#1
Als je een pil crusht en hem dan opsnuift, hoe slecht is dat bindmiddel nou eigenlijk voor je neus en je gezondheid?
Aardig slecht want het blokkeert je neusslijmvlies. Het wordt niet in je bloed opgenomen zoals de (bijvoorbeeld) ritalin die je snuift.Als je een pil crusht en hem dan opsnuift, hoe slecht is dat bindmiddel nou eigenlijk voor je neus en je gezondheid?
Niet alleen is het slecht voor je gezondheid, het zorgt er ook voor dat er minder actieve stof word opgenomen omdat de drug niet voor je neus is bedoeld en die bindmiddelen gewoon de boel blokkeren als een soort Black Friday.Als je een pil crusht en hem dan opsnuift, hoe slecht is dat bindmiddel nou eigenlijk voor je neus en je gezondheid?
Meestal is het bindmiddel in pharmaceutische pillen monocellulose of calcium fosfaatNog even een toevoeging, wat als mensen lactose intolerant zijn, kunnen ze ook veel bindmindddelen niet verdragen van reguliere medicijnen?
In Jip en Janneke taal: ik niet ziek, pil oké.Meestal is het bindmiddel in pharmaceutische pillen monocellulose of calcium fosfaat
Cellulose is toch het onverteerbare stevige gedeelte van een plant stengel?monocellulose
Met een enzym (cellulase) breek je het af in suiker (glucose)Cellulose is toch het onverteerbare stevige gedeelte van een plant stengel?
Ah 👆🏻dat is interessant. Weet je dit gewoon of heb je dit geleerd op de havo of de vwo of iets dergelijks?Met een enzym (cellulase) breek je het af in suiker (glucose)
In tegenstelling tot andere polymere vormen van glucose, zoals zetmeel en glycogeen, is de biopolymeer cellulose slecht verteerbaar tot de celbrandstof glucose. Mensen kunnen het niet verteren.Met een enzym (cellulase) breek je het af in suiker (glucose)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."