Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRotary Subwoofer

Rotary Subwoofer

1 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een tijdje terug kwam ik deze video tegen:


Ècht mega vet dat je door een fan te gebruiken de amplitude zo groot kan krijgen. Ik vraag me ook wel af of dit systeem ook iets hoger zou kunnen in de frequentie. Tot 50Hz bijvoorbeeld als je het zou doorontwikkelen.

Maar zo niet? Zou het dan misschien alsnog toevoegen aan de beleving van muziek? Het menselijk gehoor heeft een bereik van ongeveer 20 tot 20k Hz. Dus die tonen onder de 20 Hz zal je in principe niet horen. Maar ik neem aan dat je ze wel zal voelen.

En het credo is toch wel een beetje: bas moet je niet horen, maar voelen 😂

En je kan met deze sub dus insane hoge Dbs halen. Maar wanneer zou je gehoorschade oplopen?
Hoge tonen zijn meer schadelijk dan lage tonen. Zou je deze sub dus vol open kunnen draaien zonder consequenties voor je gehoor?

Ik ben toch weleens benieuwd naar een tekno rave met muziek die ook gedesigned is op deze intens lage frequenties. De meeste muziek zal denk ik weinig doen met deze lage frequenties omdat we ze toch niet horen en veel audio-apparatuur toch niet dat bereik heeft (< 10Hz).

Dat je dan alles onder 20Hz naar deze subwoofer leidt. En zo de rest afsteld op een 'hoge' subwoofer, midden en tweeters. Waar die grens dan ligt is wel even spelen met de crossover. Maar ik ben weleens benieuwd hoe de beleving zou zijn vs. zonder deze subwoofer.

Er is ook een tweede video van deze sub, ook de moeite waard om te zien haha

M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Absoluut een epic video om te kijken. Ik ben zelf nogal subwoofergeil, maar dit is echt next level shit. Helaas eindigt hij zelf met "the most useless device", inderdaad omdat de frequentie echt te laag is. Tussen 20-50 Hz en ik ben verkocht...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."