, XTC Pil, MDMA kristallen, 1p-LSD en Coke

Net zoals heel veel jongeren van mijn leeftijd raakte ik de laatste tijd nieuwsgierig naar Drugs toe en hierbij ligt dan ook het probleem. Ik ben als baby geadopteerd door Nederlandse ouders nadat besloten was dat mijn Colombiaanse moeder niet in staat was voor mij te zorgen ivm o.a verslaving. Veel meer informatie heb ik ook niet maar aangezien coke en colombia hand en hand gaan lijkt het mij en mijn vriendengroep goed mogelijk dat het probleem daar ligt.

trip 1: Truffels, ik begon niet zoals de meesten met een jointje maar met een doosje truffels aangezien ik hier leuke ervaringen van vrienden over had meegekregen. Ik weet niet meer wat mijn startdosis precies was maar uiteindelijk zal ik rond de 12gram naar binnen hebben gewerkt. Mijn beste vriend was hier bij mij als tripsitter en had zelf al eens eerder goed getript op dezelfde soort dosis maar met een hoger gewicht. Na 4 hele uren lang wachten en wij al in bed lagen omdat we niks meer verwachtten van de trip , begon ik iets te voelen. Ik heb in de 3 uur durende trip alleen een vage wiskunde obsessie gehad waarin het enige belangrijke op dat moment voor mij was om een lineaire vergelijking op te lossen. Geen kleuren, geen hallucinaties niks, noppes nada.

Trip 2: XTC pil 1 2/3( in totaal 205mg). Mijn beste vriend en ik besloten samen te trippen. Hij had al eens eerder xtc op en we hebben de pillen laten testen op 124 gram uit mijn hoofd. Ik nam 3 pillen mee, hadden een gezellige setting, leuk muziekje en eten en we waren er klaar voor. Beide begonnen we met een startdosis van een halve pil (62mg), hij weegt 75kg en ik 65. Na een tijdje begon hij wat te voelen, en uiteindelijk heeft hij een fantastische trip gehad. Ik veranderd van medetripper in zijn tripsitter. Nu voelde ik in tegenstelling tot de bij de truffels helemaal niks. Waar is die xtc in godsnaam gebleven vroeg ik mij tijdens zijn trip af. Gelukkig heb ik toch enorm genoten van de avond aangezien mijn beste vriend en ik een ontzettend hechte band hebben. Maar de volgende ochtend baalde ik echt als een stekker. (Ik was gewoon blijven bijnemen tot die 1 2/3 pil in de hoop dat het toch zou opkomen)

In de tussentijd heb ik ook nog 2 jointjes geprobeerd. 1 met wederom mijn beste vriend en de andere met mijn vriendengroep. Had ook geen effect op mij

Trip 3: Cocaïne, 250mg. Met mijn vriendengroep wilde ik wel eens cocaïne proberen. Zij hadden mij aangeraden om gelijk de 250mg te snuiven in lijntjes om te proberen om dan mijn lichaam wel te triggeren iets te voelen. Zij namen een startlijntje van 100mg en gingen daar lekker op. Mijn 250mg lijntjes kickten iets later in en ik werd er ook een stuk minder energiek van dan zij. Het leek wel of ik een soort van herkenningsgevoel had wat ik niet wist te omschrijven. Ik voelde wel iets van de coke, maar veel minder dan zij met een lagere dosering en ik voelde daarna ook geen dip of een verdoofde neus oid.

Trip 4: MDMA en 1p-LSD. Ik had nu besloten met mijn beste vriend om maar eens te proberen of ik wel van MDMA kristallen kon genieten. Ik besloot een dosis van 500mg geplette kristallen te nemen (Ja, ik weet dat dit een ontzettend hoge dosis is maar aangezien ik totaaal niks voelde van die 200+ mg XTC pil..) Ik had de dosis op, besloot lekker te gaan douchen en toen kickte het na denk ik 40 min al in. Ik voelde iets van 5/10 minuten een LSD rush, ik zag patronen in een schilderij, ik zag kleuren, ik vond het echt geweldig! Daarna kwam het liefdevolle op en het was echt een goede trip. Wel heeft het uiteindelijk wel maar 2 uur geduurd? Terwijl mijn beste vriend 8 uur bezig was op die xtc pillen.

We hadden voor ernaast nog RC Benzofury gekocht (200mg) en 1p-LSD gekocht (300 microgram). Omdat mijn beste vriend had gelezen dat Benzofury een leuke aanvulling zou zijn op een MDMA trip besloot hij mij de inhoud van het zakje, waarvan hij dacht dat het Benzofury was, te geven. De volgende ochtend. Vonden wij het lege zakje 1p-LSD en een vol zakje Benzofury. Wat dus betekende dat ik 300microgram LSD binnen gekregen hadden zonder dat wij het wisten en hier begon het probleem. Deze fout, want het was echt een fout had best fout af kunnen lopen, want 300microgram 1p-LSD is niet niks en al helemaal niet als je geen trip verwacht maar bij mij gebeurde er die avond vrijwel niks. Hij gaf mij die 1p-LSD nadat ik al ver uit mn MDMA piek was en daarna begon ik mij echt slecht te voelen, ik ben de hele nacht kotsmisselijk geweest en kon de volgende dag ook amper eten. Nu zijn we een paar dagen verder, ik nam de MDMA en 1p-LSD op vrijdag en het is nu dinsdag, en voel mij nogsteeds absoluut niet topfit. Ik heb trouwens helemaal geen last van een MDMA dip oid, mentaal voel ik mij echt lekker. Het is nogsteeds dat kutgevoel dat na het nemen van de 1p-LSD opkwam.

Hoe kan dit steeds? Waar was die XTC gebleven? Ik voelde niks maar het zat toch echt in mn lichaam? Waarom werkt de coke minder? Waarom werkt de MDMA minder lang? Hoe heb ik 300microgram 1p-LSD binnengekregen en voelde ik daar qua trip niks van? En hoe kan ik mij ziek voelen van een RC terwijl die niet eens voor een trip gezorgd heeft?

Zo veel vragen en geen antwoorden. Hopelijk is er iemand die mij kan helpen
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je openingspost staat er al bijna een maand en niemand reageerde, dat vind ik zielig dus hierbij mijn 2 centen, al vrees ik dat ik niet kan leveren wat je zoekt: antwoorden.

Als ik je post zo lees is je vraag dus eigenlijk: "Waarom kan ik niet high worden? En hoe zou me dat alsnog kunnen lukken?"

Wat mij opvalt: je probeert uiteenlopende drugs die ook verschillende werkingsprincipes hebben. Ergens is het best vreemd dat niets echt lijkt te werken, Hoewel... MDMA en LSD grijpen beide oa in op je serotoninesysteem. Wat coke allemaal doet, weet ik niet...

mogelijke oorzaken (niet in een volgorde van waarschijnlijkheid):
  • Slechte drugs? (dosis lager dan geadverteerd) Misschien is jullie dealer een prutser; het zou niet de eerste zijn
  • Ben je verslaafd geboren? Als dat zo is, dan lijkt me dat die informatie bij iemand bekend zou moeten zijn. En eerlijk gezegd vind ik het onethisch als iemand je die informatie onthoudt. Misschien erg confronterend om dat uit te zoeken, maar ik zou het willen weten.
  • Gebruik je andere medicijnen die mogelijk met drugs interacteren? Antidepressiva, adhd-medicatie etc.
  • Al dan niet gediagnosticeerde mentale aandoening?
  • Lichamelijke aandoening? Slaapproblemen, chronische pijn, iets anders?
  • biologische variatie
Het kan zijn dat je geestesgesteldheid je minder gevoelig maakt voor drugs. Mijn vragen voor jou (die je niet aan mij hoeft te beantwoorden maar denkelijk wel voor jezelf): hoe voel je je? Zit je lekker in je vel? Lopen je emoties en stemmingen grofweg gelijk op met die van je leeftijdsgenoten in vergelijkbare situaties? Ben je blij, opgelucht en trots als je een cijfer terugkrijgt dat hoger uitvalt dan je zelf vooraf had ingeschat? Voel je liefde en genegenheid, frustratie en schaamte in situaties waar die gevoelens van toepassing zouden zijn?
Ben je mentaal in orde? Heb je een diagnose voor adhd, autisme, pdd-nos, asperger, depressie oid? Ben je veilig gehecht?

Misschien werkt jouw brein inderdaad net effe anders en hebben drugs daarom minder effect. Als dat zo is, kan ik me voorstellen dat je geneigd bent om zwaardere doses te nemen in de hoop dat je toch een trip meemaakt zoals andere mensen die beleven. Pas daar mee op! Alle drugs zijn namelijk slecht (en in geen geval bevorderlijk) voor je gezondheid. Als je er nauwelijks op tript, wil dat niet zeggen dat de negatieve gezondheidseffecten dan ook meevallen. Let dus goed op de toxiciteit van de drugs die je later nog zult nemen.
G
GekkeFriesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hé beide, thanks voor het toch nog reageren. Ik verwachtte tbh niet echt meer een reactie dus vandaar dat ik mn meldingen ook niet echt gecheckt heb.

ik zal eerst even de punten van debkb nalopen;
*Drugs : De XTC pillen/ MDMA had ik naar het testcentrum gebracht en hier kwam verder geen uitzonderlijk resultaat uit. Goede drugs dus. De truffels kwamen van de coffeeshop dus verwacht ik niet direct iets vreemds mee? Ja wat de coke betreft, heb ik niet getest maar mijn vrienden haalden altijd diezelfde hoeveelheid bij dezelfde dealer en hebben daar nooit een probleem mee gehad. De 1p-lsd kan natuurlijk simpelweg wel gewoon slecht zijn, gewoon van n site gehaald die RC verkoopt en had dat verder ook niet gestest

* adoptie: tja er is een reden dat adoptie vanuit het buitenland stil gezet is. Veel documenten niet beschikbaar of vervalst. Buiten de naam van mijn biologische moeder weten ik en mijn adoptieouders ook vrij weinig

* achtergrond: Het enige wat bij mij ooit gediagnosticeerd is is astma, en bij een astma-aanval gebruik ik wel Salbutamol als inhalatiemedicijn maar verder gebruik ik geen medicijnen, voel mij mentaal prima dus ik weet het qua dat echt niet. Mijn vrienden zien mij als een optimist en ik weet dan ook de kleine punten te waarderen.

Dan MrLoverDJ;

*De eerste keer XTC was inderdaad die pillen en dan kan de dosering best te laag zijn geweest. Bij de tweede keer, mdma kristallen, had ik die 500mg waarover ik sprak in 1 keer ingenomen. Toen tripte ik dus wel echt maar duurde de trip alsnog maar 2 uur. Dusja qua M weet ik echt niet wat wijsheid is. Als ik maar 2 uur trip van een insane hoge dosis in 1 keer wat moet ik dan? Ik kan moeilijk enkele grammen naar binnen gaan tikken.

*Truffels trekt mij ook iets minder nu moet ik zeggen. Ik wil in aug/September LSD zegels proberen en dan kijken hoe dat uitpakt

qua medicatie alleen dus Salbutamol en dat is alleen echt wanneer needed en niet op standaardbasis, vaak heb ik het redelijk goed onder controle en ik gebruik mijn inhalator dus alles behalve vaak

Qua setting was ik dus de laatste keren met mijn beste vriend in een vertrouwde omgeving. Die 500mg klapte wel heel snel in, kwam dat dan omdat dat zo’n hoge dosis was dat mijn lichaam niet meer instaat was dat te blokkere? Het startte namelijk met een misselijk gevoel toen ik stond, ik kon zelfs zo’n hoge dosis nog even afhouden, toen mn beste vriend mij aanwees om op bed te gaan liggen was ik ook gelijk weg. Volledig in de trip tot die dus na 2 uur al weer uitgewerkt was, ik had ook niet echt n afterglow ofzo voelde me gelijk nuchter

hoop dat jullie hier iets mee kunnen
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ziek worden, is ook een effect van drugs.
Helaas wel een slechte.
Ik denk dat het dus wel bij je gewerkt hebt toen je ziek werd maar ipv de leuke dingen. Viel het verkeerd met als effect dat je lichaam het eruit wil hebben. Zodat het kan herstellen.


Als je geen effect hebt op xtc, probeer een hoge dosis in 1 x. gebruik je medicatie?
Truffels gebeurt vaker geen effect. Je dosis is ook niet erg hoog. Vrij normaal dat dat kan tegenvallen. Ik raad je aan niet teveel gebruiken wacht een maandje of 2 en hou het bij 1 soort drugs..neem ipv truffels bv lsd. Laat je goed voorlichten. Wellicht kan je hoger. Maar je kan niet zomaar een tripmiddel nemen en wachten tot het inslaat..je kan het ook zelf tegenhouden, of de setting. Voor zover ik heb begrepen is LSD niet alleen maar visuals etc. Meer next level


Maar het lijkt inderdaad of iets het blokkeert, vaak is dat medicatie.

Over die coke..niet iedereen word euforisch van energie.. er zijn er genoeg die ervan gaan chillen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe kun je de benzofury verwarren met lsd? In welke vorm hadden jullie deze gekocht?

Ik herken wel een beetje van je verhaal. Ik heb gemiddeld gezien ook meer nodig voor hetzelfde effect. Echter als ik sommige dosissen lees van jou, dan zou je echt wel iets moeten voelen.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat als ik je 300ug LSD geef, dat je flink tript :tongueout:
G
GekkeFriesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geloof me dat vraag ik me nogsteeds af haha. De benzofury en 1p-LSD had ik beide besteld in pellet vorm. Mn beste vriend gaf mij de ‘in zijn ogen’ benzofury al aan terwijl ik nog onder invloed was van de MDMA dus ik was totaal niet bezig met wat hij nou uit welk zakje gehaald had en wat ik überhaupt in mn hand had. Ik ging er in mijn trip gewoon vanuit dat ik in mn hand had wat hij mij zou geven. Hij had ook niet gelezen wat er op het zakje stond maar gewoon de pellet gepakt wat in zijn ogen het minst op de 1p-lsd leek, hij heeft zelf minder ervaring met drugs, is eigenwijs en had nog nooit van Rc’s gehoord ervoor dus ik denk dat daar het probleem zat :P

Ben trouwens echt super benieuwd naar de LSD, ga dat na mijn vakantie gelijk bij mn dealer ophalen. Kijk ernaar uit en ga zien wat het mij gaat brengen. Vond LSD sowieso altijd al heel dope en interessant. En ja ik weet natuurlijk dat 1p-LSD omgezet hoort te worden in LSD in het lichaam, maar dit dus niet of apart gebeurd is gooi ik mijn hoop op de ‘echte drugs’ en mn dealer die de voor mij werkende MDMA ook wist te leveren
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm. Ik moet opeens aan (mind)set en setting denken… Je kunt overwegen om een Ayahuasca ritueel te volgen. Zo’n avond vereist wat voorbereiding, ook qua dieet en intentievorming, en het drugsritueel zelf helpt de ervaring te verdiepen.

Het zou namelijk kunnen dat je al dan niet onbewust in controle wilt blijven en dan kan het helpen om op een plek te zijn en bij mensen waar je je wél mag laten gaan…

Kost meer dan een lsd-trip. Maar ik vond het het waard

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."