
Ik heb precies hetzelfde met mijn vader de laatste jaren want hij is al in 2010 overleden. Het heeft lang geduurd (want hij was geen makkelijk persoon) maar ik denk nu ook veel milder over hem dan vroeger. De man had een moeilijke jeugd gehad en was al op jonge leeftijd arbeidsongeschikt verklaard. Dat doet echt wel wat met je. Het verbaast me nu echt dat hij ondanks al zijn problemen nooit geen alcohol dronk of drugs gebruikte. Hij rookte zelfs niet. Daar neem ik nu toch wel mijn petje voor af moet ik zeggen. Hij was ook geen agressieve man (heeft mij en mijn broers nooit geslagen bijvoorbeeld) maar gewoon nooit mentaal aanwezig en liet het hele huishouden aan mijn moeder over. Ik ben veel vergeten en heb hem veel vergeven moet ik zeggen. Niet alles.Altijd interessant zulke boeken idd. Ik heb er zelf ook mee te maken gehad. Nouja nog steeds speelt het met mijn moeder gezien haar bipolaire stoornis. Maar als volwassene ga je er toch wel op een andere manier naar kijken ervaar ik zelf. Net als bij mijn overleden vader. Na zijn dood ben ik veel milder naar hem gaan kijken. Niet dat ik alle vervelende dingen daarmee vergeef en vergeet natuurlijk. Maar het is meer in balans.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."