Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies betreft 4-mmc en xtc

Advies betreft 4-mmc en xtc

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
r
regoretamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga aankomend weekend naar een techno feest waar ik graag xtc wil gaan gebruiken om deze reden heb ik bewust 4 maand niks gebruikt.
Alleen heb ik vorige week een blunder gemaakt aangezien ik in een dronken bui op een feest 2/3 sleutel puntjes 4-mmc heb gebruikt, ik vermoed 80mg :shrugman:.
Hier baal ik dus enorm van ...

Ik ben mij er van bewust dat je normaal gezien minimaal een aantal maanden er tussen laat zitten.

Mijn vraag is dus eigenlijk of het enigszins kan om dan xtc te gaan gebruiken ? (hier zit dan 8 dagen tussen)
zou ik dan nog wat van de xtc voelen ?
Is dit redelijk acceptabel voor mijn brein?

Eventueel een andere drug die geen kruis tolerantie heeft ?
D
DutchversaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Waarschijnlijk heeft 4-mmc in mindere mate effect op het serotonine systeem dan dat mdma (xtc) dat heeft. Echter nog steeds werken mdma en 4-mmc gedeeltelijk op dezelfde gebieden. Dus het zal zeker iets effect hebben, maar ik denk dat je de xtc nog wel gaat voelen. Je hebt het over 2/3 sleutelpuntjes. Bedoel je â…” of 2 tot 3? Dat zal wel wat kunnen uitmaken.
Ik zou daarna wel even rustig aan doen.
Geniet van het festival!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Memento zei:
Het gaat hier om 4mmc, niet 4FMA dat is inderdaad hels om te snuiven.
Klik om te vergroten...
Oh sorry, overheen gelezen. Maar tussen met de twee is 4-MMC minder neusgrasmaaiend als 4-FMA (fucking fluor de lul)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
regoretam zei:
Ik ga aankomend weekend naar een techno feest waar ik graag xtc wil gaan gebruiken om deze reden heb ik bewust 4 maand niks gebruikt.
Alleen heb ik vorige week een blunder gemaakt aangezien ik in een dronken bui op een feest 2/3 sleutel puntjes 4-mmc heb gebruikt, ik vermoed 80mg :shrugman:.
Hier baal ik dus enorm van ...

Ik ben mij er van bewust dat je normaal gezien minimaal een aantal maanden er tussen laat zitten.

Mijn vraag is dus eigenlijk of het enigszins kan om dan xtc te gaan gebruiken ? (hier zit dan 8 dagen tussen)
zou ik dan nog wat van de xtc voelen ?
Is dit redelijk acceptabel voor mijn brein?

Eventueel een andere drug die geen kruis tolerantie heeft ?
Klik om te vergroten...
4-FMA is een drug die bij uitstek niet geschikt is om te snuiven. Het werkt slecht en traag, is ontzettend caustisch en het doet pijn in je neus. Gewoon bommen. Afmeten, prepareren, en in een stukje wc papier proppen.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
4-FMA is een drug die bij uitstek niet geschikt is om te snuiven. Het werkt slecht en traag, is ontzettend caustisch en het doet pijn in je neus. Gewoon bommen. Afmeten, prepareren, en in een stukje wc papier proppen.
Klik om te vergroten...
Het gaat hier om 4mmc, niet 4FMA dat is inderdaad hels om te snuiven.

regoretam zei:
Mijn vraag is dus eigenlijk of het enigszins kan om dan xtc te gaan gebruiken ? (hier zit dan 8 dagen tussen)
Klik om te vergroten...
Het kan wel, maar zoals je zegt niet super verstandig
regoretam zei:
zou ik dan nog wat van de xtc voelen
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk wel, mogelijk iets minder dan normaal maar het zou zeker zijn werk nog moeten doen
regoretam zei:
Is dit redelijk acceptabel voor mijn brein?
Klik om te vergroten...
Dat weet je nooit zeker maar zolang je niet te gek doet met je XTC dosering zal dat meevallen
regoretam zei:
Eventueel een andere drug die geen kruis tolerantie heeft ?
Klik om te vergroten...
Evt. speed in een bommetje, dit maakt je serotonine niet op en zou dus een alternatief kunnen zijn. hou er wel rekening mee dat het effect van speed heel anders is dan xtc.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
regoretam zei:
Is dit redelijk acceptabel voor mijn brein?
Klik om te vergroten...
Dat is het nooit 😅 die vraag moet je als gebruiker niet stellen. Als je bedoelt of het echt buiten proportie is en gevaarlijk, ik denk dat het wel te doen is. Maar die klap erna ga je sowieso ervaren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zou geen mdma of iets gelijkbaar doen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
regoretam zei:
Mijn vraag is dus eigenlijk of het enigszins kan om dan xtc te gaan gebruiken ? (hier zit dan 8 dagen tussen)
zou ik dan nog wat van de xtc voelen ?
Is dit redelijk acceptabel voor mijn brein?
Klik om te vergroten...
Je moet gewoon niet regelmatig middelen zoals MDMA nemen. Een ongelukje met de planning kan soms gebeuren, maar als je dat soort ongelukjes gaat gebruiken als smoes om wel regelmatig MDMA te gebruiken, dan heb je al snel een probleem. Dus zeker niet te veel uitzondering gaan maken op de stelregel dat je het niet regelmatig gebruikt.
regoretam zei:
Eventueel een andere drug die geen kruis tolerantie heeft ?
Klik om te vergroten...
En risicoloze drugs zijn er niet. Dus het wordt niet per se veiliger als je je weekenden zo inplant dat je elke keer een andere drug neemt zodat je 3 maanden tussen MDMA-sessies houdt :wink:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Een ongelukje met de planning kan soms gebeuren, maar als je dat soort ongelukjes gaat gebruiken als smoes om wel regelmatig MDMA te gebruiken, dan heb je al snel een probleem.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik in het begin wel eens gehad, toen ik de magie proefde en dacht "wauw, dit kan ik gewoon vaker gaan doen door gewoon een pil te slikken", maar kwam er al snel achter dat het zo niet werkt. Met geen enkele drug. Maar vooral met MDMA. Ik ben echt door depressie gaten gezogen dat wens ik mijn ergste vijand niet toe.
Neo-Shulginist zei:
En risicoloze drugs zijn er niet.
Klik om te vergroten...
No such thing as a free meal. Sooner or later you'll pay the piper.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."