Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hallo allemaal, ik ben nieuw hier, heb al een aantal verhalen gelezen en tips gezien maar toch hoop ik dat er iemand is die me kan "helpen". ik zal eerst even vertellen wat mijn problemen zijn(wil niet zeuren maar anders wordt het zo`n vaag verhaal) sinds mijn 17-de blow ik, dat begint `s morgens bij de koffie, eerst een sigaretje en dan een blowtje...voel ik me goed gaan we wat in huis doen zo niet dan roken we eerst nog 1en nog 1 en misschien nog wel 1. en zo komen we dagen door..soms verplicht ik mezelf om eerst iets te doen en als beloning mag ik dan eerst weer eentje roken..hopeloos!! op mijn 21-ste ben ik 3 maanden gestopt en STOM STOM STOM..ik dacht dat ik in het weekend wel eens weer 1 kon roken maar ondertussen ben ik weer terug bij af. alleen heb ik nu 2 kinderen, ik blowde ook toen ik zwanger was, voor de 2-de heb ik met bloedingen in het ziekenhuis gelegen en nog ben ik toen niet gestopt, hoe ZWAK kan iemand zijn? ook blow ik gewoon in huis waar de kinderen bij zijn..alles wordt getimed zodat ik op tijd 1 kan roken anders gaat mijn humeur op stand ongeduld en kan er niks meer goed gaan. nu wil ik al tijden stoppen en ben laatst zo in 1 keer een week gestopt met alle gevolgen van dien, ik was behoorlijk shagerijnig en kon niet slapen met als gevolg dat ik toch maar weer eentje heb gedraaid(en gerookt natuurlijk) nu ben ik volgende week jarig en heb mezelf eigenlijk voorgenomen om dan ook te stoppen, ik kan zoveel dingen bedenken om te stoppen alleen al voor mijn kinderen, we zijn ook echt geen aso gezin, mijn man werkt gewoon en ik ben thuis voor de kinderen en het huishouden. ik heb op tijd het eten klaar het huis netjes en de kinderen lopen in schone nette kleren, ze krijgen alles wat ze willen behalve een moeder die tja...nuchter is? waarom lukt het me niet? hoe lang duurd het voor het uit je systeem is? moet ik ook stoppen met roken? wat is het beste of gemakkelijkst? sorry voor mijn verhaal misschien is het een beetje een warboel maar dat ben ik dan ook weer(van binnen wel van buiten niet) ik zit zo met mezelf in tweestrijd en het feit dat ik hier mijn verhaal kwijt kan dat geeft toch een beetje rust en misschien dat ik er niet alleen voor hoef te staan. liefs,tja.."
"hallo Tufnut, ik zal eerlijk zijn, anders had ik mijn verhaal hier niet geplaatst. om te beginnen ben ik nu 30 en wordt dus volgende week 31, ik heb dus ondertussen een kleine 14 jaar geblowt (dagelijks) over mij als persoon wil ik niet nadenken, ik heb jaaaaren bij ggz gelopen, heb hier medicijnen gekregen (venlafaxine) maar dat daardoor mijn problemen weg of opgelost zijn kan ik niet zeggen. hoe mijn dagen eruit zien? ik ben huisvrouw.... de eerste rook ik als ik de kinderen naar school heb gebracht en een bakje koffie heb, laptop aan blowtje erbij..Goedemorgen, ik moet zeggen ik draai nooit hele zware dat ik helemaal lijp op de bank hang, het is gewoon een beetje door de tabak voor t smaakje zeg ik dan maar, maar ondertussen weet ik van mezelf dondersgoed dat het me wel een lichte roes geeft. de volgende hangt af van het weer...wat ik moet doen...hoe ik me voel...maar op zijn laatst om 11 uur, nog een bakje koffie..laptop nog even erbij... voor we de kinderen uit school halen kan net. o ja ik moet altijd met de auto de kinderen naar school brengen en ophalen..niet slim ik weet `t. ik weet t allemaal!! maar toch kan ik die knop niet om krijgen. gemiddeld rook ik over de hele dag en avond een stuk of 8-9 blowtjes. Alleen, mijn man blowt niet!! hij is degene die het ophaalt, ik ga zelf niet elke dag naar de coffeeshop kom op zeg! de redenen dat ik WIL stoppen zijn er zoveel...en ik WIL het echt!!! zelf!! maar zoals ik zei die knop moet om maar hoe??????"
"ik weet wat ik moet doen...ik weet dat mijn kinderen hier ook de dupe van worden maar om dan te zeggen dat ze beter af zouden zijn zonder moeder? bedankt! ik kom hier later nog op terug anders zet ik iets neer wat niet moet!"