#1
Ik heb het voorgeschrevenWerkt Melatonine ook voor jullie welke raden jullie aan de voorgeschreven of die van de kruidvat?
Ik heb het voorgeschrevenWerkt Melatonine ook voor jullie welke raden jullie aan de voorgeschreven of die van de kruidvat?
Of ben ik de enige die zo slecht slaapt na 3m of coke
Slaap altijd goed na gebruik van mdmaHaha are u serious? Plafonddienst is zo ongeveer de meest alom gekende (en ook best wel gehate) bijwerking van uppers.
Slaap altijd goed na gebruik van mdma
Niet bang voor risico’s van benzo’s + uppers? Welke benzo neem je dan?MDMA (stimulerend maar toch ook wel overwegend entactogeen) werkt in meerdere mate op serotonine dan het merendeel van de meer klassieke uppers die vooral op dopamine en noradrenaline werken. Vandaar dat het na afloop van MDMA voor veel mensen net wat minder moeilijk is na een tijdje weer te kunnen slapen (in ieder geval duurt het insomnia-effect minder lang). Ikzelf heb meestal wel een benzo nodig, ook na MDMA, maar ben helaas gevoelig voor plafonddienst.
Niet bang voor risico’s van benzo’s + uppers? Welke benzo neem je dan?
Gelukkig niet aan benzo’s verslaafd! Ik kan me voorstellen dat het een heftige verslaving is, zoals elke verslaving. Heb zelf misschien 10x in men leven een benzo genomen, meestal alprazolam. Dat was dan puur om te slapen na een avondje 4mmc. Gelukkig nooit verslavende bijwerkingen gehad, ik ga er nu toch voor oppassen want je weet het nooit heNee niet echt, want neem de benzo altijd pas in de late nasleep, puur functioneel, als ik ga slapen. Maar het is natuurlijk niet perse aan te raden. Al helemaal niet om in de actieve werking van uppers benzo’s te gaan nemen (of andersom), want dan remmen ze elkaar - tijdelijk - en kun je niet goed inschatten of je van één van de twee een mogelijke overdosis neemt. Geldt eigenlijk in zekere mate voor vrijwel alle upper-downer combi’s, nog los van dat het sommige combinaties verwarrend kunnen zijn voor het hart.
Sowieso, we herhalen het hier op het forum iedere dag wel een paar keer maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden: benzo’s zijn extreem verslavend. Met name juist ook wanneer ze gecombineerd worden met uppers. Zo komen veel mensen in een vicieuze cirkel terecht, en dan wordt het al snel een dagelijkse cyclus: opgepept moeten worden om de bijwerkingen van benzo’s tegen te gaan, afgeremd moeten worden om de bijwerkingen van stims tegen te gaan. And so on.
Mijn reactie was dus absoluut geen propaganda voor benzogebruik na uppers. Het allerbeste is om daar gewoon niet aan te beginnen.
Gelukkig niet aan benzo’s verslaafd! Ik kan me voorstellen dat het een heftige verslaving is, zoals elke verslaving. Heb zelf misschien 10x in men leven een benzo genomen, meestal alprazolam. Dat was dan puur om te slapen na een avondje 4mmc. Gelukkig nooit verslavende bijwerkingen gehad, ik ga er nu toch voor oppassen want je weet het nooit he
Toch wel heftig lijkt me dat je er zo voor moet opletten! Maar zoals je zegt je houdt je hoofd erbij en weet dus als het gebruik iets te veel wordt. Ik snap wel dat als je angstig bent dat ze dan verleidelijk zijn!Lekker houden op dat sporadisch gebruik!
Hier ook niet verslaafd, nee. Zo zou ik het niet noemen. Maar benzo’s zijn wel van alle drugs die ik heb geprobeerd/gebruikt heb (best wel een aantal…) mijn grootste valkuil. Dit terwijl ik niet verslavingsgevoelig ben en overall een stevige zelfdiscipline heb. Maar als angstig/nerveus persoon gevoelig voor insomnia is een benzo snel genomen. Ik heb wel periodes (gehad) dat ik vond dat ze te vaak gebruik(te), dus tja, was is afhankelijkheid/verslaving, hè. Ik ben wel streng voor mezelf en wil mezelf in de spiegel aan kunnen kijken en zeggen dat ik een bepaald middel (benzo’s dus in mijn geval) niet nodig heb, merk ik dat dat lastig wordt, dan neem ik maatregelen - gelukkig kan ik dan makkelijk ook weer minderen / stoppen omdat ik nooit dagelijks of hoge doseringen gebruikt heb. Ik wil perse geen tolerantie-opbouw, of langdurig gebruik, dan is het einde zoek.
Maar ze zijn sneaky, hoor. Echt heel sneaky. In mijn geval is de voortdurende voorzichtigheid die ik moet hanteren met ‘downers’ (alcohol, benzo’s) ook extra relevant omdat ik ook ADD-meds gebruik (op recept) waardoor ik dus met periodes ook weer gevoeliger word voor insomnia en angst, zeker als er nog werkstress bij komt. Het is altijd balans zoeken; geen handige combinatie van persoonlijke eigenschappen haha. (En ja, ik heb ook therapie (gehad), toevallig morgen weer voor verwijzing naar de POH GGZ.) Middelen zijn ook maar middelen.
Pas op met benzo’s, mensen! De meest onschuldig lijkende drugs, zijn soms de grootste gluiperds.
Benzootje af en toe tegen plafonddienst is oké maar wees alert op de slippery slope.
Welterusten!
Toch wel heftig lijkt me dat je er zo voor moet opletten! Maar zoals je zegt je houdt je hoofd erbij en weet dus als het gebruik iets te veel wordt. Ik snap wel dat als je angstig bent dat ze dan verleidelijk zijn!
ik heb zelf niets met benzo’s en alcohol (gelukkig!). Maar ik vraag me wel af, ik gebruik ook antidepressiva (venlafaxine) en abilify. Het feit dat ik depressief ben ben ik dan ook verslaving gevoelig voor benzo’s of weet je dat niet.
ergens zou ik me wel kunnen voorstellen dat een benzo handig is maar waarom ik het zou gebruiken of waarom het voor mij zou helpen weet ik niet.
Voor mij werkt venlafaxine rustgevend. Mijn suïcidale gedachten zijn zo goed als weg, nu dat ik eindelijk om een juiste dosis zit.Had m’n reactie nog iets aangepast. Met depressie ben ik ook bekend. De meeste antidepressiva hebben ook een angstdempende, ietwat sederende werking (voor mij was de SNRI die ik geprobeerd heb echt te sederend, werd er heel sloom van). Het kan zijn dat voor jou de venlafaxine een stuk onrust weghaalt naast het verbeteren van je stemming - dat kun jij beter zeggen dan ik.
Voor mij gaat angst en een bepaalde gevoeligheid voor somberheid wel samen maar ook weer niet altijd helemaal synchroon. Ik ben primair meer angstig dan depressief (heb angst in de familie, m’n moeder heeft een angststoornis) maar ben dus wel depressief geweest. Ik kan me persoonlijk wel degelijk voorstellen dat ook in een depressieve periode benzogebruik meer op de loer ligt, want dempend, minder voelen… maar dit zal voor iedereen weer net anders zijn. Beter is het dan om dan gewoon hulp te vragen aan een professional met evt. medicatie die gemonitord wordt, zoals jij dus ook hebt gedaan.
Maar goed: nu echt slapen. Sorry voor het ietwat off-topic gaan!
Een alternatief dan? Of ben ik de enige die zo slecht slaapt na 3m of cokeMelatonine wordt meestal verkeerd toegepast...
Je kan altijd een xanaxje of valium nemen (dit dan meer om rustig te worden). Ik zeg hier wel bij dat het niet goed is om uppers met downers te combineren. Maar eerlijk gezegd doe ik het ook wel is…maar let gewoon op!Een alternatief dan? Of ben ik de enige die zo slecht slaapt na 3m of coke
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."