Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik heb de zoekfunctie gebruikt en heb er niet veel over gevonden. Ik ben eens gaan nadenken over het feit dat mensen denken dat MDA het geen is wat de hallucinaties veroorzaakt. Zelf lijkt mij dat heel onwaarschijnlijk. De rede hiervan is dat het maar een heel klein percentage is wat door je lever omgezet word naar MDA. Nou is het bekent dat waarschijnlijk LSD, Paddo's en truffels, 2-CB en meer van die hallucinogene stoffen, op je serotonine werken. Mijn gedachte is daarom ook, is het niet mogelijk dat serotonine zelf de hallucinaties veroorzaakt? Daarbij heb ik veel info gevonden over hallucinaties bij het serotonine syndroom. Voel je vrij om hier over te speculeren. Op google heb ik weinig tot geen info kunnen vinden over de kans dat serotonine zelf de boosdoener is op de hallucinaties die je kan krijgen van MDMA. MVG Zorbat5 Edit: Voor de geïntereseerde hier wat linkjes naar de sites over het serotonine syndroom. http://hulpgids.nl/informatie/medicijnen/serotoninesyndroom/ https://www.lareb.nl/LarebCorporateWebsite/media/publicaties/Serotoninesyndroom-2006.pdf"
"Fool zei: 2C-B is (simpel gezegd) een agonist voor bepaalde subreceptoren van de 5-HT familie (serotonine). MDMA is zelf ook een agonist van bepaalde serotonine-receptoren en het is ook veel waarschijnlijker dat MDMA zelf effect heeft op (een aantal) juiste receptoren om hallucinaties te veroorzaken. Volgens mij speelt MDMA geen releaser bij de subreceptoren die normaliter verantwoordelijk zijn hallucinaties, maar dat kan ik zo snel niet nazoeken. Klik om te vergroten... Hmm, dat is nog best interesant. Ik zal vannavond wel kijken of ik er iets over kan vinden. Toch denk ik dat een overschot aan serotonine zelf gewoon de hallucinaties veroorzaakt. Het lijkt me namelijk niet dat er enigzins nog andere receptoren naast serotonine, dopamine en adrenaline/noradrenaline worden gekietelt door de MDMA. Ik zal er straks even naar googlen en kijken wat ik vind. Ik heb hier wel een leuk linkje die exact uitlegt wat de rol van serotonine is bij LSD gebruik. https://books.google.nl/books?id=Et...=onepage&q=Hallucineren van serotonine&f=true 6.3 De rol van serotonine. Erg interessant om door te lezen. Het verduidelijkt wel degelijk een deel van mijn vraag. hier nog een interssant stukje over hallucinogene middelen die op de serotonine receptoren werken. http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonergic_psychedelic MVG Zorbat5"
"Psychedelibee zei: Dat de hallucinaties bij MDMA milder zijn als bij LSD of psilocybine is niet heel gek aangezien die laatste redelijk specifiek binden aan de 5-HT2A receptoren en bij MDMA is er uiteraard maar een deel van de serotonine die zich aan die receptoren zal binden. Daarnaast is het zeker ook mogelijk dat MDMA zelf aan de 5-HT2A receptor zou kunnen binden of dat MDA dit doet. Het blijft helaas echt speculeren wat dat betreft. Anders misschien even een mailtje sturen naar David Nichols of hij hier misschien nog ideeen over heeft of wellicht een onderzoek voor kan opzetten? Klik om te vergroten... Het is inderdaad speculeren op dit moment. Misschien een gekke vraag hoor maar ik ken David Nichols niet . Ik vermoed dat hij een onderzoeker is op drugs gebied? Toch zou ik het ook heel interessant vinden om er een onderzoek mee te doen. Helaas heb ik niet de diploma's en heb ik het geld ook niet. Ik zal even googlen naar die David Nichols en kijken of ik contact met hem kan krijgen. Ik kan helaas op google geen David Nichols vinden, wel een David Nicholls. Maar dat is een schrijver."
"Fool zei: http://en.wikipedia.org/wiki/David_E._Nichols Inderdaad een onderzoeker op het gebied van psychoactieve stoffen, maar ik denk niet dat je zomaar onderzoek met hem kunt verrichten zonder heel veel geluk en de nodige diploma's. :P Klik om te vergroten... Hij zit wel best hoog op dat gebied. Ik ga er ook niet van uit dat ik contact met hem kan krijgen. Al zou ik het wel erg leuk vinden om zijn proefkonijntje te zijn gratis drugs"
"Hoi, Ik heb een paar weken geleden voor het eerst een halve pil geslikt, het waren blauwe Warner Bros. Alleen bij het inslaan van de pil werd ik ineens enorm duf en heb ik waarschijnlijk een black out gehad. Ik weet dus ook niet meer wat er gebeurde. Na drie kwartier ging het allemaal wel lekker. Toch vraag ik me af of er meerdere mensen zijn die hier ook last van hebben gehad? Enige tips om het te voorkomen? Vannavond wil ik eigenlijk wel weer een halfje maar ik weet het nog niet zeker. Ik heb eerder al een kwartje gehad en met een kwartje is het stukken minder. Alvast bedankt! Zorbat5"
"Hallo, Bedankt voor alle reacties. Er zat genoeg tijd tussen had dus vrijdag weer een halve van plus minus ofzo. Echter werd ik weer ff duf en had ik weer even rust nodig. Hieruit denk ik dat het komt door het inslaan van de pil en dat mijn hersenen gewoon even moeten wennen aan het nieuwe stofje. Ik leef relatief gezond, eet genoeg fruit en groente en krijg genoeg voedingsstoffen binnen. Tog blijf ik het raar vinden. Een kwartje vind ik persoonlijk net iets te weinig want dan blijf ik in die gedachtes hangen en komt de enery niet goed binnen. Daarom heb ik liever een halve. Weet iemand toevallig een manier om het niet te krijgen zonder lager te doseren? alvast bedankt! Zorbat5"
"Tekzor668 zei: Beste mag ik je leeftijd vragen? Vroeger had ik het ook wel meer dat ik duf en slap werd tot ze insloeg. Nu als 20iger wacht ik gewoon even, 5min wazig en komt dan goed op Klik om te vergroten... Hallo, Ik ben 19 jaar op het moment. Dus jij had het ook? Het probleem is dat ik een blackout had aangezien ik geen idee meer heb wat er gebeurd is vanaf het moment van inslaan en een kleine drie kwartier later ging alles goed en lekker. Zorbat5"