Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hallo, ik gebruik inmiddels al een aantal jaren.. de eerste jaren echt alleen als we is uit gingen of een avondje met vrienden gingen doorzakken. ik kon makkelijk wat overhouden destijds. alleen.. nu ga ik bijna nooit meer uit.. en heb ik ook niet meer zo een vast kliekje als vroeger. maar de coke heeft toch een weg gevonden dat ik er alsnog naar blijf verlangen. zo kan ik me echt verheugen op een avondje alleen thuis.. dan haal ik wat schilderdoeken, een wijntje, een pakketje.. en zet de pc aan. mijn avond is dan compleet.. ook als ik bij een vriend of vriendin thuis zit en we gebruiken coke wat ik tegenwoordig al haal voor ik weg ga, vind ik de avond zo gezellig.. die discussies.. van grappen tot roddels, geheimen of ellende.. alles wordt eruit geflapt. alles wordt gehoord en besproken.. ik voel me op die momenten ook ineens heel close en vertrouwd met de mensen waarmee ik de avond doorbreng. en geniet daar echt van. ik kan alles bespreken zelfs gevoelige onderwerpen zonder in de emotie te blijven hangen.. maar ja ondanks al die voor mij positieve werkingen is t kut.. vind ik.. vroeger dacht ik aan het kopje koffie met een koekje na t eten.. en dat is dus blijkbaar niet meer voldoende. nu is t niet zo dat ik helemaal gek wordt als t op is. soms heb ik zelfs nog wat over.. maar t gebruiken wordt te normaal en dat beangstigd me.. ik kan ook niet meer een reden geven waarom ik t doe.. alhoewel soms vraag ik me af of t is om mijn emoties af te vlakken.. zeg maar.. en jullie?"
"Deranged zei: Ik zou eens rooibos thee proberen in plaats van koffie. Klik om te vergroten... ik dacht jaaaa ik heb een reactie... maar ja.. rooibosthee?? niet lekker.."
"hoi, bedankt voor de reacties! dacht laat ik is kijken of er iemand heb gereageerd.. was bang dat t een heel rustig forum zou zijn. en ja..ik neem me regelmatig voor te stoppen.. en als ik t een paar dagen niet doe voel ik me zelfs heel lekker en ben ik trots op mezelf. dan denk ik ook van zie je wel.. zonder is beter. maar t is zo weer gebeurd. nu is de sos die ik haal is zeker niet sterk hier.. dan wanneer ik t in amsterdam haalde..dat zou ik niet eens trekken meerdere malen in de week. maar toch. ik heb al eens hulp gezocht, gehad en geaccepteerd. zo heb ik destijds mijn relatie verbroken en ook enkele vriendschappen moeten stoppen. dat was zwaar .. maar wel noodzakelijk.. (ook al zag ik dat in t begin niet zo) maar t hielp toen wel degelijk niet meer in t circuit te zitten. en ja nu maak ik me dus eigenlijk des te meer zorgen. omdat t niet meer stap of vrienden gerelateerd is. (niet dat ik anderen de schuld geef, absoluut niet ik doe t zelf) maar ik begin me te realiseren dat ik alles erop aanpas. ik houdt er rekening mee of ik de volgende dag niet hoef te werken, ik zorg dat ik eerst ga eten enz.. maar zou dit dan juist niet veel problematischer worden. ik dacht wel eens naar t cad terug te gaan maar wil geen opname.. het liefst gewoon begeleiding. alleen voor alcoholisten zijn er praatgroepen ed.. voor drugs niet. en de psygoloog (schrijf t vast weer verkeerd) die wordt alleen ingezet als iemand clean is.. pff herkend iemand het.. of zijn er goede tips... iniedergeval bedankt hoor!!"