Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat kijken/luisteren jullie als jullie stoned zijn?

Wat kijken/luisteren jullie als jullie stoned zijn?

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
The Black Tape Project, en jawel in 4K dames en heren!

R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rick & Morty. 😁 Soms DMT-filmpjes. (Luisteren naar mensen die over doorbraken vertellen of kijken naar filmpjes over mensen die 5-MeO-DMT vapen en daar achteraf over vertellen.) Verder gewoon wat wegspacen op muziek.
B
BaapjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben heel benieuwd wat jullie kijken/luisteren als jullie stoned zijn🍃🍫
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vooral grappige tekenfilms: Tom & Jerry bijvoorbeeld kan ik helemaal stuk om gaan als ik stoned ben.

Maar ook iets als Shin Chan:

Die moeder: ''Schiet op, zeg iets over zijn uiterlijk, ik wil die korting...''
Shin: ''Okay... Hee, brillemuis, heb je je haar geknipt met de heggeschaar?''
Die moeder: ''Je had iets aardigs moeten zeggen bedoel ik...''

:tearsofjoy:
O
OunbuRaLLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik stoned ben ga ik altijd wel lekker op dit nummertje . Verder random shit op youtube kijken en eten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik keek echt van alles toen ik nog wiet rookte. Probleem was, dat ik het dan altijd maar half (op zijn best) meekreeg, maar dan nog wel nét zoveel dat het niet leuk was om een volgende keer weer te kijken. Een hele hoop films en series voor mezelf verpest op die manier. :wink:

Het was ook dubbel bij mij. Soms dan zorgde wiet ervoor dat ik helemaal getransporteerd werd naar de wereld van die film/serie. Maar soms zorgde het er juist voor dat ik zeg maar de cameracrew kon "zien". Niet echt, maar ik was me er dan heel bewust van dat het gewoon een cameraset is (wat het ook is) en dat haalde al het inlevingsvermogen en dus alle lol weg.

Nog veel meer dan wiet, heb ik echt waanzinnige lol beleefd op truffels gecombineerd met vooral American Dad kijken. Absolute absurditeit was dat, zo 6 uren achter elkaar of zo... De kleuren en vormen kwamen uit de televisie, zo de woonkamer in en we begrepen niets meer van het gewone oppervlakkige verhaaltje, maar het leek alsof er nuances in de animaties zelf zaten verstopt die briljant en hilarisch waren. Op de een of andere rare manier lijkt die serie ervoor gemaakt om trippend te kijken... Had het er laatst met een vriend over dat we dat weer eens moeten gaan doen. Maar dat zit er nu eerst ff niet in, omdat die op het moment niet zo happy is en dan moet je natuurlijk niet aan de psychedelica.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ahja je vroeg eigenlijk om de muziek:


M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ik keek echt van alles toen ik nog wiet rookte. Probleem was, dat ik het dan altijd maar half (op zijn best) meekreeg, maar dan nog wel nét zoveel dat het niet leuk was om een volgende keer weer te kijken. Een hele hoop films en series voor mezelf verpest op die manier. :wink:
Klik om te vergroten...
Goed omschreven inderdaad! Dan heb je waarschijnlijk ook dat wanneer je het weer opzet dat je eraan terugdenkt en vervolgens iets hebt van: nah, toch maar niet... Of niet?

Mag ik vragen op hoeveel en hoevaak je zat met wiet per dag/week?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
MetalGuy zei:
Goed omschreven inderdaad! Dan heb je waarschijnlijk ook dat wanneer je het weer opzet dat je eraan terugdenkt en vervolgens iets hebt van: nah, toch maar niet... Of niet?
Klik om te vergroten...
Precies! Dan kwam er altijd net genoeg weer boven zodat het niet leuk was om weer te kijken...

MetalGuy zei:
Mag ik vragen op hoeveel en hoevaak je zat met wiet per dag/week?
Klik om te vergroten...
Natuurlijk :)

Het wisselde heel erg. Meestal sowieso in de weekends, maar dat liep dan soms ook uit in de werkweek. Maar ik zat nooit maanden aaneen aan de wiet. Het was altijd max 1 a 2 weken elke dag. En dan vaak ook perioden dat ik was "gestopt". Ik bedoel, ik nam dan niks meer, maar ik verlangde er wel naar. Achteraf gezien was ik toen niet af van mijn verslaving, want ik zat vooral te wachten tot ik "weer mocht".

Ik gebruikte praktisch alleen 's avonds/'s nachts. Met enkele uitzonderingen 's middags, maar dan moest ik Jack Herer hebben. Iets wat me energie gaf en niet sloom maakte. Maar overall was ik van het 's avonds gebruiken. En dan zowel sativa als indica soorten, met een voorkeur naar sativa.

En hoeveel? Erg weinig.... Ik had altijd maar heel weinig nodig en ik gebruikte een efficiënte vaporizer. Dan haalde ik 5 gram en daar kon ik maanden mee doen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kijk het liefst documentaire-series. Iets waar je helemaal in kan opgaan. Love it.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Precies! Dan kwam er altijd net genoeg weer boven zodat het niet leuk was om weer te kijken...


Natuurlijk :)

Het wisselde heel erg. Meestal sowieso in de weekends, maar dat liep dan soms ook uit in de werkweek. Maar ik zat nooit maanden aaneen aan de wiet. Het was altijd max 1 a 2 weken elke dag. En dan vaak ook perioden dat ik was "gestopt". Ik bedoel, ik nam dan niks meer, maar ik verlangde er wel naar. Achteraf gezien was ik toen niet af van mijn verslaving, want ik zat vooral te wachten tot ik "weer mocht".

Ik gebruikte praktisch alleen 's avonds/'s nachts. Met enkele uitzonderingen 's middags, maar dan moest ik Jack Herer hebben. Iets wat me energie gaf en niet sloom maakte. Maar overall was ik van het 's avonds gebruiken. En dan zowel sativa als indica soorten, met een voorkeur naar sativa.

En hoeveel? Erg weinig.... Ik had altijd maar heel weinig nodig en ik gebruikte een efficiënte vaporizer. Dan haalde ik 5 gram en daar kon ik maanden mee doen.
Klik om te vergroten...
Ik snap 'm!

Eigenlijk een beetje hetzelfde idee als wat vele anderen doen met bier en/of wijn als slaapmutsje. Of niet?

Als ik het op mezelf betrek, ik rookte altijd om te kunnen slapen na 3m destijds in mijn verslaving.

De laatste keer dat ik heb gerookt, iets meer dan een maand geleden, in een stim comedown (2-FMA), viel het niet erg goed. Daardoor ben ik ook om één of andere reden ook afgeknapt op cannabis. Nu moet erbij gezegd worden dat het pijpje wel aardig gevuld was en ik beste teugen nam per keer. En ik weet ook wel hoe het komt: van stims gaan je bloedvaten nauwer zitten. In de comedown komen ze net wat losser en dan pure hasj erbij in grote hoeveelheden en dan BAM!!!! Bloedvaten los en vervolgens koud en rillend op een warm bed liggen. Nogmaals, bedankt, mijn compagnon die het bed aanbood! :smiley:

En dan toch, wetende waarom, een soort angst om weer cannabis te roken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
MetalGuy zei:
Ik snap 'm!

Eigenlijk een beetje hetzelfde idee als wat vele anderen doen met bier en/of wijn als slaapmutsje. Of niet?
Klik om te vergroten...
Nou ja, eerlijk gezegd wel wat meer dan dat. :wink: Vroeg op de avond beginnen en vaak tot laat in de nacht doorgaan. Of wat er dan vaak gebeurde: ergens om 1 uur 's nachts door de wiet in slaap vallen op de bank, om 4 uur 's nachts daar wakker worden en dan naar mijn bed slenteren... Niet de meest optimale manier om te slapen. En daarnaast was ik ook enorm gevoelig voor vreetkicks op wiet. Ik denk serieus dat dat schadelijker was dan het wietgeberuik an sich... De volgende dag beroerd voelen door de grote hoeveelheden borrelnootjes, chips, kaas, chocola en drop die ik de avond ervoor had genomen...

MetalGuy zei:
Als ik het op mezelf betrek, ik rookte altijd om te kunnen slapen na 3m destijds in mijn verslaving.

De laatste keer dat ik heb gerookt, iets meer dan een maand geleden, in een stim comedown (2-FMA), viel het niet erg goed. Daardoor ben ik ook om één of andere reden ook afgeknapt op cannabis. Nu moet erbij gezegd worden dat het pijpje wel aardig gevuld was en ik beste teugen nam per keer. En ik weet ook wel hoe het komt: van stims gaan je bloedvaten nauwer zitten. In de comedown komen ze net wat losser en dan pure hasj erbij in grote hoeveelheden en dan BAM!!!! Bloedvaten los en vervolgens koud en rillend op een warm bed liggen. Nogmaals, bedankt, mijn compagnon die het bed aanbood! :smiley:
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte wiet ook geregeld na stims. En ook na LSD, wat soort van stim-achtige kwaliteiten heeft. Tenminste, het maakte mij lichamelijk onrustig en de wiet kalmeerde me dan genoeg om nog even lekker te kunnen bijkomen van de trip en dan te kunnen slapen. Dat van koud worden herken ik niet. Wel typisch was dat ik na bijvoorbeeld MDMA grote hoeveelheden wiet (voor mijn doen dan) weg kon werken, zonder dat ik heel erg high werd. Maar het effect was best lekker. Niet zo lekker als puur gewoon MDMA in de piek, maar wel lekker in de comedown van MDMA.

MetalGuy zei:
En dan toch, wetende waarom, een soort angst om weer cannabis te roken.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook een hele tijd zo ervaren, nadat het een keer gruwelijk misging tijdens een combinatie van LSD en wiet. Ik heb dat al een lange tijd niet meer (dat ik paranoia ervaar op wiet), maar ik heb ook geen interesse meer in wiet. Wiet voelt als een soort illusie voor me. In het begin voelt het heel goed en heb ik allemaal inzichten over hoe ik dingen kan en wil gaan doen. En dan komt de luiheid en onverschilligheid... En de volgende dag is er die mentale waas. De echte helderheid is er niet. Ik heb zeker lol gehad met wiet, maar het is mooi geweest. Dan liever sporadisch nog eens een echte trip op LSD/psilo/DMT of een roll op 6-apb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."