Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoudbaarheid lsd

Houdbaarheid lsd

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Koel, luchtdicht en donker bewaren.

Luchtdicht bakje dus, silica gel zakje erin om droog te houden, eventueel spuitbusje 'wineprotector' met argon-gas erin kopen om alle zuurstof eruit te blazen en dan in de koelkast bewaren.

Overigens: iemand die ik ken had een LSD-blotter ongeveer 25 jaar in zijn portemonnee in zijn kontzak gehouden en die bleek nog prima te werken. 🤷🤔
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze Herbs Mang zei:
Blijft wel goed enige kan zijn dat de sterkte afneemt. Volgens mij is de koelkast niet de beste plek maar een droge niet vochtige omgeving juist dacht ik
Klik om te vergroten...
Ik denk eerder dat de koelkast wel een geschikte plek is omdat zo de temperatuur stabiel blijft mits je ze natuurlijk vacuüm trekt en lichtdicht maakt zoals ik boven beschreven heb.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,

Een vraag over hoe lang lsd houdbaar is.

Vorig jaar in september had ik mijn eerste en enige lsd trip. Een bijzondere ervaring waar ik misschien nog wel een trip verslag over ga schrijven. Ik had van een vriend drie zegeltjes gekregen waarvan ik er twee die dag genuttigd heb. De ander heeft dus meer dan een jaar in de koelkast gelegen.Volgens mij was de lsd verder goed. Heftig gestript en zonder allerlei bijwerkingen.Een fijne ervaring.

Ik vind het een beetje zonde om het zomaar weg te gooien en mocht het nog houdbaar zijn wil ik zondag of maandag weer eens trippen. Maar ik wil natuurlijk geen onnodige risico’s nemen. Vandaar dus mijn vraag.

Alvast bedankt voor enig advies.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blijft wel goed enige kan zijn dat de sterkte afneemt. Volgens mij is de koelkast niet de beste plek maar een droge niet vochtige omgeving juist dacht ik
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deadwing zei:
Hallo,

Een vraag over hoe lang lsd houdbaar is.

Vorig jaar in september had ik mijn eerste en enige lsd trip. Een bijzondere ervaring waar ik misschien nog wel een trip verslag over ga schrijven. Ik had van een vriend drie zegeltjes gekregen waarvan ik er twee die dag genuttigd heb. De ander heeft dus meer dan een jaar in de koelkast gelegen.Volgens mij was de lsd verder goed. Heftig gestript en zonder allerlei bijwerkingen.Een fijne ervaring.

Ik vind het een beetje zonde om het zomaar weg te gooien en mocht het nog houdbaar zijn wil ik zondag of maandag weer eens trippen. Maar ik wil natuurlijk geen onnodige risico’s nemen. Vandaar dus mijn vraag.

Alvast bedankt voor enig advies.
Klik om te vergroten...
Een risico neem je sowieso niet, LSD word niet giftig na verloop van tijd, het enige wat er gebeurd is dat het degradeert.
Uit persoonlijke ervaring ben ik van mening dat LSD toch wel lang houdbaar is, alles valt of staat met hoe je het bewaard.

Ik wikkel de zegels eerst in huishoudfolie vervolgens aluminiumfolie eroverheen, dan doe ik ze in een vacuümzakje die ik luchtdicht trek met m´n vacumeermachientje, dan gaan ze de koelkast in.
Zo blijven de zegels gevrijwaard van licht,lucht en vocht.
Ik heb zegels van een paar jaar oud geloof ik, die nog even werkzaam zijn dan bij de aankoop ervan.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toen ik vaak liquid lsd kocht bleef het ruim 6+ tot 8 of meer maanden (dat ik heb ervaren in ieder geval) denk dat het wel 1 jaar goed is zonder kwaliteitsverschil. De liquid LSD in koelkast in amberglas of speciale potje met (soms) ingebouwde pipet. Kocht toen vaak bulk lol.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
Een risico neem je sowieso niet, LSD word niet giftig na verloop van tijd, het enige wat er gebeurd is dat het degradeert.
Uit persoonlijke ervaring ben ik van mening dat LSD toch wel lang houdbaar is, alles valt of staat met hoe je het bewaard.

Ik wikkel de zegels eerst in huishoudfolie vervolgens aluminiumfolie eroverheen, dan doe ik ze in een vacuümzakje die ik luchtdicht trek met m´n vacumeermachientje, dan gaan ze de koelkast in.
Zo blijven de zegels gevrijwaard van licht,lucht en vocht.
Ik heb zegels van een paar jaar oud geloof ik, die nog even werkzaam zijn dan bij de aankoop ervan.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht. Ik heb de zegel ook met aluminiumfolie overheen in de koelkast gelegd. Alleen niet in een vacuümzakje gestopt. Morgen ben ik vrij dus ga het gewoon proberen.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze Herbs Mang zei:
Blijft wel goed enige kan zijn dat de sterkte afneemt. Volgens mij is de koelkast niet de beste plek maar een droge niet vochtige omgeving juist dacht ik
Klik om te vergroten...
Bedankt. Ik dacht zelf altijd dat de koelkast de beste plek was. Morgen leg ik hem op mijn tong en we zullen zien wat er gaat gebeuren.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deadwing zei:
Bedankt. Ik dacht zelf altijd dat de koelkast de beste plek was. Morgen leg ik hem op mijn tong en we zullen zien wat er gaat gebeuren.
Klik om te vergroten...
Omdat je ze niet beschermt hebt tegen vocht/lucht ben ik benieuwd naar wat je ervan gaat voelen, laat je dat ons nadien ook nog eventjes weten?
Mochten ze nog werken dan wens ik je een fijne trip.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
In de koelkast zou ik bang zijn voor condensvorming. Persoonlijk bewaar ik mijn zegels gewoon in de kast. Mijn ervaring is dat na een jaar er meestal een beetje verschil in sterkte is. Na 5 jaar kunnen zegels wel aardig gedegradeerd zijn, op zo'n manier dat je een dubbele hoeveelheid nodig hebt zeg maar.

De degradatie van LSD hangt ook af van hoe zuiver het is. Puur LSD-tartraat is best wel stabiel en kan zelfs decennia goed blijven. Alleen het probleem is dat tijdens de synthese LSD en iso-LSD ontstaan, en het scheiden van die twee kan lastig zijn. Zolang er nog wat (inactieve) iso-LSD bij zit wil de boel niet goed kristalliseren. En LSD wat nog deels in oplossing zit degradeert dus wel relatief snel (in maanden tot jaren zeg maar) :wink:

Flesjes vloeibare LSD (opgelost in alcohol) worden overigens wel altijd in de koelkast bewaard. Vanwege de fles is condensvorming dan ook niet zo'n issue.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#11
mandragora zei:
Omdat je ze niet beschermt hebt tegen vocht/lucht ben ik benieuwd naar wat je ervan gaat voelen, laat je dat ons nadien ook nog eventjes weten?
Mochten ze nog werken dan wens ik je een fijne trip.
Klik om te vergroten...
Bedankt en ik laat jullie zeker nog weten hoe het was.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
In de koelkast zou ik bang zijn voor condensvorming. Persoonlijk bewaar ik mijn zegels gewoon in de kast. Mijn ervaring is dat na een jaar er meestal een beetje verschil in sterkte is. Na 5 jaar kunnen zegels wel aardig gedegradeerd zijn, op zo'n manier dat je een dubbele hoeveelheid nodig hebt zeg maar.

De degradatie van LSD hangt ook af van hoe zuiver het is. Puur LSD-tartraat is best wel stabiel en kan zelfs decennia goed blijven. Alleen het probleem is dat tijdens de synthese LSD en iso-LSD ontstaan, en het scheiden van die twee kan lastig zijn. Zolang er nog wat (inactieve) iso-LSD bij zit wil de boel niet goed kristalliseren. En LSD wat nog deels in oplossing zit degradeert dus wel relatief snel (in maanden tot jaren zeg maar) :wink:

Flesjes vloeibare LSD (opgelost in alcohol) worden overigens wel altijd in de koelkast bewaard. Vanwege de fles is condensvorming dan ook niet zo'n issue.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de info en ik probeer waarschijnlijk morgen mijn zegeltje. Ben zeer benieuwd. De twee zegeltjes die ik vorig jaar had gebruikt ( waren dus in totaal drie) waren vrij heftig. De trip was zeker niet onaangenaam maar toch wel dusdanig heavy dat ik niet zo goed met dit ene resterende zegeltje het nog eens durfde te proberen. Ben magic truffels meer gewend en die zijn ook lichter en bevallen mij prima. Nu voel ik me wel klaar voor lsd en we zullen morgen of binnenkort wel zien hoe de trip zal zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deadwing zei:
Bedankt voor de info en ik probeer waarschijnlijk morgen mijn zegeltje. Ben zeer benieuwd. De twee zegeltjes die ik vorig jaar had gebruikt ( waren dus in totaal drie) waren vrij heftig. De trip was zeker niet onaangenaam maar toch wel dusdanig heavy dat ik niet zo goed met dit ene resterende zegeltje het nog eens durfde te proberen. Ben magic truffels meer gewend en die zijn ook lichter en bevallen mij prima. Nu voel ik me wel klaar voor lsd en we zullen morgen of binnenkort wel zien hoe de trip zal zijn.
Klik om te vergroten...
Haha ja op een gegeven moment went de intensiteit wel. Persoonlijk vind ik het nu pas leuk worden vanaf 300 microgram 😂
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
In de koelkast zou ik bang zijn voor condensvorming. Persoonlijk bewaar ik mijn zegels gewoon in de kast. Mijn ervaring is dat na een jaar er meestal een beetje verschil in sterkte is. Na 5 jaar kunnen zegels wel aardig gedegradeerd zijn, op zo'n manier dat je een dubbele hoeveelheid nodig hebt zeg maar.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat het belangrijk was om temperatuurschommelingen te vermijden wanneer je lsd lang wil bewaren.
In de koelkast ben je dan enigszins zeker dat de temperatuur stabiel blijft.
Al die chemische kennis die jij hebt heb ik niet🙂, daarom is het interessant om te lezen.
Even over die condens waar je voor vreest, mijn blotters zijn verpakt zoals eerder beschreven en elk afzonderlijk gesealt waardoor ik niet het hele vacuümzakje moet openmaken, maar per blotter net voor de seal van de volgende kan afknippen.
Ik heb ze verpakt in een droge ruimte. En ze zitten nog eens in een tupperware bakje met vochtopnemende kristallen onderin.
Zo is de kans op condens toch nihil neem ik aan, of vergis ik me?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
mandragora zei:
Ik dacht dat het belangrijk was om temperatuurschommelingen te vermijden wanneer je lsd lang wil bewaren.
In de koelkast ben je dan enigszins zeker dat de temperatuur stabiel blijft.
Al die chemische kennis die jij hebt heb ik niet🙂, daarom is het interessant om te lezen.
Even over die condens waar je voor vreest, mijn blotters zijn verpakt zoals eerder beschreven en elk afzonderlijk gesealt waardoor ik niet het hele vacuümzakje moet openmaken, maar per blotter net voor de seal van de volgende kan afknippen.
Ik heb ze verpakt in een droge ruimte. En ze zitten nog eens in een tupperware bakje met vochtopnemende kristallen onderin.
Zo is de kans op condens toch nihil neem ik aan, of vergis ik me?
Klik om te vergroten...
Ja ik denk dat je echt wel heul zuinig bent op je zegels 😂
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Ja ik denk dat je echt wel heul zuinig bent op je zegels 😂
Klik om te vergroten...
Klopt, het is voor mij iets om niet zomaar even tussendoor te doen.
Paar maal per jaar zal voor mij ook het maximum zijn met lsd, dit door de lange werkingsduur.
En verder ben ik ook de man van de bijna eenmalige aankopen, als ik tevreden ben van een product neem ik meteen een voorraad voor mezelf dat ik nadien geen interacties en onderhandelingen moet doen over een nieuwe aankoop ervan.
Zo is het ook veel goedkoper en het scheelt tijd en energie om het opnieuw aan te kopen en dan te hopen dat het even goed is als de vorige batch.
Daardoor ben ik een perfectionist op het autistische af om drugs zo goed mogelijk te bewaren als kan.🤏🙂
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Update lsd trip (kort) !

Maandagavond lang bewaarde lsd zegel op mijn tong gelegd en ik heb wel degelijk een tripje gemaakt. Wel was het veel minder heftig en intens dan vorig jaar. Maar nu was het ook maar een zegeltje (vorig jaar twee) en is het maar de vraag of het lang bewaren in een koelkast veel invloed op het trippen heeft gehad. Begon er om 19:00 mee en heb die nacht niet echt geslapen. Geen hallucinaties of visuals, maar mijn gevoelens waren echter en veel dieper en intenser dan normaal. Veel hardop lachen en soms hevig huilen..En toch, de dag erna..halverwege de middag was de trip alweer geheel uitgewerkt. Dat heb ik dus ook met een magic truffels trip. Ik blijf nooit erg lang in zo’n trip hangen.

Kortom: lsd koel en lang in bijv een koelkast bewaren lijkt wel degelijk te kunnen. Maar je kunt wel verwachten dat de trip heel wat minder intens zoals in dit draadje diverse malen is besproken.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deadwing zei:
Begon er om 19:00 mee en heb die nacht niet echt geslapen.
Klik om te vergroten...

Deadwing zei:
halverwege de middag was de trip alweer geheel uitgewerkt. Dat heb ik dus ook met een magic truffels trip. Ik blijf nooit erg lang in zo’n trip hangen.
Klik om te vergroten...
Misschien lees ik het verkeerd maar ik vind dit nu niet bepaald kort van duur 😁.
Wel fijn dat je er toch nog iets van gevoeld hebt, bedankt voor de update.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#19
mandragora zei:
Misschien lees ik het verkeerd maar ik vind dit nu niet bepaald kort van duur 😁.
Wel fijn dat je er toch nog iets van gevoeld hebt, bedankt voor de update.
Klik om te vergroten...
Ja, wat ik eigenlijk bedoelde waren nog wat naweeën van de trip. Voelde me toch nog een beetje anders dan normaal, maar dat stelde niks voor. Ook moe natuurlijk omdat ik door het trippen nauwelijks geslapen had.Maar de trip was wel degelijk rond die tijd in de middag helemaal voorbij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."