Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc en 3mmc kort na elkaar

xtc en 3mmc kort na elkaar

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
1
1234pillengebruiktLid
01-01-2024, 00:00
Binnenkort ga ik met wat vrienden 4 dagen op vakantie. We zijn van plan elke avond uit te gaan en sowieso 1 avond xtc te nemen. Nu zat ik erover na te denken om de een na laatste dag xtc te nemen zodat we de dag erna de zogenaamde ‘glow’ van de xtc nog hebben en nog steeds los kunnen gaan in de club.

Nu zit ik er dus ook over na te denken om ipv van de overige 3 dagen alcohol te drinken, 1 dag 3mmc te gebruiken. Kan dit veel kwaad? En zo niet wat zou dan een goede indeling zijn van de 4 dagen, vanuitgaande dat wij in ieder geval 1 dag xtc nemen en de rest van de dagen alcohol en eventueel 3mmc.
F
FerdFatoehausLid
1234pillengebruikt zei:
Binnenkort ga ik met wat vrienden 4 dagen op vakantie. We zijn van plan elke avond uit te gaan en sowieso 1 avond xtc te nemen. Nu zat ik erover na te denken om de een na laatste dag xtc te nemen zodat we de dag erna de zogenaamde ‘glow’ van de xtc nog hebben en nog steeds los kunnen gaan in de club.

Nu zit ik er dus ook over na te denken om ipv van de overige 3 dagen alcohol te drinken, 1 dag 3mmc te gebruiken. Kan dit veel kwaad? En zo niet wat zou dan een goede indeling zijn van de 4 dagen, vanuitgaande dat wij in ieder geval 1 dag xtc nemen en de rest van de dagen alcohol en eventueel 3mmc.
Klik om te vergroten...
Niet doen. Ze gaan elkaars werking verpesten als je het zo kort op elkaar gebruikt. En je kater+herstel zal veel heftiger zijn.
y
yiazmatLid
Zou iig de 3m en xtc zover van elkaar afhouden als mogelijk, zelf zou k denken eerste dag xtc laatste dag 3mmc. Rede is dat het beide serotoninereleasers zijn, andersom kan ook maar als je net zoals ik het xtc gevoel niet wil verpesten zou k die eerst doen omdat 3m ook een deel van je wachttijd verpest. Zou ook sws niet combineren met alcohol maar de dagen ertussen kan denk wel want ze verzwakken elkaars effecten. Als xtc voor jou minder speciaal is zou k zeggen juist eerst 3m te doen en op t eind de xtc want 3m is wel een minder sterke releaser dan mdma dus op basis van logica zou k denken dat je er dan meer uit haalt in zn geheel maar heb zelf alleen andersom gedaan dus kan ni 100% zeker zeggen of je xtc dan nog werkt maar denk t wel
H
HappyMindLid
yiazmat zei:
Zou iig de 3m en xtc zover van elkaar afhouden als mogelijk, zelf zou k denken eerste dag xtc laatste dag 3mmc. Rede is dat het beide serotoninereleasers zijn, andersom kan ook maar als je net zoals ik het xtc gevoel niet wil verpesten zou k die eerst doen omdat 3m ook een deel van je wachttijd verpest. Zou ook sws niet combineren met alcohol maar de dagen ertussen kan denk wel want ze verzwakken elkaars effecten. Als xtc voor jou minder speciaal is zou k zeggen juist eerst 3m te doen en op t eind de xtc want 3m is wel een minder sterke releaser dan mdma dus op basis van logica zou k denken dat je er dan meer uit haalt in zn geheel maar heb zelf alleen andersom gedaan dus kan ni 100% zeker zeggen of je xtc dan nog werkt maar denk t wel
Klik om te vergroten...
Hahaha wat zeg jij nou weer? Zover van elkaar afhouden betekent niet dat je ze allebei binnen vier dagen kan gebruiken.

Iemand vraagt om advies. Niet om het aanmoedigen van een dom en wellicht schadelijk idee met twee serotoninereleasers binnen vier dagen.
y
yiazmatLid
HappyMind zei:
Hahaha wat zeg jij nou weer? Zover van elkaar afhouden betekent niet dat je ze allebei binnen vier dagen kan gebruiken.

Iemand vraagt om advies. Niet om het aanmoedigen van een dom en wellicht schadelijk idee met twee serotoninereleasers binnen vier dagen.
Klik om te vergroten...
True maar de op vraagt naar de mogelijkheid om het wel te doen toch en imo kan het gwn
Is het verstandig? Nope
Kan het? Ja
Combineren er meer mensen dingen? Sws

Maar idd wil je echt safe zitten en/of alles uit je 3m en je xtc halen dan idd beter niet doen maar dat gedeelte was al uitgelegd 👍
F
FerdFatoehausLid
yiazmat zei:
True maar de op vraagt naar de mogelijkheid om het wel te doen toch en imo kan het gwn
Is het verstandig? Nope
Kan het? Ja
Combineren er meer mensen dingen? Sws

Maar idd wil je echt safe zitten en/of alles uit je 3m en je xtc halen dan idd beter niet doen maar dat gedeelte was al uitgelegd 👍
Klik om te vergroten...
Je kan ook voor de trein springen, als je zo redeneert kan alles.

Dit forum staat in het kader van harm reduction en als je dat ook maar een beetje serieus neemt dan gebruik je niet 3mmc en mdma zo kort op elkaar.

Het gaat er niet om wat andere mensen doen.
y
yiazmatLid
Kan je andersom dan ook zeggen harm reduction dus dan kan je alles wel afraden

Natuurlijk is dat goed begrijp me niet verkeerd maar de op wil weten of dit kan en hoeveel kwaad het kan. En denk dat hij ook wel snapt dat drugs en zeker combineren ongezond is dus blijft de vraag waar leg je de grens, dat probeer ik dus over te brengen van ja tis risky maar ook weer niet zo risky als echt gevaarlijke combinaties
Als hij bv zou zeggen alcohol met keta of gbh, of xtc met ssri's zou k een heel ander antwoord geven want daarvan zijn de risicos wel veel te hoog

Edit: punt is ik probeer juist goed over te brengen waar die lijn zit ipv doe maar niet is ongezond of ja dit is acceptabel want beide zijn best subjectief
F
FerdFatoehausLid
yiazmat zei:
Kan je andersom dan ook zeggen harm reduction dus dan kan je alles wel afraden
Klik om te vergroten...
Nee dat is niet waar. Harm reduction betekent letterlijk: schade beperking. Drugs gebruiken is sowieso slecht voor je, alleen als je er verantwoordelijk mee omgaat en je aan de herstel periodes houdt dan beperk je schade. In zo'n korte tijd mdma en 3m gebruiken is het tegenovergestelde daar van.
yiazmat zei:
dus blijft de vraag waar leg je de grens, dat probeer ik dus over te brengen van ja tis risky maar ook weer niet zo risky als echt gevaarlijke combinaties
Klik om te vergroten...
De grens is vrij duidelijk voor mensen die zich inlezen en de schade willen beperken. Sorry dat dit bot overkomt maar denk jij dat jij de juist persoon bent om zulk advies te geven? Kijk hoe je zelf met drugs omgaat.
y
yiazmatLid
FredKroket zei:
Nee dat is niet waar. Harm reduction betekent letterlijk: schade beperking. Drugs gebruiken is sowieso slecht voor je, alleen als je er verantwoordelijk mee omgaat en je aan de herstel periodes houdt dan beperk je schade. In zo'n korte tijd mdma en 3m gebruiken is het tegenovergestelde daar van
Klik om te vergroten...
Klopt maar mn punt is dat het net zo min een directe nee is als een directe ja. Is het ongezond? Ja. Is het levensgevaarlijk? Nee

FredKroket zei:
De grens is vrij duidelijk voor mensen die zich inlezen en de schade willen beperken. Sorry dat dit bot overkomt maar denk jij dat jij de juist persoon bent om zulk advies te geven? Kijk hoe je zelf met drugs omgaat.
Klik om te vergroten...
Yep maar nogmaals hoever de op schade wil inperken weten we niet, ook weten we niet hoe hij op alles reageerd. En wbt dat laatste bevestigd dat punt juist, ik ga als een mongool ermee om dat ontken ik niet en toch nergens last van en bewezen controle te kunnen houden. Ook ken k iemand die na een paar wat wiet al richting een bad trip ging, terwijl die persoon vele malen sterker overkomt dan ik. Ofwel de enige persoon die kan weten hoe ver te ver is is hijzelf. Maar aangezien hij de vraag stelt kan je imo beter uitleggen waarom dan gwn ja of nee, dat is wrm ik uitlegde over dat t beide releasers zijn en wat de opties daarin zijn. En qua alcohol dat dat zonde is en elkaars effecten verzwakt wat t punt teniet doet en je eerder geneigd ben teveel te nemen. En daarbij hij wil ook niet eens combineren maar kort achter elkaar gebruiken en ja ook dat is ongezond maar tis een verschil.
Dus nee ik ben niet de juiste persoon om uit te leggen maar dat weet ook niemand, het beste is dat hij de feiten weet en daarop een ingecaluleerde beslissing kan nemen
y
yiazmatLid
FredKroket zei:
Wat we wel weten is dat het extra schadelijk is om zo kort op elkaar te gebruiken
Klik om te vergroten...
Klopt

FredKroket zei:
Wat snap je niet aan Harm Reduction. Dat is niet levensgevaarlijk is betekent niet dat je het daarom maar moet doen. Dan moet zulke adviezen ergens anders gaan geven maar hier is daar geen plek voor.
Klik om te vergroten...
FredKroket zei:
Feit is dat het extra schadelijk is om zo kort op elkaar die middelen te gebruiken. Dus dat je dat niet moet doen.
Klik om te vergroten...

Dit lijkt me juist de perfecte plek, als iedereen nee zegt bij elk verhoogd risico gaan mensen juist denken ok dit is weer zon standaard antwoord ik probeer het wel gwn. Beter gwn eerlijk zowel zeggen dat t een verhoogd risico is maar ook de mate waarvan

FredKroket zei:
Anekdotisch geleuter man, hoe kan je zoiets nou als een feit brengen?
Klik om te vergroten...
Punt is dat iedereen anders reageerd en wat voor de 1 een overdosis is voor de ander haast onmerkbaar

FredKroket zei:
Dat is iets heel anders dan wat je eerste post zegt:
Klik om te vergroten...
yiazmat zei:
Rede is dat het beide serotoninereleasers zijn
Klik om te vergroten...
.
F
FerdFatoehausLid
yiazmat zei:
Yep maar nogmaals hoever de op schade wil inperken weten we niet, ook weten we niet hoe hij op alles reageerd.
Klik om te vergroten...
Wat we wel weten is dat het extra schadelijk is om zo kort op elkaar te gebruiken.
yiazmat zei:
Klopt maar mn punt is dat het net zo min een directe nee is als een directe ja. Is het ongezond? Ja. Is het levensgevaarlijk? Nee
Klik om te vergroten...
Wat snap je niet aan Harm Reduction. Dat is niet levensgevaarlijk is betekent niet dat je het daarom maar moet doen. Dan moet zulke adviezen ergens anders gaan geven maar hier is daar geen plek voor.

yiazmat zei:
wbt dat laatste bevestigd dat punt juist, ik ga als een mongool ermee om dat ontken ik niet en toch nergens last van en bewezen controle te kunnen houden
Klik om te vergroten...
Lol je praat je eigen gebruik weer goed. Zie je daar het probleem nog steeds niet van in?
yiazmat zei:
Ook ken k iemand die na een paar wat wiet al richting een bad trip ging, terwijl die persoon vele malen sterker overkomt dan ik.
Klik om te vergroten...
Anekdotisch geleuter man, hoe kan je zoiets nou als een feit brengen?
yiazmat zei:
Maar aangezien hij de vraag stelt kan je imo beter uitleggen waarom dan gwn ja of nee, dat is wrm ik uitlegde over dat t beide releasers zijn en wat de opties daarin zijn
Klik om te vergroten...
Dat is iets heel anders dan wat je eerste post zegt:
yiazmat zei:
Zou iig de 3m en xtc zover van elkaar afhouden als mogelijk, zelf zou k denken eerste dag xtc laatste dag 3mmc.
Klik om te vergroten...
yiazmat zei:
het beste is dat hij de feiten weet en daarop een ingecaluleerde beslissing kan nemen
Klik om te vergroten...
Feit is dat het extra schadelijk is om zo kort op elkaar die middelen te gebruiken. Dus dat je dat niet moet doen.
F
FerdFatoehausLid
yiazmat zei:
Dit lijkt me juist de perfecte plek, als iedereen nee zegt bij elk verhoogd risico gaan mensen juist denken ok dit is weer zon standaard antwoord ik probeer het wel gwn. Beter gwn eerlijk zowel zeggen dat t een verhoogd risico is maar ook de mate waarvan
Klik om te vergroten...
Als iedereen nee zegt dan is het antwoord misschien ook nee? Een heel forum met ervaringsdeskundigen zegt nee.. hmm wat zou dan een verstandige beslissing zijn?
yiazmat zei:
Punt is dat iedereen anders reageerd en wat voor de 1 een overdosis is voor de ander haast onmerkbaar
Klik om te vergroten...
Dat heeft met tolerantie te maken.
y
yiazmatLid
FredKroket zei:
Als iedereen nee zegt dan is het antwoord misschien ook nee? Een heel forum met ervaringsdeskundigen zegt nee.. hmm wat zou dan een verstandige beslissing zijn?
Klik om te vergroten...
Tot nu toe pas 3 mensen die hier gereageerd hebben hoor waarvan bijna alles wij 2 en 1 post van n ander die idd met jou eens is
En ja de verstandige beslissing is idd nee, de allerverstandigste is om helemaal niet te gebruiken. Maar denk dat we dat allemaal wel weten, ik heb ook nergens gezegd dat het verstandig of gezond of whatever is om te combineren, alles wat ik probeer uit te leggen is dat je altijd wel ergens een grens kan trekken. Zullen ook mensen zijn die een slok alcohol of een trekje wiet tever vinden gaan omdat t ongezond is en zelfs daar zit een kern van waarheid in, dus waar ligt de grens van dit is ongezond maar acceptabel en dit gaat echt te ver. Dat gedeelte blijft gwn iets subjectiefs en die grens verschilt per persoon.

FredKroket zei:
Dat heeft met tolerantie te maken
Klik om te vergroten...
Ok daar geef ik je wel gelijk, gaf het voorbeeld om duidelijk te maken hoe verschillend iedereen is maar had dat er ff bij moeten zeggen
1
1234pillengebruiktLid
Ik snap beide jullie punten over harm reduction uiteraard. Zelf ben ik er bewust van dat het gewoon geen goede keuze is, maar deze post heb ik geplaatst om de feiten te horen, want daar kon ik op het internet weinig over vinden. Nu weet ik dat het gewoon niet verstandig is om deze twee drugs zo kort na elkaar te gebruiken. Daarentegen weet ik van mijzelf dat ik behoorlijk wat kan hebben als het om drugs gaat, natuurlijk wil ik hiermee niks goed praten of wat dan ook. De kans dat ik het zo kort achter elkaar ga doen is dan ook heel klein als ik dit allemaal zo hoor. Ik denk dat ik dan gewoon xtc doe omdat ik mij daar gewoon heel erg op verheug.
Daarnaast benoemden jullie iets over dat alcohol de rest van de dagen niet verstandig was omdat je het effect verminderd? Wat wordt hiermee precies bedoeld of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd?

Bovendien kan ik ook weinig vinden over de tijd die tussen 3mmc zit. Welke richtlijn voor de inname van deze drug wordt hierbij aangeraden?
y
yiazmatLid
1234pillengebruikt zei:
Daarnaast benoemden jullie iets over dat alcohol de rest van de dagen niet verstandig was omdat je het effect verminderd? Wat wordt hiermee precies bedoeld of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd?
Klik om te vergroten...
Bij combinatie kan alcohol ervoor zorgen dat de werking vd xtc verslechterd en andersom kan de xtc ervoor zorgen dat je de alcohol minder voelt wat er ook voor kan zorgen dat je meer drinkt dan je eigk aan kan.
Denk trouwens niet dat dit ook geld als je ze op verschillende dagen doet maar kan dit niet met zekerheid zeggen

1234pillengebruikt zei:
Bovendien kan ik ook weinig vinden over de tijd die tussen 3mmc zit. Welke richtlijn voor de inname van deze drug wordt hierbij aangeraden?
Klik om te vergroten...
Dit is een lastige, denk niet dat er echt feiten over bekend zijn.
Voor zover ik weet zijn de geiten over de 3 maandenregel zelfs nooit echt bewezen maar over t algemeen is dat wel voor vele een goeie standaard gebleken. En omdat 3m een rc is is daar ook veel minder bekendheid over dan bv xtc.
Gevoelsmatig zou k zeggen als mdma 3 maanden is dan 3mmc 1 maand voor t juiste effect, maar hou er rekening mee dat dat geen feiten zijn, puur gevoel
F
FerdFatoehausLid
yiazmat zei:
Tot nu toe pas 3 mensen die hier gereageerd hebben hoor waarvan bijna alles wij 2 en 1 post van n ander die idd met jou eens is
Klik om te vergroten...
Het gaat niet alleen om dit topic. Er zijn veel van dit soort topics en over al wordt dit voornamelijk afgeraden. Nogmaals, lees je in voordat je dit soort statements maakt.
yiazmat zei:
de allerverstandigste is om helemaal niet te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Daar gaat het hier niet om, je valt in herhaling.
yiazmat zei:
alles wat ik probeer uit te leggen is dat je altijd wel ergens een grens kan trekken.
Klik om te vergroten...
En wat ik je probeer uit te leggen is dat hier op drugs forum die grens in een bepaalde vorm al getrokken is. En dat dit soort gebruik wordt afgeraden om dat het aantoonbaar een stuk slechter voor je is.
yiazmat zei:
Dat gedeelte blijft gwn iets subjectiefs en die grens verschilt per persoon.
Klik om te vergroten...
Nee dat is dus niet zo. In 4 dagen xtc en 3-mmc gebruiken is een stuk slechter voor je dan wanneer je het bij 1 van de middelen houdt. Dat mensen gebruiken is logisch maar het idee achter Harm Reduction is dat je het dan wel op een verantwoorde manier doet.
yiazmat zei:
Ok daar geef ik je wel gelijk, gaf het voorbeeld om duidelijk te maken hoe verschillend iedereen is
Klik om te vergroten...
In de basis werkt elke drug hetzelfde in het lichaam. Alleen de uitwerking verschilt soms door variabelen en tolerantie.
F
FerdFatoehausLid
1234pillengebruikt zei:
Daarentegen weet ik van mijzelf dat ik behoorlijk wat kan hebben als het om drugs gaat, natuurlijk wil ik hiermee niks goed praten of wat dan ook.
Klik om te vergroten...
Ja dat dacht iedereen in het begin. Het is echt beter voor je om die poort niet te openen want je wint er niks mee. Alleen een hevigere kater en een grote kans dat je het vaker gaat doen en dan is het hek van de dam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."