Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijkheid en overgeven voorkomen

Misselijkheid en overgeven voorkomen

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
technovlinderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi hoi, ik gebruik op festivals soms drugs en heb de laatste tijd vaak last van misselijkheid of overgeven. Ik gebruikte voorheen eerst alleen xtc maar na een aantal keer (openbaar…) overgeven ben ik overgestapt naar mdma likken. Dat ging een tijdje beter, maar helaas is het alweer een paar keer voor gekomen dat ik plotseling over mijn nek ging. Ook 3mmc heb ik eens gebruikt maar ik voelde hier niet zo veel van dus was hier niet heel enthousiast over (geen idee hoezo ik er weinig van voelde eigenlijk). ik voel het overgeven amper aankomen, want ik ga de hele dag lekker en voel me prima (het gaat dus echt pas over later op de avond, niet bij de come up), en binnen enkele seconden slaat dat helemaal om naar hangen in een plantenbak.. ik merk dat het mij wel een beetje het plezier van drugsgebruik ontneemt en dat ik er toch wel mee bezig ben. Hebben jullie tips om die misselijkheid te voorkomen? Is het bijv beter om goed te eten vooraf of tijdens, of juist niet? Of drink ik misschien teveel water, of is het handig om gewoon altijd te powerbarfen voordat die misselijkheid er is..? Of toch misschien beter overstappen naar 3m of miauw? Let me know, zodat ik weer lekker gerust kan feesten voortaan
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
technovlinder zei:
Hoi hoi, ik gebruik op festivals soms drugs en heb de laatste tijd vaak last van misselijkheid of overgeven. Ik gebruikte voorheen eerst alleen xtc maar na een aantal keer (openbaar…) overgeven ben ik overgestapt naar mdma likken. Dat ging een tijdje beter, maar helaas is het alweer een paar keer voor gekomen dat ik plotseling over mijn nek ging. Ook 3mmc heb ik eens gebruikt maar ik voelde hier niet zo veel van dus was hier niet heel enthousiast over (geen idee hoezo ik er weinig van voelde eigenlijk). ik voel het overgeven amper aankomen, want ik ga de hele dag lekker en voel me prima (het gaat dus echt pas over later op de avond, niet bij de come up), en binnen enkele seconden slaat dat helemaal om naar hangen in een plantenbak.. ik merk dat het mij wel een beetje het plezier van drugsgebruik ontneemt en dat ik er toch wel mee bezig ben. Hebben jullie tips om die misselijkheid te voorkomen? Is het bijv beter om goed te eten vooraf of tijdens, of juist niet? Of drink ik misschien teveel water, of is het handig om gewoon altijd te powerbarfen voordat die misselijkheid er is..? Of toch misschien beter overstappen naar 3m of miauw? Let me know, zodat ik weer lekker gerust kan feesten voortaan
Klik om te vergroten...
Hoe vaak gebruik je, wat zijn je doseringen, hoe oud en hoe zwaar ben je ennnnn is je spul getest?
t
technovlinderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik niet heel vaak, denk gemiddeld 1 keer in de 2/3 maanden. In het festivalseizoen soms wat vaker (maar niet meer dan 2 weekenden achter elkaar). Als ik xtc gebruikte dan nam ik meestal tussen een kwart en halfje in (een groot kwartje zeg maar), per uur/ 1.5 uur ongeveer. Als ik MDMA neem, neem ik meestal 2 pinkjes per 1/1.5 uur. Ik ben 20, 1.68m en ongeveer 67 kg. Mijn spul is wel getest door de persoon voor mijn dealer zeg maar, maar ik weet even niet meer precies hoe zwaar ze zijn…
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
technovlinder zei:
Ik gebruik niet heel vaak, denk gemiddeld 1 keer in de 2/3 maanden.
Klik om te vergroten...
Netjes. Dat begint goed. De richtlijn is 3 maanden pauze, dus 2 a 3 maanden pauze.. dat kan erger.
technovlinder zei:
In het festivalseizoen soms wat vaker (maar niet meer dan 2 weekenden achter elkaar).
Klik om te vergroten...
Oh wacht. Het kan niet alleen erger, het is ook erger! 'maar niet meer dan twee weekeinden achter elkaar'. Wat? Ook in het festivalseizoen is de richtlijn 3 maanden pauze. Hoe vaak heb je XTC of MDMA gebruikt tussen, laten we zeggen, maart en september afgelopen jaar?
technovlinder zei:
Als ik xtc gebruikte dan nam ik meestal tussen een kwart en halfje in (een groot kwartje zeg maar), per uur/ 1.5 uur ongeveer.
Klik om te vergroten...
Welke dosering waren je pillen, en hoeveel nam je uiteindelijk totaal? Met pillen van 57mg en een feestje van 3 uur kom je op een nogal andere dosis dan met pillen van 250mg 8 uur lang beuken namelijk.
technovlinder zei:
Als ik MDMA neem, neem ik meestal 2 pinkjes per 1/1.5 uur.
Klik om te vergroten...
Dit is niet 'een dosering'. Zowel voor jezelf als voor ons is hierover niks te zeggen, want geen idee hoeveel je nam.
technovlinder zei:
Ik ben 20, 1.68m en ongeveer 67 kg. Mijn spul is wel getest door de persoon voor mijn dealer zeg maar, maar ik weet even niet meer precies hoe zwaar ze zijn…
Klik om te vergroten...
Zelf even laten testen dus! Je dealer kan namelijk van alles roepen, je hebt geen idee wat waar is.

Even de basic richtlijnen:

3 maanden pauze tussen gebruiksmomenten

1,5, max 2mg MDMA (dat is ook de werkzame stof in je XTC pillen) per kg lichaamsgewicht. Voor jou zou dat dus max 100 tot 135mg zijn.

Het best kun je starten met 2/3e van die dosering, en dan 1/3e later bijnemen.

Meer of vaker bijnemen vergroot vooral de negatieve effecten.

Mijn voorlopige conclusie:
Ik denk dat je lijf je toch gewoon probeert te vertellen "hey gast, te vaak, te veel!".

Voor veel meer info over MDMA:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#5
technovlinder zei:
powerbarfen
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Ik zie hier een soort exorcist voor me.

Als ik het goed lees dan zijn je drugs niet in een testcentrum getest, klopt dat?
Ik vermoed dat je lichaam aangeeft dat je teveel op hebt als je moet (power)barfen. Volgende keer een lagere dosering nemen en kijken hoe dat gaat zou ik zeggen. En zoals al genoemd; houd lang genoeg pauze tussen gebruik door.
P
PoedelkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet vettig eten op voorhand gewoon lichten dingen een paar uurtjes der voor eten en zorgen dat je genoeg suikers binnen krijgt tussendoor dat kan met zoet zacht fruit druivensuiker is ook altijd heel goed regelmatig drinken water of iets fris (fris gaat wel niet zo proeven als normaal) frisse lucht opzoeken regelmatig een pauze nemen en gewoon rustig blijven moest je het voelen opkomen ga even buiten of weg van de drukte zet je effe apart let op je ademhaling en moet je overgeven gewoon laten gebeuren en pas terug gaan na dat je even hebt gezeten of rustig rond gewandeld en als je beter voelt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."