Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums60 gram truffels - De draaikolk en de magische pen

60 gram truffels - De draaikolk en de magische pen

26 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Mindless, ik denk omdat ik me bij DMT ondanks alles wat ik erover gelezen had uiteindelijk toch bar weinig kon voorstellen. Ik wist wel dat me iets heftigs te wachten stond, maar als normale psychedelicatrips je referentiekader zijn (wat voor mij het geval was, ik had/heb nooit écht hele hoge doseringen LSD of psilo geprobeerd) dan heb je eigenlijk geen flauw idee wat er staat te gebeuren, zelfs al verwacht je het heftigste.

Het was denk ik dus gewoon naïef en ook wel makkelijk voor mij om niet (al te) bang te zijn voor iets wat ik niet kende. Ik bedoel, mensen kunnen je wel leuk vertellen dat je in een andere reële/tastbare dimensie terechtkomt, maar ja, dus, en dan? De intensiteit van zoiets dringt pas tot je door in de paar seconden nadat je de stap hebt genomen om voor het eerst een paar hijsen van zo’n pijp te nemen, en dan ben je al daar.

Als je eerder ervaring hebt met hele hoge psilodosissen bijvoorbeeld dan verwacht ik dat je misschien al een wat beter beeld hebt van wat DMT ongeveer kan gaan doen. Ik weet niet in hoeverre dit klopt maar het lijkt me waarschijnlijk.

Ik wil zeker nog meer ervaring op gaan doen met DMT binnenkort of in de toekomst. Maar het spul is wel in die mate overweldigend dat ik de volgende keer vermoedelijk wat meer stress van tevoren ga ervaren dan die eerste keer. Vervelend of eng was de belevenis niet, het was indrukwekkend en ik was er dankbaar voor, maar ik weet de volgende keer wel zo’n beetje waar ik aan begin en dat is aardig spannend.

Bij psilo en LSD heb ik wat meer referentiekader, in de normale tot de wat hogere (niet extreme) dosissen range. En ik heb weliswaar (nog) geen horrorervaringen zoals ik ze soms hier lees maar wel een paar keer goed over de rand kunnen kijken en een glimpje gezien van wat echt flink ‘bad trippen’ kán zijn, en die shit geeft me toch wel rillingen hoor. ‘t Is denk ik hierdoor dat ik meer pussy ben voor heroïsche dosissen relatief bekende middelen. Bang voor het bekende, maar dan een totaal krankzinnige versie ervan. :’)

Daarbij is een DMT-ervaring heel kort. Dat zegt niet alles gezien de shitload aan complexe info die je in die periode op je afgevuurd krijgt en het hoeft ook zeker niet als kort ervaren te worden (mensen houden volgens mij regelmatig een redelijk normaal tijdsbegrip, maar soms ook niet, bij mijzelf was het echt wel flink verstoord en leek het eerder een jarenlange loop). Maar het is van tevoren toch een wat geruststellender gevoel dat iets waar je jezelf in gaat storten - wat mogelijkerwijs op de grens zal gaan zitten van wat je geest aan kan qua heftigheid - minuten gaat duren vs. uren.

Zo was het voor mij dan. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Roze Olifant
Denk dat je daar wel gelijk in hebt. Ik heb ook wel gehoord dat sommige mensen daarom niet een 2e keer DMT doen. Omdat ze dan hebben gezien hoe diep de rabbithole is. :wink:

En inderdaad, DMT duurt erg kort. Al zit ik op psilo weleens tijden naar de klok te kijken om te ontcijferen wat tijd is, dus kun je nagaan hoe dat met DMT is. Maar toch, van tevoren is het misschien wel meer geruststellend om te weten dat het maar 5 minuten is ja.

En ugh... dat gevoel van aan de rand staan ken ik maar al te goed (bij psilo en lsd enzo)... Meerdere keren ging het juist daar de verkeerde kant op bij mij, omdat ik me daar pas meestal écht herinner hoe diep ik vorige keren ben gegaan en dan kan dat mij afschrikken, maar dan is het al te laat om terug te gaan en is het kiezen tussen alles compleet ondergaan en loslaten of vast blijven houden en meegesleurd worden in de gekte.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Heb dit denk ik weleens eerder gezegd hier, maar dit doet mij heel erg denken aan een terugkerend fenomeen in mijn trips. Sinds een bepaalde tripervaring (weet niet meer welke) lang geleden, is er sindsdien kans op dat terugkerend fenomeen, elke keer wanneer ik trip. Maar het gebeurd bijna alleen wanneer ik bewust probeer de trip dieper/intenser te maken (met meditatie).

Het begint altijd met dat de omgeving helemaal stil wordt, terwijl er 'iets' in de lucht hangt. Een soort dreiging dat er iets heel groots staat te gebeuren. En het heeft een aantrekkingskracht. Dat wanneer ik er te "dichtbij" kom, dat ik erin meegezogen wordt.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal. En òf dat er 'iets' in de lucht hangt. Ik weet precies wat je bedoelt. Een heel benauwd drukkend gevoel, alsof er onweer in de lucht hangt. Ik heb dit al in meerdere trips ervaren. Tijdens heel zware maar ook weleens bij wat mildere trips.

Mindless zei:
Bij het dieper gaan in de ervaring komen steevast deze elementen terug: honden in de buurt beginnen te blaffen, auto's beginnen te toeteren, kraaien beginnen te... kraaien en worden helemaal gek. Uiteindelijk vliegen zwermen vogels weg.

Nog intenser en dan gebeurd er iets dat ik nu al meerdere keren heb meegemaakt: mensen buiten openen allemaal hun deuren en gaan naar buiten. Kreten als ooohh, aaahh, wauww, et cetera klinken door de buurt, autotoeters en blaffende honden op de achtergrond.
Klik om te vergroten...
Tijdens de betreffende truffeltrip was dit inderdaad ook het geval. Ik herinner me niet letterlijk blaffende honden, vogels etc. Maar ik 'wist' wel dat iedereen op dat moment het huis uitliep om als een gek buiten rond te lopen. Omdat er iets enorms stond te gebeuren. En dus wilde ik zelf ook heel graag naar buiten.

Mindless zei:
Het is een absolute mindfuck ervaring. Ten eerste is er het gevoel dat ik centraal sta in dat alles. Dat alle ogen in het hele universum op mij gericht staan en dat er gewacht wordt op mij om 'iets' te doen.
Klik om te vergroten...
Dit was vooral héél erg van toepassing op mijn Antwerpentrip. Heel herkenbaar. Tijdens de truffeltrip kwam dit niet zozeer naar voren. Er stond wel iets heel bijzonders te gebeuren, maar ik speelde daar niet per sé de hoofdrol in.

Mindless zei:
Dit is de realiteit zelf die lijkt te veranderen. Speelt dit zich allemaal in mijn hoofd af? Maar het is té echt, te intens om slechts een soort hallucinatie te zijn. Want de mensen die ik zie zijn echt, lijken echt, klinken echt, maar gedragen zich opmerkelijk vreemd. En als het wel een hallucinatie is, dan is mijn brein of geest tot veel meer in staat dan ik ooit had kunnen denken.

En dit is niet één keer. Het is iets dat ik inmiddels met grote consistentie op kan roepen door simpelweg te gaan trippen op een voldoende dosering en daarbij te gaan mediteren. Er is een tijd geweest dat ik te bang was om dieper te gaan in die ervaring, omdat het zo intens is. En ook nu ben ik er soms nog wel wat terughoudend in.

Komt dit je bekend voor, of is dit toch iets anders dan dat jij meemaakt?
Klik om te vergroten...
Nee, dit is heel vergelijkbaar inderdaad. Ik verbaas mij er ook over dat ik zulke bizarre dingen kan ervaren.

Tijdens mijn truffeltrip waren het vooral angst en verbazing die elkaar afwisselden. Ik was nog helder genoeg om te kunnen bedenken dat ik 112 zóu kunnen bellen.

Tijdens de LSD-trip in Antwerpen was ik ervan overtuigd dat zoiets als ambulances of ziekenhuizen inmiddels niet meer bestonden. Dat een telefoon ook geen enkele waarde meer had. Ik was toen de angst ook al ver voorbij, ik ging volledig op in de waan en was niet eens in staat iets aards als angst te voelen.

In dat opzicht was de truffeltrip dus minder intens. Alleen helaas wel een stukje angstiger. Maar goed, heb ik dat ook eens ervaren. Misschien had ik het nodig en begrijp ik dat nu nog niet. Misschien dat in de toekomst nog zal blijken waarom ik juist deze ervaring nodig had.
r
rijkiedijkieLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoi

weet jij zeker dat je het wel met mao-remmers kan combineren
ik zou zo graag weer magic truffels willen eten
maar ik heb ssri als medicatie dus eigenlijk schijnt in combinatie met harddrugs
slecht te zijn
volgens my psych mocht het wel
maar wel uitkijken ofzo
r
rijkiedijkieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi

Hoe is het je verder nu bevallen. Na afloop, na de trip nog een fijn gevoel?
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#6
rijkiedijkie zei:
hoi

weet jij zeker dat je het wel met mao-remmers kan combineren
ik zou zo graag weer magic truffels willen eten
maar ik heb ssri als medicatie dus eigenlijk schijnt in combinatie met harddrugs
slecht te zijn
volgens my psych mocht het wel
maar wel uitkijken ofzo
Klik om te vergroten...
Truffels kun je zeker goed met MAO-remmers combineren. Het maakt het wel een stuk potenter.

Als je SSRI's gebruikt zou ik oppassen. De meeste psychedelica kunnen wel, al zal de werking dan mogelijk iets minder zijn. MAO-remmers zou ik er dan niet bijnemen. Van Syrische wijnruit (een MAO-remmer) weet ik dat het tevens als milde SSRI werkt en wordt afgeraden in combinatie met andere SSRI's.

Sowieso, wat je ook gebruikt, controleer of het veilig gecombineerd kan worden met SSRI's. Vraag het je dokter of een zoekmachine.

Verder moet ik zeggen dat de trip tot nu toe achteraf weinig indruk op me lijkt te maken. Het waren angstige momenten, maar de lessen die het me wilde leren heb ik nog niet ontdekt. Wellicht komt dat nog.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
verwondering zei:
Klopt helemaal. En òf dat er 'iets' in de lucht hangt. Ik weet precies wat je bedoelt. Een heel benauwd drukkend gevoel, alsof er onweer in de lucht hangt. Ik heb dit al in meerdere trips ervaren. Tijdens heel zware maar ook weleens bij wat mildere trips.
Klik om te vergroten...
Het is echt een stilte voor de storm gevoel. En wat omschreven wordt in de eerste fases van een DMT trip, namelijk dat de lucht uit de kamer lijkt te zijn gezogen, is imo ook toepasselijk hier. Het is een totaal andere atmosfeer dan normaal, waar je niet anders kan dan compleet op je hoede zijn, want je voelt aan dat alles kan gebeuren in het volgende moment. Aan de ene kant een enorme stilte, maar door die dreiging toch een benauwd gevoel inderdaad.

verwondering zei:
Tijdens de betreffende truffeltrip was dit inderdaad ook het geval. Ik herinner me niet letterlijk blaffende honden, vogels etc. Maar ik 'wist' wel dat iedereen op dat moment het huis uitliep om als een gek buiten rond te lopen. Omdat er iets enorms stond te gebeuren. En dus wilde ik zelf ook heel graag naar buiten.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook een keer ervaren dat tijdens dit fenomeen alle activiteit buiten stil begon te staan en twee jongens in rubberbootjes hier in de vaart voor huis tot stilstand kwamen omdat hun buitenboordmotors het beide tegelijk niet meer deden. Ik begreep er helemaal niets van, maar toen ik doorhad dat ik zelf op de een of andere mysterieuze manier verbonden was met alles wat buiten mij gebeurd, sloegen de motoren weer aan. En daar werd ik zo verward van dat ze daardoor weer afsloegen, daarna weer aan, dan weer af, et cetera... Realiteit zelf werd letterlijk op pauze gezet, totdat ik het weer door liet gaan... Klinkt misschien heel megalomaan, alsof ik een of andere god met supreme control over alles was, maar het voelde eerder alsof me iets duidelijk werd gemaakt op deze manier. Dat wat ik zie als de wereld, iets compleet anders is dan wat ik normaal denk. Er zijn krachten achter alles dat gebeurd, die alles tot in de meest minuscule details tot leven wekken.

En wanneer ik erg diep in deze ervaring kom, ga ik soms ook stemmen horen die mij een soort van aanmoedigen. Het is net alsof ik die "mensen" ken. Alsof zij mijn familie zijn op de een of andere manier en dat ze mij naar mijn echte huis leiden door mij te roepen (i know... maar aangezien we nu toch weirde shit zitten te bespreken...)

Wat de hele ervaring lijkt te zijn, is het stoppen van lineaire tijd en via het huidige moment (die als een poort fungeert) naar een andere dimensie gaan, waar je ontvankelijk wordt voor veel meer dingen dan normaal. Ik heb het idee dat ik al heel vaak door die poort ben gegaan, maar dat je vanaf een bepaald punt niets meer 'mee kunt nemen' hier naar deze wereld toe. De dingen die ik beschrijf nog wel, maar daarna gaat het nog veel verder en wordt het nog veel weirder. Soms trip ik weleens en herinner ik dan pas hoe ver of diep ik vorige keren ben gegaan. Pas in die staat kan ik dat dan zien en dat is soms angstaanjagend, omdat dat alles eigenlijk niets meer heeft te maken met mijn gewone leventje als Mindless. En als ik dan weer terugkeer naar aarde, dan ga ik door een soort sluier van vergetelheid, waardoor ik de echt transcendentale shit niet meer herinner.

verwondering zei:
Dit was vooral héél erg van toepassing op mijn Antwerpentrip. Heel herkenbaar. Tijdens de truffeltrip kwam dit niet zozeer naar voren. Er stond wel iets heel bijzonders te gebeuren, maar ik speelde daar niet per sé de hoofdrol in.
Klik om te vergroten...
Het kan bij mij zowel bij truffels/paddo's als bij (1P-)LSD/ALD-52 gebeuren.

verwondering zei:
Nee, dit is heel vergelijkbaar inderdaad. Ik verbaas mij er ook over dat ik zulke bizarre dingen kan ervaren.
Klik om te vergroten...
Echt hè...

En elke keer wanneer het gebeurd, ligt mijn onderkaak weer op de grond. Het is het laatste wat je verwacht dat gaat gebeuren en toch gebeurt het. Het is zo mysterieus en ontzagwekkend.

verwondering zei:
Tijdens mijn truffeltrip waren het vooral angst en verbazing die elkaar afwisselden. Ik was nog helder genoeg om te kunnen bedenken dat ik 112 zóu kunnen bellen.

Tijdens de LSD-trip in Antwerpen was ik ervan overtuigd dat zoiets als ambulances of ziekenhuizen inmiddels niet meer bestonden. Dat een telefoon ook geen enkele waarde meer had. Ik was toen de angst ook al ver voorbij, ik ging volledig op in de waan en was niet eens in staat iets aards als angst te voelen.
Klik om te vergroten...
Haha, ja je gaat wel helemaal in je eigen wereld zitten.

verwondering zei:
In dat opzicht was de truffeltrip dus minder intens. Alleen helaas wel een stukje angstiger. Maar goed, heb ik dat ook eens ervaren. Misschien had ik het nodig en begrijp ik dat nu nog niet. Misschien dat in de toekomst nog zal blijken waarom ik juist deze ervaring nodig had.
Klik om te vergroten...
Ja, dat besef komt soms veel later. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."