Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ÂĐ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-MAPB

5-MAPB

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
_
__xsterreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heyo, ik wil binnen kort voor de eerste keer
5-MAPB innemen maar ik weet niet wat een goeie start dosering is (ik ben rond de 1.57-1.60 lang en ik weeg 65 kilo.) als er iemand is die me er even mee kan helpen zou dat fijn zijn. Aangezien ik ook niks op Google kan vinden.
anyway fijne dag!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychonautwiki en tripsit zijn hier je grootste vrienden. Als het daar niet te vinden is, moet je misschien even achter je oren krabben of je het goedje wel wilt nemen. Of al erg veel ervaring hebben met nieuwe chems, weten wat je doet + een gezonde dosis levensmoeheid.

m.psychonautwiki.org

5-MAPB

5-(2-methylaminopropyl)benzofuran (abbreviated 5-MAPB) is a synthetic entactogen of the substituted benzofuran class of chemicals, which are known to produce euphoric, entactogenic, stimulating and mildly hallucinogenic effects. These include such MDA-inspired substances as 5-APB, 6-APB and...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org

TripSit Factsheets - 5-MAPB
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou eerst laag starten. 5mapb is al bij lage dosering actief. Heb je HCL of succinate?.
50mg HCL is bijv ok om mee te starten.

Als je te hoge dosis neemt dan kan je erg misselijk worden bij de come up. Bij mij is dat altijd bij dit middel dus ik vind het niet zo leuk en neem het niet meer.
_
__xsterreLid
01-01-2024, 00:00
#4
ChefCurry zei:
Ik zou eerst laag starten. 5mapb is al bij lage dosering actief. Heb je HCL of succinate?.
50mg HCL is bijv ok om mee te starten.

Als je te hoge dosis neemt dan kan je erg misselijk worden bij de come up. Bij mij is dat altijd bij dit middel dus ik vind het niet zo leuk en neem het niet meer.
Klik om te vergroten...
Ik heb inderdaad HCL. En oki, dan begin ik met 50mg. Dankjewel!
_
__xsterreLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Psychonautwiki en tripsit zijn hier je grootste vrienden. Als het daar niet te vinden is, moet je misschien even achter je oren krabben of je het goedje wel wilt nemen. Of al erg veel ervaring hebben met nieuwe chems, weten wat je doet + een gezonde dosis levensmoeheid.

m.psychonautwiki.org

5-MAPB

5-(2-methylaminopropyl)benzofuran (abbreviated 5-MAPB) is a synthetic entactogen of the substituted benzofuran class of chemicals, which are known to produce euphoric, entactogenic, stimulating and mildly hallucinogenic effects. These include such MDA-inspired substances as 5-APB, 6-APB and...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org

TripSit Factsheets - 5-MAPB
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor de links! Bij mij liet Google die websites niet zien dus ik wist niet dat die er waren, heel er bedankt!
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lilbitch zei:
Ik heb inderdaad HCL. En oki, dan begin ik met 50mg. Dankjewel!
Klik om te vergroten...
Ja toch beter safe. Je kan altijd nog een andere keer proberen of bijnemen. (Wat dan wel de kater erger kan maken). Maar zo kan je aanvoelen hoe het valt bij je.
_
__xsterreLid
01-01-2024, 00:00
#7
ChefCurry zei:
Ja toch beter safe. Je kan altijd nog een andere keer proberen of bijnemen. (Wat dan wel de kater erger kan maken). Maar zo kan je aanvoelen hoe het valt bij je.
Klik om te vergroten...
Das waar! Better safe than sorry idd.
dankjewel!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik plugde dit middel meestal (dat is voor de meesten inmiddels misschien geen verassing meer 😅). Ik heb zelf daarmee nooit echt misselijkheid ervaren. Ik weet niet of dat per se door het pluggen komt, maar mensen die misselijk worden van mdma hebben daar vaak ook baat bij.

Een ander voordeel van pluggen is dat je vrij snel bij kan nemen omdat je na een 25-30 minuten sowieso al een tijdje aan het pieken bent. Ik vond het daardoor altijd makkelijker om laag te beginnen, want ophogen was zo gepiept.
Let wel dat de onset en come up tijd per middel flink kan verschillen. Voor veel middelen piek je al na 10-15 minuten, maar bijvoorbeeld 3-meo-pcp en soortgelijke duren veel langer. Dus bij deze in elk geval de waarschuwing om altijd goed de onset in de gaten te houden. Die van snuiven komt op psychonautwiki en tripsit vaak het dichtst in de buurt van pluggen. Je wil namelijk niet al 3-meo-pcp bijpakken omdat je denkt dat je al aan het pieken bent 😅

Voor 5-mapb is mijn ervaring dat de onset een minuut of tien is en de come-up nog eens zoiets.

Maar goed, ene keer lager proberen en pas een volgende keer een hogere dosis pakken is ook een prima veilige aanpak.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Ik plugde dit middel meestal (dat is voor de meesten inmiddels misschien geen verassing meer 😅). Ik heb zelf daarmee nooit echt misselijkheid ervaren. Ik weet niet of dat per se door het pluggen komt, maar mensen die misselijk worden van mdma hebben daar vaak ook baat bij.

Een ander voordeel van pluggen is dat je vrij snel bij kan nemen omdat je na een 25-30 minuten sowieso al een tijdje aan het pieken bent. Ik vond het daardoor altijd makkelijker om laag te beginnen, want ophogen was zo gepiept.
Let wel dat de onset en come up tijd per middel flink kan verschillen. Voor veel middelen piek je al na 10-15 minuten, maar bijvoorbeeld 3-meo-pcp en soortgelijke duren veel langer. Dus bij deze in elk geval de waarschuwing om altijd goed de onset in de gaten te houden. Die van snuiven komt op psychonautwiki en tripsit vaak het dichtst in de buurt van pluggen. Je wil namelijk niet al 3-meo-pcp bijpakken omdat je denkt dat je al aan het pieken bent 😅

Voor 5-mapb is mijn ervaring dat de onset een minuut of tien is en de come-up nog eens zoiets.

Maar goed, ene keer lager proberen en pas een volgende keer een hogere dosis pakken is ook een prima veilige aanpak.
Klik om te vergroten...
Pluggeb heb ik mij nooit aan gewaagd met dit middel maar het kan goed zijn dat het dan geen misselijkheid opwekt. Ik voel me altijd ff paniekerig waneer het inkicked en meestal moet ik dan even kotsen... ðŸĪŠðŸĪĪ
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lilbitch zei:
Heyo, ik wil binnen kort voor de eerste keer
5-MAPB innemen maar ik weet niet wat een goeie start dosering is (ik ben rond de 1.57-1.60 lang en ik weeg 65 kilo.) als er iemand is die me er even mee kan helpen zou dat fijn zijn. Aangezien ik ook niks op Google kan vinden.
anyway fijne dag!
Klik om te vergroten...

Houd er rekening mee dat 5-MAPB een stuk sterker is dan MDMA. Ik had zelf 80 milligram genomen omdat dat volgens Psychonautwiki nog wel binnen de marges valt van een gangbare dosering, en omdat ik met MDMA meestal begin met 80 milligram. Zo kon ik een gelijkvloerse vergelijking maken, vond ik.

Maar ik voelde 'm wel flink zitten van die 80 milligram dus je kan misschien maar beter even wat lager beginnen inderdaad.


LucidLucy zei:
Ik plugde dit middel meestal (dat is voor de meesten inmiddels misschien geen verassing meer 😅). Ik heb zelf daarmee nooit echt misselijkheid ervaren.
Klik om te vergroten...

LucidLucy zei:
Ik weet niet of dat per se door het pluggen komt, maar mensen die misselijk worden van mdma hebben daar vaak ook baat bij.
Klik om te vergroten...
Interessante hypothese!
Misselijkheid komt veel voor bij gebruik van MDMA, mogelijk doordat serotonine ook een belangrijke signaalstof is voor de regulatie van verteringsprocessen en er door activatie van de serotoninereceptoren via MDMA een overstimulatie ontstaat die ervaren wordt als misselijkheid.
Ik zou wel benieuwd zijn of dat effect minder groot is bij een andere ROA. Aan de ene kant zou je kunnen zeggen dat bij rectale inname het verteringskanaal mogelijk minder in aanraking komt met MDMA en er daardoor minder misselijkheid ontstaat. Aan de andere kant is MDMA goed oplosbaar in water en is de bio-beschikbaarheid groot, waardoor je misschien niet zo'n groot verschil zou moeten verwachten. Een andere hypothese zou kunnen zijn dat de misselijkheid veroorzaakt wordt doordat toegenomen afgifte van noradrenaline zorgt voor activatie van het orthosympathisch deel van het zenuwstelsel, waardoor het verteringskanaal niet meer goed voedsel kan verwerken en er misselijkheid optreedt.

Probleem met pluggen is dan wel weer dat de dosering een stuk lastiger is. Meestal moet je minder gebruiken voor hetzelfde effect. Maar hoeveel minder? Daar is dan vaak weinig info over beschikbaar.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Houd er rekening mee dat 5-MAPB een stuk sterker is dan MDMA. Ik had zelf 80 milligram genomen omdat dat volgens Psychonautwiki nog wel binnen de marges valt van een gangbare dosering, en omdat ik met MDMA meestal begin met 80 milligram. Zo kon ik een gelijkvloerse vergelijking maken, vond ik.

Maar ik voelde 'm wel flink zitten van die 80 milligram dus je kan misschien maar beter even wat lager beginnen inderdaad.





Interessante hypothese!
Misselijkheid komt veel voor bij gebruik van MDMA, mogelijk doordat serotonine ook een belangrijke signaalstof is voor de regulatie van verteringsprocessen en er door activatie van de serotoninereceptoren via MDMA een overstimulatie ontstaat die ervaren wordt als misselijkheid.
Ik zou wel benieuwd zijn of dat effect minder groot is bij een andere ROA. Aan de ene kant zou je kunnen zeggen dat bij rectale inname het verteringskanaal mogelijk minder in aanraking komt met MDMA en er daardoor minder misselijkheid ontstaat. Aan de andere kant is MDMA goed oplosbaar in water en is de bio-beschikbaarheid groot, waardoor je misschien niet zo'n groot verschil zou moeten verwachten. Een andere hypothese zou kunnen zijn dat de misselijkheid veroorzaakt wordt doordat toegenomen afgifte van noradrenaline zorgt voor activatie van het orthosympathisch deel van het zenuwstelsel, waardoor het verteringskanaal niet meer goed voedsel kan verwerken en er misselijkheid optreedt.

Probleem met pluggen is dan wel weer dat de dosering een stuk lastiger is. Meestal moet je minder gebruiken voor hetzelfde effect. Maar hoeveel minder? Daar is dan vaak weinig info over beschikbaar.
Klik om te vergroten...
Voor veel middelen komt het in de buurt van snuiven. Ik heb echt ontzettend veel middelen geplugd. Durf niet te zeggen hoeveel, maar zeker meer dan 40 gok ik.

Eigenlijk vooral de arylcyclohexylamines werken veel sterker (vaak zeker twee keer zo sterk). Sommige middelen werken wel wat sterker, soms tot 1,5 keer; ook sommige tryptanines, dus be warned....

Het voordeel van pluggen is wel dat het zo snel inwerkt (ook dit wisselt per middel natuurlijk). Dus het is makkelijk om laag te starten, bijpakken kan altijd. Ook met o.a. 2cb kan ik na een kwartier al denken dit is te weinig en bijpakken. En dan wordt het effect echt sterker, niet alleen verlengd, wat je bij slikken wel hebt meestal.

Maar voor veel middelen ontloopt het qua bioavailability niet zo gek veel van snuiven vaak.
Coke en keta werken daarintegen erg wisselend als je het plugt. Soms lijkt het beter te werken dan snuiven en soms echt maar half zo goed.

Dat de misselijkheid op serotogene middelen door de serotonine activiteit komt heb ik vaker gehoord. Ik dacht dat dit ook wetenschappelijk bewezen was, maar heb daar geen bronnen voor.

Toch heb ik het vaker van mensen gehoord die er op M last van hadden, dat ze dat met snuiven of pluggen niet hadden. Dat is natuurlijk niet erg wetenschappelijk.
Mijn ervaring is dat zelf ook op verschillende middelen. Vooral met 6-apb had ik oraal weleens last van misselijkheid en pluggend niet.

Verder heb ik een vrij sterke maag, dus ben misschien niet het meest representatieve testobject. Ik ben buiten alcohol van geen enkel ander middel ooit over mijn nek gegaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."