Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"{ "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Raad de bekende junk-mysterie is dus o0k direct opgel0st."
"Wat werkt niet?"
"Bij mij net nog nog wel en nu ook niet meer. Hij was kankergeniaal anders zou ik hem niet posten."
"Ik zeg altijd maar zo: zolang je sarcasmedetector nog werkt heb je geen neukmachine nodig"
"Ja, ze hadden het er net ook over bij VI Oranje. Vind je het gek? In de jaren '70 gebeurde dit ook regelmatig met spelers uit het voormalig Oostblok."
"Ik mis de gesprekken/discussies tussen Wilders, Femke en Job inderdaad wel een beetje."
"Rabbithole zei: Flameon zei: Ja heb het gelezen. Het enige wat ik kan vertellen is dat men in de verslavingszorg niet kijkt naar datgene wat iemand gebruikt, maar waarom iemand gebruikt. Bij iedere verslaving zit een verhaal achter. De een mist zijn kids, de ander kan het verdriet van zijn overleden ouders niet verkwern, de ander voelt zich eenzaam en de een wilt problemen vergeten..... daarom gebruikt de gemiddelde verslaafde gebruiker. Als je dat probleem begint met aanpakken dan is de kans al groter dat iemand kan afkicken, tuurlijk krijgt daar iemand nog therapie bij etc. Maar denk dat we nu back to nuttsss moeten gaan anders dwalen we af kerel Klik om te vergroten... Het gaat hier inderdaad allang niet meer over een verslaving, hij gebruikt allang geen speed meer vanwege gebrek aan geld. Hij is gedwongen opgenomen vanwege zijn psychose en vanwege alle waanbeelden die hij hieraan heeft overgehouden. Dat lijkt me toch 100% andere koek, m'n beste Flameon. Je wordt niet zomaar gedwongen opgenomen in een verslavingskliniek, als ik het goed heb moet die stap van diegene zelf komen..? Als je stopt met speed is die psychose niet zomaar weg, Nutsss gelooft dat er al jaren mensen achter hem aan zitten en dat hij bespioneerd wordt enzo, en dat bekenden van hem zich vermommen en in een soort complot tegen hem zitten. Dat los je niet op zoals je een verslaving aanpakt. Klik om te vergroten... Dat vetgedrukte klopt niet helemaal. Een opname in een verslavingskliniek heeft een juridische status. Die is vrijwilllig(dus het initiatief komt van de patiënt zelf). Of verplicht opgelegd vanuit een rm (rechterlijke machtiging). In het laatste geval moet een patiënt een gevaar zijn voor zichzelf of zijn/haar omgeving. Ook kan een rm opgelegd worden als de patiënt bijv. weer een omgangsregeling met zijn/haar kinderen wil. De rechter stelt dan als voorwaarde dat patiënt clean moet worden middels een verplichte opname."
"Ken zijn verhaal niet erg goed maar wat ik ervan begrijp is dat die nogal heftige psychose ook deels voortkwam uit intensief speedgebruik. En wat ik hier verder ook las. Als geldgebrek de enige reden is dat hij niet meer gebruikt dan is hij zeker niet van zijn verslaving af. Hij zal waarschijnlijk een gedwongen opname hebben gehad omdat hij een gevaar voor zichzelf vormde. Maar lekker belangrijk allemaal. Ik hoop dat de man er weer bovenop komt!"
"Wacky zei: Ik weet niet of het zo verschillend is ? Ik ben verslaafd aan blowen. En verslaafd vind ik dat ik blow terwijl ik met mijn verstand eigenlijk weet dat ik het niet moet doen en het niet wil doen, maar de drang om het te doen is sterker. Klik om te vergroten... Als de mods hier godsamme ook al verslaafd blijken te zijn ga ik het gebouw echt verlaten."