Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen -onderzoek

Vragen -onderzoek

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
Reageer2033Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik zelf niet, en ben dit ook zeker niet van plan. Alleen ben ik wel onderzoek aan het doen naar bepaalde drugs en de gevolgen van drugsgebruik etcetera. Ik doe dit i.v.m mijn opleiding geneeskunde en ben erg benieuwd..Waarom zijn dealers begonnen met dealen? Was dit voor geldzaken of andere redenen.

en waarom zijn gebruikers begonnen met gebruiken?

Het zou fijn zijn als dit beantwoord zou worden.
Bij voorbaat veel dank,

hartelijke groet en een fijne avond.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Reageer2033
Dealers starten vaak om geld te verdienen of omdat ze benaderd worden door mensen die ze aanbieden een klusje te doen voor geld. Een andere reden is dat gebruikers zelf hun gebruik willen bekostigen en daarom naast gebruiken ook wat dealen.

Waarom gebruiken mensen? Het begint vaak uit nieuwsgierigheid en later kan het allerlei redenen hebben die verschillen per drug. Psychedelica kunnen gebruikt worden voor een avondje lol met vrienden, maar sommige mensen gebruiken het om meer over zichzelf te leren en voor spirituele ervaringen. GHB kan in eerste instantie gebruikt worden om lekker te chillen, voor goeie seks of een sociale gelegenheid, maar bij hevige verslaving is het puur de verslaving die laat gebruiken. Zo ook met cocaïne. Een dissociatief bijvoorbeeld is weer uiterst geschikt om even te ontsnappen van hier, weg, afleiding.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb alleen als aanvulling op @Geneesmiddel dat er ook gebruikers zijn die vanuit de koers van depressie/sociale achterstand beginnen met het gebruiken van drugs.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kibo3 zei:
Ik heb alleen als aanvulling op @Geneesmiddel dat er ook gebruikers zijn die vanuit de koers van depressie/sociale achterstand beginnen met het gebruiken van drugs.
Klik om te vergroten...
Ja zelfmedicatie
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Reageer2033 zei:
Ik gebruik zelf niet, en ben dit ook zeker niet van plan.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen met welke reden je zeker niet van plan bent om te gebruiken? Ik kan me een aantal redenen bedenken die voor je van toepassing zijn op basis van wat je schrijft. Ik hoop echter dat je dit nog wat wil toelichten.

Zoals hierboven beschreven zijn er legio redenen om te gebruiken en sommige redenen mondden uit in problematisch gebruik.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Casaan zei:
Mag ik vragen met welke reden je zeker niet van plan bent om te gebruiken? Ik kan me een aantal redenen bedenken die voor je van toepassing zijn op basis van wat je schrijft. Ik hoop echter dat je dit nog wat wil toelichten.

Zoals hierboven beschreven zijn er legio redenen om te gebruiken en sommige redenen mondden uit in problematisch gebruik.
Klik om te vergroten...
Inderdaad een toelichting zou fijn zijn.

En als je dat wilt delen je leeftijd, je zit op school dus ga er vanuit dat je niet zo oud bent. Ik had mezelf ook voorgenomen geen drugs te doen en hier ben ik dan. Dat terzijde. Wat versta je onder drugs gebruiken? Wel een jointje roken bijvoorbeeld? Gaat het alleen om illegale drugs? Zie je medicatie voor ontspanning (Benzodiapines) ook als drugs?
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Reageer2033 zei:
Ik gebruik zelf niet, en ben dit ook zeker niet van plan. Alleen ben ik wel onderzoek aan het doen naar bepaalde drugs en de gevolgen van drugsgebruik etcetera. Ik doe dit i.v.m mijn opleiding geneeskunde en ben erg benieuwd..Waarom zijn dealers begonnen met dealen? Was dit voor geldzaken of andere redenen.

en waarom zijn gebruikers begonnen met gebruiken?

Het zou fijn zijn als dit beantwoord zou worden.
Bij voorbaat veel dank,

hartelijke groet en een fijne avond.
Klik om te vergroten...
Gerbrukers zijn voraal nieuwsgierig dat is ook de beste insteek ,zelfmedictie is toch iets om met je huisarts te bespreken
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Kibo3 zei:
Inderdaad een toelichting zou fijn zijn.

En als je dat wilt delen je leeftijd, je zit op school dus ga er vanuit dat je niet zo oud bent. Ik had mezelf ook voorgenomen geen drugs te doen en hier ben ik dan. Dat terzijde. Wat versta je onder drugs gebruiken? Wel een jointje roken bijvoorbeeld? Gaat het alleen om illegale drugs? Zie je medicatie voor ontspanning (Benzodiapines) ook als drugs?
Klik om te vergroten...
Dat zijn zoveel uitlopende factoren voor altijd is het maar het beste om het bij en biertje en een stickie te houden . Al het andere is mee
r risicovol.maar goed altijd en eigen keuze.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Geneesmiddel zei:
@Reageer2033
Dealers starten vaak om geld te verdienen of omdat ze benaderd worden door mensen die ze aanbieden een klusje te doen voor geld. Een andere reden is dat gebruikers zelf hun gebruik willen bekostigen en daarom naast gebruiken ook wat dealen.

Waarom gebruiken mensen? Het begint vaak uit nieuwsgierigheid en later kan het allerlei redenen hebben die verschillen per drug. Psychedelica kunnen gebruikt worden voor een avondje lol met vrienden, maar sommige mensen gebruiken het om meer over zichzelf te leren en voor spirituele ervaringen. GHB kan in eerste instantie gebruikt worden om lekker te chillen, voor goeie seks of een sociale gelegenheid, maar bij hevige verslaving is het puur de verslaving die laat gebruiken. Zo ook met cocaïne. Een dissociatief bijvoorbeeld is weer uiterst geschikt om even te ontsnappen van hier, weg, afleiding.
Klik om te vergroten...
klopt was aardig fucked up gister na 2F-Ketamine dat ik heb kunnen slapen komt door de benzos heb geslapen in het bos niet echt natuurlijk maar mijn slaapkamer was veranderd in een tropisch regen woud :tearsofjoy: gelukkig niet koud gehad vond het wel gezllig al die boompjes om me heen bij het wakker worden worden was mijn slaapkamer weer terug normaal
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kibo3 zei:
Inderdaad een toelichting zou fijn zijn.

En als je dat wilt delen je leeftijd, je zit op school dus ga er vanuit dat je niet zo oud bent. Ik had mezelf ook voorgenomen geen drugs te doen en hier ben ik dan. Dat terzijde. Wat versta je onder drugs gebruiken? Wel een jointje roken bijvoorbeeld? Gaat het alleen om illegale drugs? Zie je medicatie voor ontspanning (Benzodiapines) ook als drugs?
Klik om te vergroten...
Ja dat is drugs en ook rete verslavend is ook bijna geen weg terug het merendeel die aan benzos begint gebrukt dit 10 jaar later nog steeds met uitzonderingen opde regel,ook is het zdat er snel gew
ining onstaat en binnen en half jaar werk je hele strips leeg erachterkomend dat ze niks meervoor je kunnen betekenen.Dat heeft het maken met gaba rceptoren die herstellen extreem langzaam
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casaan zei:
Mag ik vragen met welke reden je zeker niet van plan bent om te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Vond ik ook een beetje een jammerlijke binnenkomer op een drugsforum.

@Reageer2033, bij deze, het is niet nodig om drugsgebruik over één kam te scheren. Sommig gebruik kan heel veel moois teweeg brengen en je geest verruimen, denk maar aan psychedelica.

En, @Danny46, fijn dat het leuk was gister hoor, maar maak svp 1 bericht ipv 584 als je iets wil zeggen 😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."