#1
Niggas are in a state of nothingness
Hopelessness, lifelessness
If you're in range, I hope you hear this
And try to change this 'cause it's disastrous
Who gets the most loot? Who gets bust?
Dollar bill y'all is the god we trust
The days blow by like dust, even Men of Steel rust
We're out here acting ridiculous, when only we can save us
Mentally enslave us for little or nothing, kill our neighbors
Animalistic, cannibalistic behavior
Look to the sky for your Savior
He won't save ya, he didn't save your forefathers
Why bothers, brothers?
You must discover the power of self
Know thyself or find thyself
Hating thyself, killing thyself
While he collects the wealth that you sit back and murder for
Ain't the Devil happy?

2Pac stierf een paar dagen naar mijn 25e verjaardag ,ik de 4e hij de 13e doodgeschoten.@Soulassasins
2Pac was waar alles begon voor mij wat betreft hiphop.
Dit was mijn allereerste hiphop album:
Bekijk bijlage 65939
Had hem op CD. Zal nu zo'n 30 jaar geleden zijn dat ik die kreeg. Luisterede maanden alleen maar dit album, zonder het zat te worden.
Helemaal kapot gedraaid in mijn discman. Samen in de bus naar school met een maatje, beide een oortje in. Mooie tijden. Daarna ook al zijn losse albums gekocht, behalve sommige van na zijn dood.
2Pac blijft altijd one of a kind voor mij. Ondanks zijn gangbang personage was het denk ik een zeer gevoelige zeer intelligente jongeman. Zulke dingen bedenken in je begin 20's...
Zou net zeggen ja, zijn leeftijd.2Pac stierf een paar dagen naar mijn 25e verjaardag ,ik de 4e hij de 13e doodgeschoten.
We waren even oud and living the fast live in de jaren 90 ,zijn texten en beats zijn gewoon geniaal ,een 2e 2Pacc zal nooit meer komen.
Net als DMX ,Eazy E ,biggii small , living the DMX live !
Voor jou een old skool Mobb DeepZou net zeggen ja, zijn leeftijd.
Nee 2Pac is one of a kind.
En nostalgisch as fuck voor mij dit. Integraal onderdeel van mijn jeugd. Maar dat is hiphop in zijn algemeen.
Vind het bijzonder dat sommige artiesten je het gevoel konden geven hoe het was om zo'n leven te leiden, terwijl je zelf een middenklasse white boy bent, ver weg van zo'n leven. Ik heb nooit echt een gangster willen zijn door die muziek, maar ik vond en vind het fascinerend hoe ze middels hun muziek ons een kijkje gaven in hun wereld. Mobb Deep is daar imo onovertroffen in met hun storytelling raps. Alsof je echt het gevoel hebt dat je er een idee van krijgt hoe zo'n leven is (geen idee of dat klopt) omdat ze er hun hart in leggen.
Inmiddels trouwens wel langs Queens en door Brooklyn NYC gereden!
Apart hoor, om die plekken in het echt te zien waar je al dik 25 jaar over hoort in die muziek. En tja, het is in het echt écht zo grimy als verwacht.
De 7e is ie neergeschoten. De 13e overleed ie😉13e doodgeschoten.
Damn heftig.Voor jou een old skool Mobb Deep
Ik was the skinny kid with a pocket full of rocks ,regulating the hood in de jaren 90.
Lang niet zo erg als daar maar wel op kleine schaal, bukken voor kogels was er ook bij en in heb er 3 opgevangen als dealer en 11 messteken rijker.
We wisten gewoon niet waar we het allemaal voor deden toen crack zijn intrede deed ,pure chaos tot amsterdam toe.
Ik ben er echt niet trots op en ben dus heb uit het milieu kunnen stappen met veel moeite.
Dat weet ik ,in feite was hij de 7e al doodDe 7e is ie neergeschoten. De 13e overleed ie😉
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."