Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntwoord: Maagzuurremmers verlengen mdma-trip?

Antwoord: Maagzuurremmers verlengen mdma-trip?

10 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vraag:
Hoi

Ik heb op een Amerikaanse site(link toegestaan?) een stukje gelezen over het pre-loaden van je mdma trip.
Daar werd onder andere geadviseerd om maagzuurremmers voor of tegelijk met je mdma in te nemen.
Dit zou de mdma trip verlengen omdat maagzuurremmers het maagzuur zou binden waardoor het maagzuur minder mdma oplost. Klinkt heel aannemelijk of Is dit een fabeltje? En is het schadelijk om dit te combineren?

mvgr

JW
Klik om te vergroten...

Antwoord:

De maagzuurremmers op de gegeven site (http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... p?t=108415) zijn basische stoffen als kalk (calciumcarbonaat) of maagzout (natriumbicarbonaat). Het is niet zo dat deze stoffen het maagzuur neutraliseren zodat er minder XTC oplost (XTC is helemaal opgelost in de maag). Wel is het zo dat door deze stoffen de zuursterkte van de maaginhoud verlaagt (hogere pH). Daardoor kan er al in de maag iets meer XTC worden opgenomen, maar dat is een miniem verschil. Het merendeel wordt gewoon in de dunne darm opgenomen.

Een heel ander verhaal is dat door deze middelen de urine minder zuur wordt. Daardoor blijft XTC veel langer in het bloed. De halfwaardetijd van XTC (de tijd die nodig is om de helft van de XTC in je bloed af te breken of te verwijderen via de urine) is normaal zo'n 7 uur, maar kan bij een basische urine door bijv natriumbicarbonaat wel oplopen tot 20 uur. Je hebt dan veel langer een werkzame hoeveelheid XTC in je bloed. Overigens dient men voorzichtig te zijn met het gebruik van natriumbicarbonaat. Het kan bij te veel gebruik vervelende gevolgen hebben voor o.a. nieren en de zoutbalans in het bloed.
n
nlmeursnlLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik slik maagzuur remmers nexium maar nooit iets van gemerkt dat t langer duurden of t effect meer was
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#3
weer iets geleerd :wink:
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus het slikken van een maagzuurremmer verlengt de mdma-trip zonder dat het link is? Waarom wist ik dit niet eerder!
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#5
Of is het wel gevaarlijk wegens het verstoren van de nierfunctie en de zoutbalans, omdat xtc dit ook al verstoort? Hoewel ik eerder het idee heb dat xtc de zoutbalans omlaag brengt en een maagzuurremmer omhoog?
Ik heb het over omeprazol en ranitidine
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe zit het dan met Norrit? Die zwarte koolstofpillen die maag en darmen weer in balans brengen als je last van diaree hebt. Of andere medicamenten die de stoelgang tot rust brengen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
straatmadelief zei:
Dus het slikken van een maagzuurremmer verlengt de mdma-trip zonder dat het link is? Waarom wist ik dit niet eerder!
Klik om te vergroten...
De drugsinfolijn zegt eigenlijk niks over of het effect nou daadwerkelijk verlengd wordt door maagzuurremmers. Wat ze zeggen is dat de halfwaardetijd verlengt kan worden. Meestal hangt de duur van het effect wel redelijk samen met de halfwaardetijd, echter is het goed je te realiseren dat de halfwaardetijd bij MDMA veel langer is dan het effect. Met andere woorden, er is nog een behoorlijke hoeveelheid MDMA in je lichaam aanwezig terwijl het alweer is uitgewerkt voor je gevoel. Waarschijnlijk komt dit omdat MDMA je serotonine voorraad zo snel leeg trekt, waarna het nog aanwezig is maar niet meer het gewenste effect kan geven. De vraag is dan of je het effect wel significant kunt verlengen met MDMA, of dat het gewoon klaar is na 5 a 6 uur. Ik denk persoonlijk het laatste, ook gezien hoe ineffectief bijdoseren na een tijdje wordt.
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#8
nlmeursnl zei:
ik slik maagzuur remmers nexium maar nooit iets van gemerkt dat t langer duurden of t effect meer was
Klik om te vergroten...

Dat is ook een maagzuurremmer, maar deze wordt niet bedoeld, zie bericht van Trimbos.
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Psychedelibee: je hebt helemaal gelijk en als je internet afstruint heb je genoeg goede (wetenschappelijke) info die dit bevestigt. XTC werkt omdat het je serotonine-voorraad in je hersenen/cellen versneld leegt. Aangezien serotonine verantwoordelijk is voor een goede stemming geeft een overload door de XTC je dus dat euforische :hearteyes: Hetzelfde gebeurd overigens (maar chemisch/neurologisch ietsje anders) met stoffen als LSD en psilocibine (paddo's).
Probleem bij XTC is dus dat die voorraad op een gegeven moment gewoon op is... Vandaar dat velen na gebruik ('dinsdagdip') een depri gevoel krijgen :( , want gebrek aan Serotonine maakt je depressief... En... het herstel van je serotonine id hersenen duurt nogal lang. Snel zo'n 3-6 weken, hetgeen maakt dat elke week XTC slikken je steeds minder dat fijne gevoel gaat geven. De 'speed' component in XTC blijf je dan wel nog voelen, waardoor je lekker door kan gaan :rock: Ook bijslikken tijdens een nachtje heeft helemaal geen zin. De hoeveelheid XTC in tegenwoordige pillen is al zo hoog (kwam net een pil tegen van 240 mg! :openmouth: ), dat deze al op een halve dosering je voorraad leegtrekt. Bijslikken maakt dat je alleen maar meer negatieve bij-effecten krijgt, zoals kaak-kramp, kramp in je benen, verhoogde hartslag en dat 'upper' gevoel.
Mijn ervaring (en advies) zou zijn om nooit meer dan 1 pil per party (uitgaande van dosering rond de 120-140 mg) te gebruiken en deze in kwartjes elke 1,5 uur in te nemen (dus 4x). Dan heb ik zelf de lekkerste trip/avond. Vervolgens minimaal 6-8 weken wachten voor ene volgende ervaring met XTC. Succes! :wave:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Trinity:

Waarom 4x een kwart dosis innemen, tegenover 100-120-140mg in 1 keer?

mijn persoonlijke ervaring is dat je ervaring beter is wanneer je 1 keer goed doseert, dan dat je meerdere doseringen inneemt, om tot een vergelijkbare dosering in totaal te komen?
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#11
MeejheM zei:
Trinity:

Waarom 4x een kwart dosis innemen, tegenover 100-120-140mg in 1 keer?

mijn persoonlijke ervaring is dat je ervaring beter is wanneer je 1 keer goed doseert, dan dat je meerdere doseringen inneemt, om tot een vergelijkbare dosering in totaal te komen?
Klik om te vergroten...

Dank hiervoor! Mss moet ik het toch weer eens gaan proberen. Obv theorie zou het nl in principe niet uit moeten maken. Ik ben ooit begonnen (op advies van mijn zus en zwager) met opbouwen in kwartjes (om te kijken hoe het viel). Die ervaring was super. Tweede keer toen in één keer een pil genomen vlak voor naar binnengaan (rond 22u) en toen was ik er na 3 uur al helemaal uit... Wel bijgeslikt ( 1/2 pil en puur MDMA likjes), deed helemaal niets meer. Had ik wel een baal van :confused: Vandaar terug gegaan op volgende parties naar deze geleidelijke opbouw. Dat gaf weer de ouderwetse 'kick' (hoewel nooit meer zo goed als de eerste :grin: ), voor echt de hele nacht (6-8 uur) en gaf me ook minder bijwerkingen.

Vandaar dus...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."