Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan cannabis de anticonceptiepil minder werkzaam maken?

Kan cannabis de anticonceptiepil minder werkzaam maken?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
Anoniem320Lid
01-01-2024, 00:00
Hallo iedereen,
Ik en mijn vriendin hebben een tijdje geleden voor het eerst een joint gerookt, in totaal zo'n 3 keer nu, waarvan 1x Haagse Toppen (relatief hoog THC-gehalte). Intussen is dit een aantal maanden geleden. Destijds deden we het nog altijd met een condoom en maakten we ons er niet druk om.

Echter is zij nu aan de pil, doen we het bijna nooit meer met condoom en vragen wij ons af of er stoffen in joints kunnen zijn die de anticonceptiepil minder werkzaam zouden kunnen maken. Is dit mogelijk? We zijn allebei niet klaar voor een zwangerschap. Voor als het nuttig is, de exacte pil is Levonorgestrel/Ethinylestradiol 0,15 mg/0,03 mg Focus.

Alvast bedankt!
C
CuriousExplorerLid
Anoniem320 zei:
Hallo iedereen,
Ik en mijn vriendin hebben een tijdje geleden voor het eerst een joint gerookt, in totaal zo'n 3 keer nu, waarvan 1x Haagse Toppen (relatief hoog THC-gehalte). Intussen is dit een aantal maanden geleden. Destijds deden we het nog altijd met een condoom en maakten we ons er niet druk om.

Echter is zij nu aan de pil, doen we het bijna nooit meer zonder condoom en vragen wij ons af of er stoffen in joints kunnen zijn die de anticonceptiepil minder werkzaam zouden kunnen maken. Is dit mogelijk? We zijn allebei niet klaar voor een zwangerschap. Voor als het nuttig is, de exacte pil is Levonorgestrel/Ethinylestradiol 0,15 mg/0,03 mg Focus.

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Is dit niet hetzelfde?

Sorry dat ik de rest niet kan beantwoorden.
l
ljuvLid
Anoniem320 zei:
Hallo iedereen,

Echter is zij nu aan de pil, doen we het bijna nooit meer met condoom en vragen wij ons af of er stoffen in joints kunnen zijn die de anticonceptiepil minder werkzaam zouden kunnen maken. Is dit mogelijk? We zijn allebei niet klaar voor een zwangerschap. Voor als het nuttig is, de exacte pil is Levonorgestrel/Ethinylestradiol 0,15 mg/0,03 mg Focus.

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Nee johhhhh, geen zorgen. Roken van tabak (wat er denk ik doorheen zat) icm de pil kan wel de kans op trombose vergroten... Maar van 1 jointje op zijn tijd hebbie daar ook geen last van. De pil werkt gewoon met nagenoeg alle drugs. Bij diaree of kotsen wel oppassen, natuurlijk.
A
Anoniem320Lid
CuriousExplorer zei:
Is dit niet hetzelfde?

Klik om te vergroten...
Excuus, ik bedoelde dat we het sinds een paar maanden bijna nooit meer met condoom doen!
l
ljuvLid
CuriousExplorer zei:
Klik om te vergroten...
Gaat u schamen de heer Cur!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."