Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afbouw / Phenibut als afsluiter

GHB afbouw / Phenibut als afsluiter

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Monsieur435Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Raver oke top thanks voor de info ik heb 8 dagen 10MG dia genomen dus die laat ik achterwege nu, voel me nu in principe wel goed morgen weer 0,2 of 0,4 omlaag ff kijken hoe ik me voel, houd het hier wel up to date
M
Monsieur435Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedemorgen,

Ik ben ongeveer 3/4 maanden verslaafd aan GHB.
Ik doet die 24/7 strikt elke 2 uur.

Ik heb het weten af te bouwen naar 3ML per 2 uur ( ik kwam van 5ML)

Nu deed ik 2 jaar geleden de laatste 3ML opvangen met phenibut
Ik heb dit gister ingenomen in totaal 5 gram maar ik voelde er LETTERLIJK NIKS van

Ik vond dit zo raar, ik snap niet hoe ik er gewoon niks van kon voelen, ik ben na 8 uur geen G meer te nemen toch maar weer ging nemen omdat ik steeds warriger werd en het niet goed ging.

Weet iemand hoe dit kan komen, en wat is nu de beste aanpak verder?

Gewoon geen phenibut doen en elke dag met 0.2 ML verlagen?

@Spyro heb jij misschien nog tips?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou inderdaad zo min mogelijk gaan kloten nu nog met andere middelen op 3ml. Ik zou verder afbouwen en dan later wellicht als steuntje in de rug. Sowieso knap dat je al 2ML ben afgebouwd. Ongeveer tussen de 0,2 en 0,4 kan je wel afbouwen per dag. Ik heb ooit een berekening gemaakt qua straat GHB en GHB in de detox. In de detox bouwen ze ook ongeveer per 0,4ml af per 24 uur. Strikt elke 2 uur, dus ook snachts wekker zetten zo nodig.

Phenibut zorgt ook weer voor kruistolerantie etc. Heel je gaba gooi je ermee in de war elke keer.

Ga je je 1 niet beter van voelen en 2 het zorgt uiteindelijk voor meer afkickverschijnselen.

Tot slot, ben je in behandeling ergens? Weet je huisarts dit? Misschien ook handig dan..

Ben zelf ook vaak verslaafd geweest aan GHB.
M
Monsieur435Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Raver bedankt voor je reactie, huisarts weet ervan maar ik moet 12 weken wachten tot ik in behandeling kan, dat duurt me te lang

ik heb alleen gister phenibut gedaan maar vond het zo ontzettend raar dat ik er niks van voelde vorige keer lukte het me daarmee met 3 dagen en toen was alles goed

ik ben nu denk 2 maanden echt 24/7 aan ge GHB en doe de laatste 8 dagen in de nacht 10MG diazepam, ik neem strikt elke 2 uur een dosis en slaap ook prima

Kan ik die diazepam blijven nemen en voor hoe lang? En wanneer kan ik stoppen met de GHB ben t aardig zat aan t raken namelijk
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Monsieur435 zei:
@Raver bedankt voor je reactie, huisarts weet ervan maar ik moet 12 weken wachten tot ik in behandeling kan, dat duurt me te lang

ik heb alleen gister phenibut gedaan maar vond het zo ontzettend raar dat ik er niks van voelde vorige keer lukte het me daarmee met 3 dagen en toen was alles goed

ik ben nu denk 2 maanden echt 24/7 aan ge GHB en doe de laatste 8 dagen in de nacht 10MG diazepam, ik neem strikt elke 2 uur een dosis en slaap ook prima

Kan ik die diazepam blijven nemen en voor hoe lang? En wanneer kan ik stoppen met de GHB ben t aardig zat aan t raken namelijk
Klik om te vergroten...

Ik zou zsm proberen te stoppen met die diazepam. Dat is een vreselijke verslaving om vanaf te komen, ja.. Erger dan GHB.

Ik zou pas aan stoppen denken als je onder de 1ml zit.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Monsieur435 zei:
Goedemorgen,

Ik ben ongeveer 3/4 maanden verslaafd aan GHB.
Ik doet die 24/7 strikt elke 2 uur.

Ik heb het weten af te bouwen naar 3ML per 2 uur ( ik kwam van 5ML)

Nu deed ik 2 jaar geleden de laatste 3ML opvangen met phenibut
Ik heb dit gister ingenomen in totaal 5 gram maar ik voelde er LETTERLIJK NIKS van

Ik vond dit zo raar, ik snap niet hoe ik er gewoon niks van kon voelen, ik ben na 8 uur geen G meer te nemen toch maar weer ging nemen omdat ik steeds warriger werd en het niet goed ging.

Weet iemand hoe dit kan komen, en wat is nu de beste aanpak verder?

Gewoon geen phenibut doen en elke dag met 0.2 ML verlagen?

@Spyro heb jij misschien nog tips?
Klik om te vergroten...
Je mag me altijd berichten!
M
Monsieur435Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Raver oké dan stop ik met Diazepam, ik las dat er pas na 4 weken een verslaving kon komen.

ik neem aan dat ik hier nu geen verslaving aan heb overgehouden, 8 dagen in de avond 10MG geslikt.

ik zit nu op 2,8 ML ik merk dat ik het soms echt moeilijk heb dan ben ik net een levenloze zombie ben heel onrustig en dan 2 dosissen later gaat t weer goed ik neem aan dat dat komt omdat je lager gaat ben vandaag weer 0,2 omlaag gegaan.

@Spyro weet jij misschien waarom de phenibut totaal niet aansloeg bij mij heb 5 gram op en ik voelde letterlijk niks terwijl ik ongeveer 1,5 jaar geleden hier zo makkelijk van mijn GHB verslaving kwam

hoop echt dat het afbouwen gaat werken ben nu van 5ML naar 2,8 ML gegaan
M
Monsieur435Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Raver @Spyro

Ik merk soms dat ik super onrustig ben niks is dan leuk staan is kut zitten is kut wil met niemand praten durf niet naar buiten trillingen in m’n gezicht etc kan je soms iets meer nemen en daarna weer je dosis waarop je zat of is dat een no go en wanneer ga je jezelf weer “normaal” voelen
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Monsieur435 zei:
@Raver @Spyro

Ik merk soms dat ik super onrustig ben niks is dan leuk staan is kut zitten is kut wil met niemand praten durf niet naar buiten trillingen in m’n gezicht etc kan je soms iets meer nemen en daarna weer je dosis waarop je zat of is dat een no go en wanneer ga je jezelf weer “normaal” voelen
Klik om te vergroten...

Dat klinkt wel een beetje als afkick hoor van GHB. Mensenschuw en dat trillen in je gezicht. Herkenbaar.

Absoluut niet meer nemen. 1 keer meer nemen = de rekening hiervoor betalen. Je kunt wel langer wachten met afbouwen als je meer afkick merkt.

Heb je een bloeddruk meter? Let vooral op je hartslag etc. Dat een goede graadmeter hoe het afbouwen gaat. Je mag je en je gaat je vast niet altijd even lekker voelen. Maar er is een verschil in niet lekker voelen en gevaarlijk afkicken.

Succes man. GHB is heftig qua afkick maar als je er eenmaal vanaf bent ben je er wel echt vanaf. Diazepam bijvoorbeeld duurt en duurt maar. Ook al ben je er vanaf. Daarom is dat erger dan GHB in mijn ogen. Dus goed dat je bent gestopt met die diazepam. Zo nodig kan je ze wel nemen maar dan max 5mg per keer en dan om de 3 of 4 dagen. Ga je meer nemen dan 5mg moet je nog langer wachten voordat je het weer kan nemen zonder risico op (fysieke) afhankelijkheid.

Afhankelijk van benzos ontstaat al na 2 weken.. 4 weken helemaal.
M
Monsieur435Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Raver weet jij hoe lang het duurt voor je weer helemaal jezelf bent dus niet z’n ongemakkelijk gevoel en weer een beetje positief bent en kan lachen nadat je gestopt bent met G

ik zit nu stabiel op 2,4ML maar vroeg me af wanneer je als je stopt dat je weer je oude zelf bent en gewoon weer zin in dingen hebt
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Monsieur435 zei:
@Raver weet jij hoe lang het duurt voor je weer helemaal jezelf bent dus niet z’n ongemakkelijk gevoel en weer een beetje positief bent en kan lachen nadat je gestopt bent met G

ik zit nu stabiel op 2,4ML maar vroeg me af wanneer je als je stopt dat je weer je oude zelf bent en gewoon weer zin in dingen hebt
Klik om te vergroten...

Ja ik kan je daar geen specifiek antwoord op geven. Per persoon verschilt dit. Gewoon doorgaan met afbouwen, dat is prioriteit nummer 1. Hoe je je daarna voelt en voor hoelang zou ik me nu niet mee bezig houden. Je leeft vandaag, niet dan.
M
Monsieur435Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Raver zeker waar, ben al blij dat ik van 5ML naar 2,4 ben hoop binnen een week op 0 te zitten tot nu gaat t prima
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Monsieur435 zei:
@Raver zeker waar, ben al blij dat ik van 5ML naar 2,4 ben hoop binnen een week op 0 te zitten tot nu gaat t prima
Klik om te vergroten...

Goed bezig man. Echt sterk.

Hoe doe je het snachts? Zorg je wel dat je stabiel blijft?
M
Monsieur435Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Raver ik heb de wekker om de 2 uur en neem dan telkens 2,4 ML en overdag bouw ik met 0.2 of 0.4 af en in de nacht houd ik het stabiel
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Monsieur435 zei:
@Raver ik heb de wekker om de 2 uur en neem dan telkens 2,4 ML en overdag bouw ik met 0.2 of 0.4 af en in de nacht houd ik het stabiel
Klik om te vergroten...

Oke. Bouw je elke 24 uur 0,2 of 0,4 af of doe je het om de zoveel doseringen??
M
Monsieur435Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Raver elke 24 bouw ik 0,2 of 0,4 ML af

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."