Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKeta - afkickverschijnselen

Keta - afkickverschijnselen

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, die gaat zich wel redden. Coke Turkey is niet gevaarlijk met stoppen
C
CharlieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey iedereen

Mijn vriend is vandaag 17 dagen clean.
Na een hevige ruzie waarbij hij mij doodsbang maakte, besloot hij voor mij te kiezen en te stoppen met de ketamine. Cold turkey. Na 7 jaar verslaafd.
Is er iemand die mij iets kan vertellen over de afkickverschijnselen?
Hij slaapt niet goed, niet veel eetlust. Maar is er nog iets waarmee ik rekening moet houden?

Merci! X
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kunt gewoon zonder problemen stoppen met ketamine. Je raakt er niet lichamelijk verslaafd aan. Wel kun je de dagen erna een nogal wazig en misselijk gevoel ervaren. Dat is omdat er dan nog een beetje ketamine in je lichaam zit maar niet genoeg voor een aangename roes. Natuurlijk kunnen er ook andere klachten zijn, voornamelijk onrust, angst, of andere emoties. Maar dat zijn emoties waarvan hij dan niet gewend is om er op een gezonde manier mee om te gaan. Daarom is er bij verslaving ook altijd psychotherapie nodig om te leren omgaan met al die emoties. Als hij dat niet doet, dan is de kans groot dat hij (snel) weer terugvalt in gebruik.
M
Mr. JummyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Nee, die gaat zich wel redden. Coke Turkey is niet gevaarlijk met stoppen
Klik om te vergroten...
Coke Turkey :tilttearlaugh:

Maar even on-topic, lichamelijk zal die geen ontwenningsverschijnselen krijgen. 7 jaar langdurig ketamine gebruik en dan stoppen zal wel zaken met zich meebrengen zoals: concentratie problemen, stemmingswisselingen, angstgevoelens en depressie.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jummynator zei:
Coke Turkey :tilttearlaugh:

Maar even on-topic, lichamelijk zal die geen ontwenningsverschijnselen krijgen. 7 jaar langdurig ketamine gebruik en dan stoppen zal wel zaken met zich meebrengen zoals: concentratie problemen, stemmingswisselingen, angstgevoelens en depressie.
Klik om te vergroten...
Waaaaah, dat was een serieuze typefout hahaha
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Waaaaah, dat was een serieuze typefout hahaha
Klik om te vergroten...
Freudiaanse verspreking :wink:
C
CharlieeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha oeps, ja mega typo 😁..

Ok, ik ben blij dat er geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen zullen zijn!
Hij is in therapie om zowel om te gaan met de stop als met onderdrukte (7 jaar verdoofd) trauma's. Dus dat zal hem goed op weg helpen!

Bedankt voor de reacties 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."