Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke keta had ik?

Welke keta had ik?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TestpaneelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laatst had ik een zakje keta gekocht van 1 gram, dit was mijn eerste keer. Gelijk die avond heb ik het gesnoven en heb ik ervaren hoe het is. Ik vond het zelf heel, maar echt heel wazig. Ik wist dat ik er was, maar ik voelde me dronken en lag er eigenlijk de heletijd best dood bij. Nu heb ik gelezen dat er 2 soorten zijn en ik wil graag weten welke ik (waarschijnlijk) op had.

alvast bedankt voor jullie info🙂
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Je weet dat je het gewoon kunt laten testen hier in Nederland. Achteraf vragen stellen als je alles al door je neus hebt gesnoven hebt heeft weinig tot geen nut.
Maar aangezien je bij een gram eigenlijk weinig plezier of effect hebt beleefd zal het wel flink versneden zijn geweest.

Het dood erbij liggen is natuurlijk wel een bijwerking waar sommige mensen het juist voor doen.

Kon je niet meer bewegen omdat je domweg gewoon te lam was of waande je jezelf dood?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het enige juiste antwoord voor jou is en blijft: gebruik voorlopig geen drugs. Je hersenen moeten de rest van je leven mee en je bent beter in staat weloverwogen en verstandige beslissingen te nemen als je hersenen volgroeid zijn.

Ik had je account nog even met rust gelaten vanwege het harmreduction-dilemma, maar zodra ik dit heb gelezen ga ik je een ban geven. Je bent welkom om terug te komen als je over 2 jaar meerderjarig bent.

En ohja, speculeren is niet toegestaan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Testpaneel zei:
Nu heb ik gelezen dat er 2 soorten zijn en ik wil graag weten welke ik (waarschijnlijk) op had.
Klik om te vergroten...
Er zijn inderdaad twee stereo-isomeren van ketamine: S-ketamine en R-ketamine. Dat zijn spiegelbeelden van elkaar, net zoals je linkerhand het spiegelbeeld is van je rechterhand. S-ketamine geeft een wat meer hallucinogeen en pijnstillend effect. Maar het verschil is niet heel groot.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0924977X21000079

Maar de ketamine die je kan kopen bij dealers is bijna altijd een mengsel tussen S- en R-ketamine. Dat noemen we ook wel eens een racemisch mengsel. Er zijn wel farmaceutisch geproduceerde flesjes met S-ketamine, maar dan moet je echt zo'n verzegeld flesje hebben omdat je anders niet zeker weet wat erin zit. Testpunten van het DIMS controleren niet om welk stereo-isomeer het gaat. Dus als je ketamine laat testen hoor je alleen hoe zuiver het is, maar niet welke spiegelbeelden van het ketamine-molecuul erin zitten.

Dat gelul over staafjes en bolletjes is dus gelul. De vorm van het kristal is afhankelijk van allerlei factoren tijdens het maakproces, bijvoorbeeld of er veel of weinig is geschud. Soms zeggen mensen dat ze aan de vorm van de kristallen kunnen zien welk stereo-isomeer het is. Dat zijn allemaal ongeverifieerde beweringen, dus die neem ik met een flinke korrel zout.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Dat gelul over staafjes en bolletjes is dus gelul. De vorm van het kristal is afhankelijk van allerlei factoren tijdens het maakproces, bijvoorbeeld of er veel of weinig is geschud. Soms zeggen mensen dat ze aan de vorm van de kristallen kunnen zien welk stereo-isomeer het is. Dat zijn allemaal ongeverifieerde beweringen, dus die neem ik met een flinke korrel zout.
Klik om te vergroten...
Tell 'm Neo, ik heb dit heel lang gedacht maar het is inerdaad bullshit. Toen ik een keer helemaal naar mars verdween op staafjes dacht ik dat het daaraan lag. Maar het is onzin, je kan het niet zien. Alleen pharmaceutical grade ketanest is duidelijk welke isomeer je te pakken hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."