"Hey allemaal,
ik ben wakki, 23 jarige student en ik voel dat het een beetje mis aan het gaan is ivm drugs...
Ik heb het voorbije half jaar een redelijk gekke experimentele periode doorgemaakt waarbij ik verschillende drugs voor het eerst geprobeerd heb. (vooral dan 2 weken terug waar ik op 1 week tijd meerdere drugs gedaan heb, ouders waren weg en ik kon doen wat ik wil)
Eigenlijk moet ik ergens anders beginnen, ik blow al zo'n 6 jaar ondertussen waarvan 3-4 jaar dagelijks 1Ã 2 g, wiet was mijn enige drugs voor lange tijd (zelfs alcohol liet ik vaak zijn omdat ik liever blowde)
Hier ben ik verslaafd aan, het gaat niet tot het extreme (waar ik doordraai als ik niets heb ofzo, kan wel een week zonder als het niet anders kan en rook dan enkel tabak, nicotine is a bitch) maar ik kan er nu eenmaal bijna altijd en overal aangeraken.. dit is al zo sinds mijn 19de
Ik ben al proberen te stoppen met blowen, door problemen met ouders en een misgelopen relatie maar achteraf zag ik in dat ik er helemaal niet mee wou stoppen en dat het mij gewoon werd opgelegd door de buitenwereld ... dus beslist: als ik stop, is het voor mezelf en niemand anders
MAAR Nu komt pas hetgene waar ik het over wou hebben.
Vorige zomer ben ik mdma tegen gekomen (in een zatte bui op een festival en zat al in mijn hoofd om ooit te experimenteren), het was een geweldige avond waar ik het wel aardig had begaaid maar dat mag soms wel vind ik.
Natuurlijk vond ik mdma zo geweldig dat ik het 3 maanden later niet kon laten toen het weer eens op mijn pad kwam.
Daarna ging het allemaal wat anders, ik was bij vrienden aan het blowen voor we uit gingen en één van ons legt een lijntje speed op tafel (vrienden hebben al veel meer drugs ervaring als ik)
En ik was opnieuw zo benieuwd, uiteindelijk ook een lijntje gevraagd en later op de avond nog wat.
Vond het een fijne drugs, maar omdat ik nogal wat had genomen stond ik erg strak en mijn vrienden gaven me de raad er genoeg op te drinken zodat ik toch nog wat kon slapen na de avond => zwaarste speed kater ooit
Hierna ben ik eigenlijk vaker en vaker speed gaan gebruiken in het weekend (die zakken geraken precies maar niet leeg...) maar dan met minder alcohol, ook zelf gaan kopen. Ook had ik veel minder last van de katers omdat ik me nu wel wat meer inhield, te strak is niet fijn vind ik.
Tegelijkertijd ben ik ook zelf pillen/mdma gaan zoeken omdat ik graag zelf wou weten wat ik binnen gooide enz, maar met pillen wachtte ik nog steeds mooi 3 maanden tot het nieuwjaar was en ik maar weer eens goed gefeest voor ik aan de examens moest beginnen.
In de examens ging het leren niet goed, school had ik de voorbije semester wat verwaarloosd (ging amper naar de lessen, dit is al een paar jaar slechter aan het gaan maar ben wel bijna afgestudeerd nu) en omdat ik in enorme tijdsnood kwam ging ik weer aan de speed om langer te kunnen studeren/concentreren (lage dosissen waarbij ik me goed kon concentreren)
Dat heeft me uiteindelijk 2 herexamens gekost want ik nam te veel toen.
Nu zijn we eindelijk aangekomen op de week na de examens, waar ik alleen thuis was.
Ik had al veel goed over coke gehoord en wou het proberen in het weekend, dus had ik een grammetje gekocht.
Deze heb ik toen half opgebruikt op zaterdagavond bij het uit gaan en op zondagavond de andere helft bij mijn thuis (had al zo'n een drang om het opnieuw te doen want het mocht niet blijven liggen). Vond coke wel iets fijn omdat ik er zo chill en overdreven praterig van werd zonder dat mensen direct door hadden dat je iets op had, maar tegelijk voelde ik de drang al naar betere coke want het effect was nog niet duidelijk genoeg voor mij.
Maandag had ik er even genoeg van, coke had me veel geld gekost en ik had een sterker effect verwacht. Dus maar een chill dagje gehouden met veel wiet.
Dinsdag maakte ik een soort van klik in mijn hoofd.. ik moest en zou deze week eens heel gek doen dus ging maar weer speed halen (was ondertussen toch alweer even geleden en ik hield van die klare, nuchter blik die ik er van krijg), weer lekker strak (als je altijd stoned bent is het zo fijn)
Woensdag kreeg ik mijn nieuwe pillen (defqons) / kristallen, deze moest ik nog bewaren tot het volgende grote feest maar toen ik s avonds weer goed aan de speed zat kreeg ik het in mijn kop om een halfje te testen...
Het zijn er uiteindelijk 2 volledige geworden, heb dus heel de nacht liggen spacen op +-340mg mdma (waarvan ik het laatste halfje, +-85mg niet eens meer voelde )
Geen oog dicht gedaan.
Donderdag belt een vriend me om te vragen of ik nog wat wil chillen vanavond met een halve gram coke, ik kon al niet meer nee zeggen want ik voelde die drang naar dat zelfde effect maar dan beter/meer. Voelde amper iets van de halve gram coke die avond, hij was ook wel minder goed als de vorige keer en kreeg weer dat kut gevoel dat je betere coke wilt
Ik heb nu tegen mezelf gezegd tot eind maart te wachten om nog iets van hard drugs te doen maar ik twijfel er nu al om nog eens coke te doen omdat ik zeer goed spul kan krijgen nu.
Ken coke nog niet zo goed maar is het bij iedereen die drang naar beter die het juist zo verslavend maakt? het is alsof ik telkens naar de rand van klaarkomen wordt gebracht maar er net niet geraak, weet niet hoe ik het moet uitleggen maar slechte coke wil ik nooit meer!
340mg MDMA was ook veel te veel voor mij, hield me voordien altijd aan 2mg/kg
Heb ik nu meer genomen omdat ik maar 6 weken had gewacht sinds vorige keer, nieuwjaar? of omdat ik al strak stond van de speed en in het weekend nog coke had gedaan?
Ik weet dat ik nog niet verslaafd ben nu (buiten wiet dan) maar het was wel een week vol aardig foute beslissingen als ik het nuchter bekijk
Wou hier even mijn verhaal kwijt, reacties zijn welkom als je deze brok tekst wil doorlezen"