Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"He meid, Ben vandaag de hele dag al een beetje op internet aan het rondneuzen over drugs enzo omdat ik de laatste tijd steeds meer begin te balen van mijn ge(mis)bruik. Zo kwam ik net ook op jouw site terecht en schrok eigenlijk wel een beetje... Jouw leven komt in grote lijnen echt overeen met de mijne. Een goed uitziende, leuke meid van 29, met een hoog IQ (149), briefjes vervalsen op de HAVO (ha ha ha, zelfs een amandel operatie gefaket om drie weken achter elkaar te spijbelen), de wereld stad Rotterdam, foute vrienden (die ik overigens bewust zo uitkoos want wou wel een beetje spanning in mijn leven) door de drugs toch haar leven laat verzieken. Ik was sinds mijn 17e eigenlijk van pillen, speed, af en toe coke, zelfs alcohol al eigenlijk na het eerste keer gebruiken gelijk verslaafd. Weet dat het gek klinkt maar vond het gevoel zo prettig dat ik wist dat ik dat wel elke keer wou. Nu nog baal ik er van dat ik NIET op stap kan gaan zonder compleet wezenloos (het zei alcohol of drugs) thuis te komen. Iedereen vind mij wel gezellig eigenlijk zo dus krijg ook weinig commentaar. Maar merk eigenlijk dat ik steeds vaker en langer last krijg van depressieve buien en weet dat het door mijn life-style alleen versterkt wordt... Ben in het verleden ook in behandeling geweest voor depressie (opname van een jaar) Daarom probeer ik de laatste tijd een beetje op te letten. Proberen zo min mogelijk te drinken thuis. Als ik op stap ga probeer ik een grens eraan te stellen en niet meer als 1 1/2 pil te slikken (wat moeilijk is). Als ik alleen alcohol drink als ik op stap ben, wat ik opzich ook best leuk vind, heb ik op een gegeven moment het gevoel dat ik "controle" over mezelf verlies dus nam ik altijd maar een pilletje. Coke heb ik niet zo heel veel gedaan. Wel een paar keer per jaar maar niet echt een probleem voor mij. Niet zoals alcohol en pillen. Maar... de laatste tijd. Omdat ik zo erg baal dat ik altijd maar van 't pad af ben wil ik geen pillen meer slikken. wel een paar baco's drinken en als het niet meer gaat een snuifje coke. Ging opzich best goed. Ben zaterdag op stap geweest 4 baco's gedronken en 1/4 coke. Had een gram bij me dus vond het best netjes van mezelf. Aankomend weekend ga ik ook weer op stap met een groep pillen gebruikers en wou het eigenlijk net zo doen. Weet ergens in mijn achterhoofd ook wel dat ik mijn hele leven de ene verslaving met het andere vervang en altijd uitvluchten zoek van daar dat ik op internet "ervarings deskundigen" zocht, want van een ander zie je zo de fouten en tegen jezelf kan je liegen alsof het gedrukt staat en hele volksstammen erbij nog overtuigen ook!. Ben blij dat ik op jouw site terecht kwam en zal het ook zeker volgen en kan zo mischien ook wel nokken met alles. (voel je de druk al op je schouders? Ha ha ha) Nou meissie je ben niet alleen in deze ellende als je steun nodig heb moet je mischien ook een forum op je site openen. (mischien is het er wel en heb ik niet goed gekeken.) dan zal ik je ook wel af en toe een hart onder de riem steken!"
"Haai I. Jij inspireert me zeker! Via jouw site ben ik op http://www.jellinek.nl/ gekomen waar ik een zelfhulp programma heb opgestart. Ik ben nou 29 en baal ervan dat ik al jaren in een soort roes heb geleefd. Zonde, nooit meer in te halen. Ga nu het echte leven maar eens proeven! Want het leven begint toch pas bij 30! Je heb gelijk het is niet normaal dat je iets chemisch nodig heb om je happy te voelen want je moet toch vroeg of laat back to reality en die wordt dan steeds ondraagelijker waardoor je meer shit nodig heb om je weer happy te voelen, nou ik niet meer. Hopelijk zal je meer mensen inspireren om hetzelfde ommekeer te maken als ik. Dan is jouw ellende tenminste ook niet voor niks geweest, sort of speak. Maar denk daar maar niet meer aan, de gemiste kansen want al jouw kansen liggen in de toekomst! Z."