Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen drugstestcentra

Ervaringen drugstestcentra

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AltheaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allen,

Wat zijn jullie ervaringen met drugstestcentra?

Ik had mij voorgenomen om wat verantwoordelijker om te gaan met mijn drugsgebruik en het daarom ook wat vaker te laten testen. Dit heb ik eerder wel via vrienden laten doen, maar nu pas 1x zelf.

Ik merk echter dat mijn enthousiasme om dat te doen na het eerste bezoek gelijk wat gedaald is. Ik wilde in dit geval mijn 4MMC laten testen in Tilburg en na ruim een uur wachten + wat zuurtestjes was de conclusie dat er in ieder geval geen 3MMC in zat. De precieze samenstelling was nog inconclusive, want daarvoor was logischerwijs een labtest nodig. Echter daar werd direct van gezegd dat de kans dat ze die zouden uitvoeren nihil was. Omdat ik dit middel eerder zelf al had uitgeprobeerd en al een tijdje geleden gekocht had, zou dit namelijk geen gezondheidsrisico meer zijn. Nu snap ik dat het de bedoeling is dat men eerst test en dan pas gebruikt, maar dat was nu eenmaal even niet zo. Ik kan deze feedback natuurlijk voor volgende keer meenemen en in een dergelijk geval gewoonweg aangeven dat ik het recent kocht en nog niet gebruikt heb, maar ik vond het toch een beetje raar. Volgens mij werken ze dan in de hand dat men incorrecte informatie verschaft en dan weten ze juist minder over de Nederlandse drugsmarkt.

Anyway, ik zou graag wat meer ervaringen horen om zo te besluiten of ik dit binnenkort nog een kans ga geven. Is het bijvoorbeeld altijd zo druk in bepaalde periodes, zijn jullie ooit voor niets daar geweest en krijgen jullie altijd de informatie die jullie zoeken? Kan dit ook nog verschillen per locatie en/of soort middel?

Liefs,
Althea
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Althea zei:
Hey allen,

Wat zijn jullie ervaringen met drugstestcentra?

Ik had mij voorgenomen om wat verantwoordelijker om te gaan met mijn drugsgebruik en het daarom ook wat vaker te laten testen. Dit heb ik eerder wel via vrienden laten doen, maar nu pas 1x zelf.

Ik merk echter dat mijn enthousiasme om dat te doen na het eerste bezoek gelijk wat gedaald is. Ik wilde in dit geval mijn 4MMC laten testen in Tilburg en na ruim een uur wachten + wat zuurtestjes was de conclusie dat er in ieder geval geen 3MMC in zat. De precieze samenstelling was nog inconclusive, want daarvoor was logischerwijs een labtest nodig. Echter daar werd direct van gezegd dat de kans dat ze die zouden uitvoeren nihil was. Omdat ik dit middel eerder zelf al had uitgeprobeerd en al een tijdje geleden gekocht had, zou dit namelijk geen gezondheidsrisico meer zijn. Nu snap ik dat het de bedoeling is dat men eerst test en dan pas gebruikt, maar dat was nu eenmaal even niet zo. Ik kan deze feedback natuurlijk voor volgende keer meenemen en in een dergelijk geval gewoonweg aangeven dat ik het recent kocht en nog niet gebruikt heb, maar ik vond het toch een beetje raar. Volgens mij werken ze dan in de hand dat men incorrecte informatie verschaft en dan weten ze juist minder over de Nederlandse drugsmarkt.

Anyway, ik zou graag wat meer ervaringen horen om zo te besluiten of ik dit binnenkort nog een kans ga geven. Is het bijvoorbeeld altijd zo druk in bepaalde periodes, zijn jullie ooit voor niets daar geweest en krijgen jullie altijd de informatie die jullie zoeken? Kan dit ook nog verschillen per locatie en/of soort middel?

Liefs,
Althea
Klik om te vergroten...
Ik had ook een keer dat ik zei dat ik het al had gebruikt, maar hij was gelukkig heel chill en ging het alsnog opsturen. Ja ik ben het met je eens, nu ga je de volgende keer liegen maar goed dat is dan maar zo.

Tuurlijk is het wel beter om het eerst te testen en dan pas te nemen. Ik heb nog nooit hoeven wachten in omgeving Amsterdam btw, maar ik kom dan ook niet op spreekuur.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Althea zei:
Wat zijn jullie ervaringen met drugstestcentra?
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is ook dat het beter zou kunnen, wel ben ik heel blij met de mogelijkheid en de service die ze bieden.
Jammer dat je niet alles kunt laten testen, ook geen drugs uit het buitenland in principe, dus daarvoor zou je moeten liegen, net zoals over of je het al dan niet gebruikt hebt. Maar soms wil je het juist laten testen omdàt je het hebt gebruikt en er mogelijk iets mis mee was oid.
Ook dat ze van sommige middelen zo weinig info geven, dus bij 6-APB enkel welke substanties er in het sample zitten en niet in welke verhouding, sterkte of vorm, vind ik jammer, maar begrijpelijk, niet overal is tijd voor natuurlijk.
Toen ik er laatst was leken ze ook niet alles te kennen, ze moesten even nadenken over wat ik bedoelde met 6-APB, en konden niet al mijn vragen beantwoorden. Gelukkig was een labtest geen probleem, wel werd benoemd dat het mogelijk niet zou lukken ivm drukte/tijdnood en dan was ik wel mijn sample kwijt maar zou ik geen info hebben. Als dat gebeurt is dat heel vervelend natuurlijk.

Al met al, fijn dat het er is, ruimte voor verbetering!
A
AltheaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks voor jullie reacties! Als ik het goed begrijp zijn jullie (ondanks dat het beter had gekund) beiden in ieder geval dus nog nooit voor niets geweest, dat geeft mij toch weer goede hoop.

Misschien over een tijdje nog eens proberen met een wat meer standaard vraag, als het festivalseizoen echt over is en het wellicht ook minder druk is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vroeger, en dan spreek ik over de tijd dat er nog geen of nauwelijks rc’s te koop waren laat staan gebruikt werden, was het veel beter.
Ik heb tussen de jaren 2000 en 2015 vaak drugs laten testen. Vooral XTC en speed. Kreeg altijd een labtest met +/- 1 á 2 weken later uitslag over puurheid/sterkte, percentages, wat voor andere eventueel aanwezige stoffen er in zaten etc.

Tegenwoordig is dat dus niet meer de norm helaas…

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."