Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTry out kweekje op terras met 2 aquariums πŸ™‰

Try out kweekje op terras met 2 aquariums πŸ™‰

3 antwoorden
815 weergaven
18-5-2026
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi iedereen...

Ik kwam vandaag op een gek ideetje, als dit faalt niets is verloren gegaan πŸ˜‰.

Ik heb hier 2 aquariums staan die er ook maar staan en niets mee word gedaan. Zelf heb ik enkele jaren indoor gekweekt en vond dit de max om te doen, ben daar redelijk ver in gegaan πŸ™‹. Ik heb deze plaats niet meer ter beschikking en zoals ik al zei (andere topics) 'blow' ik al enkele jaren niet meer...Toch de thc bloemen.

Ik had eens cbd gekocht en daar zaten 4 zaadjes tsn dus weet alvast zeker niet of het mannelijke of vrouwelijke zijn, liefst die laatste natuurlijk πŸ˜‰.

Waar zat ik nu aan te denken is, of het zou lukken om deze 2 aquariums om te bouwen tot een kweekkast en daarin in elke 2 plantjes te laten groeien. Zowiszo was ik al wat type kastjes aan het uittekenen tot mijn oog viel op die 2 ongebruikte aquariums (toch wel een redelijk volume). Enkel het deksel bestaat uit plastiek maar die zou ik wegnemen om dan een soort van luikje op te monteren, de rest bestaat uit glas.

Deze zou ik dan op mijn zuidgericht terras zetten. Ik weet dat ik de planten laag zal moeten houden en een soort van scrog erin te plaatsen zodat ik ze min of meer indien het lukt, onder controle zou kunnen houden. De zaadjes komen uit cbd 'bleu berry'.

Lijkt dit nu een compleet uit het lood geslagen idee? Of ziet hier iemand wel graten in? Ik kan deze aquariums niet met foto delen uit vrees dat misschien iemand ze herkent en ik zo ook bekend word op dit forum πŸ˜‰.

Laat maar van jullie horen, ben dit idee alvast nooit tegengekomen 🀭. En het is zeker niet van dit moet lukken ik kom soms wel meer af met gekke ideΓ«en πŸ˜›.

Wie niet waagt....

Groetjes
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb niet heel veel ervaring met wietkweken, maar ik zou de planten misschien gewoon later zaaien en ze dan gewoon op het terras zetten?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt wel interessant, maar die plantjes houden wel van beweging (een beetje wind is goed voor de wortels) en je moet misschien Dwarfs kopen of zonder deksel als de plantjes wat hoger worden dan je had verwacht.
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Klinkt wel interessant, maar die plantjes houden wel van beweging (een beetje wind is goed voor de wortels) en je moet misschien Dwarfs kopen of zonder deksel als de plantjes wat hoger worden dan je had verwacht.
Klik om te vergroten...

Ik woon dichtbij de zee, dus zeker en vast af en toe een "briesje" hier πŸ˜‰. Ik heb vandaag wat verder nagedacht en zal onderaan enkele gaten boren zodat het overtollige water zijn weg kan vinden. Zal een platform eronder maken zodat ook via daar wat verse lucht bij kan. Ik zal een "klep" maken bovenaan zodat ik die kan openzetten of dicht doen. Met het onstabiele weer zouden ze wel es kunnen verzuipen. Ik ga het erop waren gewoon als experiment πŸ˜›. Ik zie een beetje zoals een kast waar je sla enz in kweekt maar dan in glas, benieuwd om misschien de wortelgroei ook wat te zien zo.

Ik verlies er niets mee door het te proberen, ik heb nu nog mooi ruim de tijd om aan de slag te gaan met de voorbereidingen.

Het hoeft geen grote opbrengst te worden zal zelfs meer neigen naar "microgrow".

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."