Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcoholisme - mijn verhaal

Alcoholisme - mijn verhaal

22 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank voor je reactie Portobello! Ik heb er weleens over gepraat met een prof, maar ik praat er sowieso makkelijk over en ben mij zeer bewust van mijn gevoeligheid. Ook als het gaat om misbruiken van middelen, vorig najaar mezelf helemaal laveloos geslikt met xtc. Had het zelf eigenlijk niet door dat ik teveel bijpakte, onnodig ook. De twee gelegenheden daarna heb ik mij rustig gehouden, gewoon normaal gedaan. Ik drink praktisch nooit, af en toe een speciaalbiertje hooguit. Dank voor je advies, ik hou het in de gaten, mocht ik vastlopen is praten met een pro voor mij altijd een optie.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waar het altijd om draait, is: GELD
De overheid laat welbewust harddruggebruik toe.
Alcohol!
De Reden hiervoor:
Belasting, accijnzen. Geld in het laatje!
Dat hier in schril contrast hele hoge prijzen tegenover staan, voor ons allemaal, laat diezelfde overheid klaarblijkelijk volkomen koud.
Want :
Aan alcohol gebruik/misbruik zijn alleen al 64 ernstige ziektes gerelateerd.
De kosten voor verzorging komen voor rekeningvan ons allemaal!
Verloedering, Ongevallen wegens rijden onder invloed, alleen een maatregel met een makkelijk te omzeilen leeftijdsgrens is wat die overheid ertegen doet.
Loop eens door een supermarkt.
Op strategische plekken in de wandelpaden in die supermarkten staat daar alcohol op kopers te wachten. Zwak alcoholische dranken zouden dit zijn.
Nou, biersoorten van 10% en meer, is dat nog zwak alcoholisch te noemen?!
Vul dit zelf maar in.
Pakjes sigaretten worden haast verstopt, maar die drank, integendeel.
Ik ga er van uit, dat ons kabinet totaal geen enkel besef heeft van de onnoemelijke hoeveelheid ellende die alcohol gebruik met zich mee kan brengen.
Het zal je kind maar wezen die aangereden wordt door een dronken automobilist...of die ene man, of vrouw, die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was....huiselijk geweld, vechtpartijen, noem het maar op.
Natuurlijk zijn er heel veel mensen, die wél met drank kunnen omgaan. Jazeker!
De Pest is, dat alcohol ge/misbruik maatschappelijk geaccepteerd is.
En zie vandaag.
Café moet dicht,
Coffeeshop mag hun softdrugs " laten afhalen".
Raar. Erg raar....
Het moge logisch zijn, dat een volledige drooglegging geen zin heeft. Dat is al bewezen in de USA.
Maar laagdrempelige verkoop, en meer bewustmaking rond de ellende die alcohol vaak met zich meebrengt, ik ben een voorstander. Daarnaast ben ik ook nog eens ervaringsdeskundige...
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Intussen is me duidelijk dat het veel gedaan heeft. We zijn nu wat jaren verder. Maar een relatiebreuk, een depressie, 3 jaar therapie en nog steeds wankel op sommige momenten. Het was als een puist die losbarstte. Hoe is het met de rest hier? En met eventuele ouders met vergelijkbare problematiek?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."