#1
Vraag:
Antwoord:
De maagzuurremmers op de gegeven site (http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... p?t=108415) zijn basische stoffen als kalk (calciumcarbonaat) of maagzout (natriumbicarbonaat). Het is niet zo dat deze stoffen het maagzuur neutraliseren zodat er minder XTC oplost (XTC is helemaal opgelost in de maag). Wel is het zo dat door deze stoffen de zuursterkte van de maaginhoud verlaagt (hogere pH). Daardoor kan er al in de maag iets meer XTC worden opgenomen, maar dat is een miniem verschil. Het merendeel wordt gewoon in de dunne darm opgenomen.
Een heel ander verhaal is dat door deze middelen de urine minder zuur wordt. Daardoor blijft XTC veel langer in het bloed. De halfwaardetijd van XTC (de tijd die nodig is om de helft van de XTC in je bloed af te breken of te verwijderen via de urine) is normaal zo'n 7 uur, maar kan bij een basische urine door bijv natriumbicarbonaat wel oplopen tot 20 uur. Je hebt dan veel langer een werkzame hoeveelheid XTC in je bloed. Overigens dient men voorzichtig te zijn met het gebruik van natriumbicarbonaat. Het kan bij te veel gebruik vervelende gevolgen hebben voor o.a. nieren en de zoutbalans in het bloed.
Hoi
Ik heb op een Amerikaanse site(link toegestaan?) een stukje gelezen over het pre-loaden van je mdma trip.
Daar werd onder andere geadviseerd om maagzuurremmers voor of tegelijk met je mdma in te nemen.
Dit zou de mdma trip verlengen omdat maagzuurremmers het maagzuur zou binden waardoor het maagzuur minder mdma oplost. Klinkt heel aannemelijk of Is dit een fabeltje? En is het schadelijk om dit te combineren?
mvgr
JW
Antwoord:
De maagzuurremmers op de gegeven site (http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... p?t=108415) zijn basische stoffen als kalk (calciumcarbonaat) of maagzout (natriumbicarbonaat). Het is niet zo dat deze stoffen het maagzuur neutraliseren zodat er minder XTC oplost (XTC is helemaal opgelost in de maag). Wel is het zo dat door deze stoffen de zuursterkte van de maaginhoud verlaagt (hogere pH). Daardoor kan er al in de maag iets meer XTC worden opgenomen, maar dat is een miniem verschil. Het merendeel wordt gewoon in de dunne darm opgenomen.
Een heel ander verhaal is dat door deze middelen de urine minder zuur wordt. Daardoor blijft XTC veel langer in het bloed. De halfwaardetijd van XTC (de tijd die nodig is om de helft van de XTC in je bloed af te breken of te verwijderen via de urine) is normaal zo'n 7 uur, maar kan bij een basische urine door bijv natriumbicarbonaat wel oplopen tot 20 uur. Je hebt dan veel langer een werkzame hoeveelheid XTC in je bloed. Overigens dient men voorzichtig te zijn met het gebruik van natriumbicarbonaat. Het kan bij te veel gebruik vervelende gevolgen hebben voor o.a. nieren en de zoutbalans in het bloed.
Ook bijslikken tijdens een nachtje heeft helemaal geen zin. De hoeveelheid XTC in tegenwoordige pillen is al zo hoog (kwam net een pil tegen van 240 mg! 