Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHip-hop Engelstalig

Hip-hop Engelstalig

1689 antwoorden
122 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3


Premier, 1 van de beste. Brengt met zijn beats het beste naar boven in elke artiest.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5


Heerlijk
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6


Zo vet!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10


Derde verse pfff hard:

Niggas are in a state of nothingness
Hopelessness, lifelessness
If you're in range, I hope you hear this
And try to change this 'cause it's disastrous
Who gets the most loot? Who gets bust?
Dollar bill y'all is the god we trust
The days blow by like dust, even Men of Steel rust
We're out here acting ridiculous, when only we can save us
Mentally enslave us for little or nothing, kill our neighbors
Animalistic, cannibalistic behavior
Look to the sky for your Savior
He won't save ya, he didn't save your forefathers
Why bothers, brothers?
You must discover the power of self
Know thyself or find thyself
Hating thyself, killing thyself

While he collects the wealth that you sit back and murder for
Ain't the Devil happy?
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11


:disrelieved:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Soulassasins

2Pac was waar alles begon voor mij wat betreft hiphop.

Dit was mijn allereerste hiphop album:

2Pac - Greatest Hits.jpg

Had hem op CD. Zal nu zo'n 30 jaar geleden zijn dat ik die kreeg. Luisterede maanden alleen maar dit album, zonder het zat te worden.

Helemaal kapot gedraaid in mijn discman. Samen in de bus naar school met een maatje, beide een oortje in. Mooie tijden. Daarna ook al zijn losse albums gekocht, behalve sommige van na zijn dood.

2Pac blijft altijd one of a kind voor mij. Ondanks zijn gangbang personage was het denk ik een zeer gevoelige zeer intelligente jongeman. Zulke dingen bedenken in je begin 20's...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wie had gedacht dat twee van mijn favo dingen zo goed combineren: games en hiphop:



Nerd-rap: nieuw favo genre.

Maar los daarvan zijn Clear Soul Forces 1 van de beste hiphop groepen ooit en Noveliss de beste rapper alive.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
@Soulassasins

2Pac was waar alles begon voor mij wat betreft hiphop.

Dit was mijn allereerste hiphop album:

Bekijk bijlage 65939

Had hem op CD. Zal nu zo'n 30 jaar geleden zijn dat ik die kreeg. Luisterede maanden alleen maar dit album, zonder het zat te worden.

Helemaal kapot gedraaid in mijn discman. Samen in de bus naar school met een maatje, beide een oortje in. Mooie tijden. Daarna ook al zijn losse albums gekocht, behalve sommige van na zijn dood.

2Pac blijft altijd one of a kind voor mij. Ondanks zijn gangbang personage was het denk ik een zeer gevoelige zeer intelligente jongeman. Zulke dingen bedenken in je begin 20's...
Klik om te vergroten...
2Pac stierf een paar dagen naar mijn 25e verjaardag ,ik de 4e hij de 13e doodgeschoten.
We waren even oud and living the fast live in de jaren 90 ,zijn texten en beats zijn gewoon geniaal ,een 2e 2Pacc zal nooit meer komen.
Net als DMX ,Eazy E ,biggii small , living the DMX live !
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Soulassasins zei:
2Pac stierf een paar dagen naar mijn 25e verjaardag ,ik de 4e hij de 13e doodgeschoten.
We waren even oud and living the fast live in de jaren 90 ,zijn texten en beats zijn gewoon geniaal ,een 2e 2Pacc zal nooit meer komen.
Net als DMX ,Eazy E ,biggii small , living the DMX live !
Klik om te vergroten...
Zou net zeggen ja, zijn leeftijd.

Nee 2Pac is one of a kind.



En nostalgisch as fuck voor mij dit. Integraal onderdeel van mijn jeugd. Maar dat is hiphop in zijn algemeen.

Vind het bijzonder dat sommige artiesten je het gevoel konden geven hoe het was om zo'n leven te leiden, terwijl je zelf een middenklasse white boy bent, ver weg van zo'n leven. Ik heb nooit echt een gangster willen zijn door die muziek, maar ik vond en vind het fascinerend hoe ze middels hun muziek ons een kijkje gaven in hun wereld. Mobb Deep is daar imo onovertroffen in met hun storytelling raps. Alsof je echt het gevoel hebt dat je er een idee van krijgt hoe zo'n leven is (geen idee of dat klopt) omdat ze er hun hart in leggen.

Inmiddels trouwens wel langs Queens en door Brooklyn NYC gereden!

Apart hoor, om die plekken in het echt te zien waar je al dik 25 jaar over hoort in die muziek. En tja, het is in het echt écht zo grimy als verwacht.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Zou net zeggen ja, zijn leeftijd.

Nee 2Pac is one of a kind.



En nostalgisch as fuck voor mij dit. Integraal onderdeel van mijn jeugd. Maar dat is hiphop in zijn algemeen.

Vind het bijzonder dat sommige artiesten je het gevoel konden geven hoe het was om zo'n leven te leiden, terwijl je zelf een middenklasse white boy bent, ver weg van zo'n leven. Ik heb nooit echt een gangster willen zijn door die muziek, maar ik vond en vind het fascinerend hoe ze middels hun muziek ons een kijkje gaven in hun wereld. Mobb Deep is daar imo onovertroffen in met hun storytelling raps. Alsof je echt het gevoel hebt dat je er een idee van krijgt hoe zo'n leven is (geen idee of dat klopt) omdat ze er hun hart in leggen.

Inmiddels trouwens wel langs Queens en door Brooklyn NYC gereden!

Apart hoor, om die plekken in het echt te zien waar je al dik 25 jaar over hoort in die muziek. En tja, het is in het echt écht zo grimy als verwacht.
Klik om te vergroten...
Voor jou een old skool Mobb Deep

Ik was the skinny kid with a pocket full of rocks ,regulating the hood in de jaren 90.
Lang niet zo erg als daar maar wel op kleine schaal, bukken voor kogels was er ook bij en in heb er 3 opgevangen als dealer en 11 messteken rijker.
We wisten gewoon niet waar we het allemaal voor deden toen crack zijn intrede deed ,pure chaos tot amsterdam toe.
Ik ben er echt niet trots op en ben dus heb uit het milieu kunnen stappen met veel moeite.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Soulassasins zei:
13e doodgeschoten.
Klik om te vergroten...
De 7e is ie neergeschoten. De 13e overleed ie😉
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Soulassasins zei:
Voor jou een old skool Mobb Deep

Ik was the skinny kid with a pocket full of rocks ,regulating the hood in de jaren 90.
Lang niet zo erg als daar maar wel op kleine schaal, bukken voor kogels was er ook bij en in heb er 3 opgevangen als dealer en 11 messteken rijker.
We wisten gewoon niet waar we het allemaal voor deden toen crack zijn intrede deed ,pure chaos tot amsterdam toe.
Ik ben er echt niet trots op en ben dus heb uit het milieu kunnen stappen met veel moeite.
Klik om te vergroten...
Damn heftig.

Maar inderdaad, niets om trots op te zijn. (misschien vinden 11 jarige jongetjes dat) Het is denk ik ook een milieu waarin je opgroeit of in terecht komt op 1 of andere manier.

Alsnog vind ik het fascinerend om een kijkje te krijgen in zo'n totaal andere wereld. Hoe verschillend de menselijke ervaring kan zijn.

The Infamous blijft voor mij in de top 3 classic hiphop albums ever. Net als 2Pac ook totaal uniek. Zoiets zal nooit herhaald kunnen worden.

Ik waardeer Mobb Deep ook omdat ze het gangster en ghetto leven juist totaal niet glorificeerden. Ze lieten het ons slechts zien en voelen door hun muziek.

Absurd om te bedenken dat ze 19 waren toen ze The Infamous schreven:

"I'm only 19 but my mind is old."


Pfff, ik reed een kleine 2 maanden in Manhattan langs Queensbridge. 25 jaar lang muziek daar over gehoord te hebben, dat deed me wel wat.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
De 7e is ie neergeschoten. De 13e overleed ie😉
Klik om te vergroten...
Dat weet ik ,in feite was hij de 7e al dood
Heel zijn bmw vol gaten.
De eerste keer had hij ook 5 gaten en overleefde het.
Een regen van kogels uit de Scorpios overleefd niemand.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7980818283...85
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."