Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal! Ik heb zaterdagnacht iets meegemaakt wat ik erg graag wil delen. Ik ging de betreffende zaterdag naar een festival waar ik eerst een paar drankjes heb gedaan en rond een uur of 8 een kwartje xtc heb genomen. Ik heb het super naar m'n zin gehad en ging erg lekker. Toen het festival af was gelopen (in totaal had ik net iets meer dan een halfje op) ben ik met iemand mee naar huis gegaan waar we nog lekker zouden naspacen en wat ballonnetjes zouden doen. Eenmaal daar aangekomen namen we beiden nog een likje pure m en zetten we wat fijne muziek op. We doen beiden een ballon en ik krijg de effecten die ik gewend ben (alles wazig, muziek klink anders, de wereld 'ruist') totaal niet heftig en het voelt fijn. Een tijdje later besluiten we nog een ballonnetje te doen. Aangezien niet al het gas eruit kwam door de cracker en de ballonnen daardoor erg klein bleven besluiten we twee ballonnen te doen (een dubbele dus). Ik heb 1 grote ballon en 1 kleinere, ik denk in totaal 1,5 patroon. Ik ga er lekker voor zitten, binnen een paar ademteugen zijn beide ballonnen op en ik laat me lekker achterover zakken op de bank. En dan komt het...... Ik ga het zo goed mogelijk proberen te omschrijven wat flink lastig is omdat het zo'n bijzondere ervaring was. Ik word langzaam meegenomen in de lachgasroes, zoals altijd..... Maar dan word de wereld langzaam wazig en word ik uiteindelijk in een zwarte oneindigheid getrokken. Ik zie of hoor helemaal niks, het is echt pikzwart. (achteraf zei degene bij wie ik was dat ik m'mn ogen gewoon open had) Het rare is dat ik mijn lichaam totaal niet voelde, alsof alleen mijn 'ziel' over was en die in het 'niks' rondzwierf. Dan komt er een totale rust over me heen, een warm deken. Ik ben dood en heb daar 100% vrede mee. Het is goed zo. Dit was geen gedachte die in me op kwam want ik kon niet meer 'denken', maar het was echt de últieme waarheid. Ik voelde me zo kalm en ik kon mijn eigen 'dood' meteen accepteren. Voor mijn gevoel was ik lang in die oneindigheid, minstens een paar uur. Na een tijdje (achteraf gezien denk ik zo'n 40 seconden) zag ik ineens een felgroene achtergrond met daarin 6 of 8 felroze vierkanten die heel netjes naast elkaar stonden. In die roze vierkanten zag ik een foto van mezelf van hoe ik precies op dat moment op de bank lag, van welke kant weet ik niet meer want dit beeld zag ik echt maar 0,003 seconden. Vervolgens voelt het alsof ik een plens koud water in m'n gezicht krijg en word ik letterlijk terug gekatapulteerd op aarde en in het leven na iets dat voelde als een 400 jaar durende slaap. Ik denk echt een halve seconde wie/wat/waar ben ik?! Gelukkig kon ik dit in een klap allemaal weer herinneren. Ik schiet omhoog en kan alleen nog maar zeggen "ik ben dood geweest! Ik was dood!" Het vreemde is dat ik me normaal na een ballon 10x zo vaag voel, maar nu voelde ik me extreem verfrist en helder. Alsof ik een tweede kans in het leven kreeg. De avond verliep verder prima. (maar geen ballonnen meer gedaan) Maar nu een paar dagen later kan ik alleen nog maar aan deze ervaring denken. Ik kan mezelf dan helemaal gek maken met mijn gedachten. Wat was dit? Was dit gewoon 'simpel' flauwvallen? Zit er een diepere betekenis achter? Zo ja, wat dan..... Ik sta vol in het leven en ben mentaal helemaal gezond. Uiteraard zijn er soms mindere dingen en dagen maar dit heeft iedereen. Ik wil ook absoluut niet dood of iets dergelijks. Dussss, wie oh wie heeft iets soortgelijks meegemaakt of kan me vertellen wat voor ervaring ik heb gehad? Ik ben heel benieuwd! Groetjes, Tosti"
"Bedankt voor jullie antwoorden Imths en Mindless! Imths, kun je misschien iets meer vertellen over holen op dissociatieven? Heb je zelf wel eens zoiets meegemaakt? Ik vind het maar ingewikkelde materie. Werd zelf ook niet veel duidelijker over wat een egodood nou precies is via Google. Ik dacht eerst dat zoiets eigenlijk alleen voor kan komen bij psychedelische middelen maar het zou dus ook kunnen bij dissociatieve middelen? Mindless, ik heb je link bekeken. Als ik het goed begrijp is verlichting een soort staat waarin je 'oneindig' blij bent/jezelf compleet accepteert en is Saotri een stapje hier voor, dus een korter moment van 'oneindig' blij zijn/jezelf compleet accepteren. Lastig"
"Ik ben een zij! Haha Mooie gedachte Mindless over de trampoline. Zo wordt het me iets duidelijker! Zoals jij een egodood omschrijft denk ik niet dat ik er dan een heb gehad, Fundamenteel. Ik merkte niet dat ik langzaam uit mezelf 'trad' maar het was gewoon pats boem ineens. En ik merkte ook daarna geen eureka moment of een gevoel van herborenheid. Het was subtieler, het voelde alsof ik een nieuwe frisse start ging maken en alsof dit het begin was, echter ebde dit gevoel vrij snel weer weg omdat ik natuurlijk ook nog gewoon vrij wappie was. Wat is het verschil tussen je bewustzijn en je ego, psychedelicbee? En is zo'n 'gat' een beetje een voorstadium van een egodood? Sorry voor alle vragen, vind het bere interresant en wil graag weten wat er nou precies is gebeurd, ook al is daar natuurlijk geen kant en klaar antwoord op!"
"Geen probleem Psychedelibee Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat je daar de hamer op zijn kop slaat Mindless, want dat had ik inderdaad niet. Ik heb nu ook niet het idee dat mijn hele gedachtenpatroon op de kop is gegooid, ik ben nog steeds dezelfde persoon als dat ik voor deze ervaring was. Wel heel veel aan het nadenken en nog steeds last van een dipje, maar dat heb ik altijd. Ik denk dat ik bij deze kan stellen dat wat ik heb meegemaakt, niet (persé) een egodood was. Alsnog vind ik het interessante materie. Zo ongrijpbaar en het feit dat het nauwelijks is uit te leggen wakkert bij mij nog meer nieuwsgierigheid aan. Stel je voor, ik wil graag een egodood bereiken, hoe gaat dit in zijn werk? Gooi je 'gewoon' een hele hoop psychedelische middelen naar binnen of gaat er een hoop research/meditatie/denken aan vooraf? En wanneer weet je of je klaar bent voor zoiets?"