#1
Of ze zitten je gewoon te gaslighten en liegen over het feit dat ze over je roddelden.
Heb je tijdens die drie dagen pep wel (een beetje) kunnen slapen? Of ben je al die tijd wakker geweest?
Das een knap aantal uren slaap tijdens pep. Wellicht de combinatie met pep, alcohol en/of je joint wat je paranoia kan hebben gemaakt. Ik weet wel dat als ik lang wakker ben met stimulanten, bestaande geluiden kunnen vervormen naar iets wat je zelf invult. Bijvoorbeeld geluiden van buiten die ineens als hardcore klinken. Dus in dat geval zou het best kunnen dat je je eigen interpretatie hebt gegeven aan hetgeen wat je hebt gehoord.Eerste nacht op pep zo'n 5 uur geslapen. 2e nacht zo'n 6 tot 7 uur geslapen. Nacht erna is het vanaf 5uur begonnen. Dat lijk me nog best redelijk ook al slaap je wel vrij licht op een festival? Gekke is ook dat ik de laatste nacht om 5uur dit voorval had. Ik ben daarna naar huis gegaan en ben dan nog 16uur wakker geweest en heb helemaal geen paranoia of wat dan ook gehad.
Das een knap aantal uren slaap tijdens pep. Wellicht de combinatie met pep, alcohol en/of je joint wat je paranoia kan hebben gemaakt. Ik weet wel dat als ik lang wakker ben met stimulanten, bestaande geluiden kunnen vervormen naar iets wat je zelf invult. Bijvoorbeeld geluiden van buiten die ineens als hardcore klinken. Dus in dat geval zou het best kunnen dat je je eigen interpretatie hebt gegeven aan hetgeen wat je hebt gehoord.
Ben je nu inmiddels weer nuchter?
Beide scenario's zijn mogelijk wat mij betreft.Is het met 1.8g pep over 3 dagen (0.6g per dag) en alcohol en 1 klein hasjjointje mogelijk om hele gesprekken die gevoerd worden te hallucineren? Lag in de tent op een festival en de vriendengroep waar ik mee was zat 2meter van me tent verwijderd. Ik had meerdere uren niet gedronken of pep genomen en juist tot een liter water gedronken. Er is geroddeld over me en iedereen ontkent. Ze twijfelde zelfs of ik ze zou horen en ik heb stilletjes meegeluisterd en niets gezegd. Ik heb alles gehoord en opgeschreven zover dat kon. Hele verhalen over wat ik tegen andere gezegd zou hebben en hoe ik me zou gedragen. Veel dingen wist ik nog en sommige dingen was ik door verrast. Ik zou het werkelijk zelf niet eens kunnen bedenken of hier ooit bij stilstaan. Sochtends de tent uitgegaan en hoorde ik weer gefluister tussen mensen van of ik het wel of niet gehoord zou hebben. Ook de bezorgde blik van mensen richting mij in de ochtend. Het afscheid met sommige mensen leek ook wat emotioneler dan normaal. De meeste wisten namelijk dat ze goed fout zaten en leken spijt te hebben.
Kan je dit hallucineren? Kan je hallucineren dat er gesprekken zijn die er niet zijn geweest? Soms hoorde ik het niet helemaal goed omdat er geluid van een andere plek van de camping overheen ging. Kan het zijn dat er hele andere gesprekken gevoerd zijn en ik mijn eigen gesprekken ervan maakte? Zelfs mijn beste vriend ontkent, hij kan ook moeilijk terug en ik ben bang dat hij denkt dat het zo beter is omdat ik door het geroddel mezelf anders iets zou aandoen. Hun zijn namelijk me enige 'vrienden' die ik heb.
Hele situatie is fuckedup. Of ik ben mentally insane en heb zo snel mogelijk hulp nodig of hun zijn insane ziek en hebben geen flauw idee wat de gevolgen van bepaalde acties zijn. Vertrouwen in mezelf is zo helemaal weg en het vertrouwen in hun ook. Erover praten heb ik dus al geprobeerd maar daar komt dus werkelijk niets uit.
Andere beschrijven me normaal als een rustige en vriendelijke jongen. Ben down to earth en hou van psychologie en de werking van de mens en ben wetenschappelijk en analytisch onderlegd.
Beide scenario's zijn mogelijk wat mij betreft.
1,8 gram speed is nogal veel, 3 dagen wakker blijven is heel risicovol en hallucinaties, wanen en paranoia komen dan veel voor.
Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat vrienden van je zich dan zorgen maken en dat onderling bespreken.
De vraag die je stelt hangt dus ook een beetje af van de vraag: zouden ze een punt hebben?
Er is nog een derde scenario mogelijk wat mij betreft: dat je door het slaaptekort wat verward was, en dat je deels gesprekken hebt opgevangen en deels zelf onzekere gedachten over jezelf hebt gehad, maar dat je niet meer in staat was om daar goed onderscheid tussen te maken. Dus dat je nu zaken met elkaar verhaspelt.
Op zich is het goed dat je hebt gevraagd of ze het over je hadden. Maar ik hoop wel dat je ze niet hebt onderworpen aan een kruisverhoor - want dat zou nogal toxisch / paranoïde op me overkomen.
Realiseer je dat je van speed nogal onzeker, verdrietig, boos, en paranoïde kunt worden, en dat zulke emotionele oplevingen wekenlang kunnen aanhouden (minimaal twee weken, maar eerder zes weken). Probeer in de tussentijd niet je vrienden te verdrijven.
Ik ben nooit 3 dagen wakker geweest, maar wel eens 48 uur. Ik deed toen mijn keukenlade open, en de kartelrand van een doos keukenfolie schraapte langs het kastje. Dat klonk voor mij alsof er iemand achter me stond te fluisteren, wat heel gek was, want ik was alleen in de keuken. Toen ik de lade weer dicht deed begon het gefluister weer. Dus toen wist ik zeker: ik moet echt gaan slapen.Bestaande geluiden vervormen kan ik me zeker in vinden. Dit zijn gewoon hele gesprekken die gevoerd worden paar meter van me tent. Ook gesprekken die me eigenlijk niet zo kunnen boeien. Ook andere leken het gehoord te hebben vanuit een andere tent en mensen er op aangesproken te hebben maar ook zij ontkennen het nu. Lijkt net alsof ze er spijt van hebben en denken dat ik mezelf wat aan doe als ik zou weten dat het echt zou zijn maar dat klinkt ook weer fucked. Ik slaap altijd overal prima en ook met een sleutelpunt pep enkele uren voor het slapen. Ben verder geen grootgebruiker, hooguit 12keer per jaar.
Ben inmiddels zeker weer helemaal nuchter![]()
Kijk, je gaat van ons nooit een sluitend antwoord krijgen wat er gebeurd is. Wij waren er ook niet bij.Vergeten dit erbij te zetten maar ik heb dus prima geslapen. Eerste nacht op pep zo'n 5 uur geslapen. 2e nacht zo'n 6 tot 7 uur geslapen. Nacht erna is het vanaf 5uur begonnen.
Ik heb het vrij abstract gehouden en er zeker geen kruisverhoor van gemaakt. Wat ik gehoord heb zijn gesprekken over dingen die bij mij in het verleden in de groep zijn gebeurt en best wel wat schaamte achter hangt. Ook hele specifieke dingen tot in detail van wat ik toen tegen wie had gezegd. Ook waar iemand een opmerking maakt en iemand anders zegt van 'nou ja zeg dat valt ook wel mee'. Hoe hallucineer je alles zo tot in de puntjes en reacties van andere mensen die juist weer alles een beetje temperen.
Is natuurlijk van buitenaf moeilijk te beoordelen, ik ben veel vaker veel harder gegaan en veel langer wakker geweest maar heb dit zoals nu nooit meegemaakt en was niet eens zo ver heen.
Slaaptekort is een belangrijke risicofactor voor hallucinaties en wanen. Maar ook belangrijk is de tolerantie die ontstaat voor dopamine (wat je brein doet om zich te wapenen aan de overdaad aan dopamine die speed veroorzaakt). Die dopamine-tolerantie hangt net zo goed samen met hallucinaties, wanen, paranoia en onzekerheid.Vergeten dit erbij te zetten maar ik heb dus prima geslapen. Eerste nacht op pep zo'n 5 uur geslapen. 2e nacht zo'n 6 tot 7 uur geslapen. Nacht erna is het vanaf 5uur begonnen.
vind ik het wel opvallend dat je zo bezig bent met dit te overpeinzen
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."