Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ben totaal onbekend in de wereld van drugs gebruik vandaar dat ik me ook heb aangemeld. 2e reden is dat ik me zorgen maak om mijn zoon.... Die is veranderd van een hele rustige/ verlegen jongen naar een stuiterbal met grove taal onfatsoenlijk gedrag... totaal omgekeerde wereld van wat hij een aantal jaren geleden was. Weet dat hij zo nu en dan wiet rookt (vermoed dagelijks maar kan het niet bewijzen hij zit veel bij vrienden) maar kun je daar zo erg van gaan veranderen? Hij ontkent verdere middelen te gebruiken maar gezien zijn gedragsveranderingen slaan bij mij de twijfels toe. Dacht zelf aan speed maar wat ik lees op internet, komt alleen zijn gedrag overeen maar verdere niks... Wie kan me wat meer vertellen over gedragsveranderingen en drugsgebruik..."
"Hallo, Bedankt voor de antwoorden. Mijn zoon is inmiddels volwassen (19) maar gebruikt al vanaf zijn 17e zo nu en dan een joint.. We hebben daar nooit zo moeilijk over gedaan, zijn vader blowde ook wel eens in zijn jeugd. Mijn zoon was daar ook altijd heel eerlijk in, verder ook nooit problemen gehad, hij was zeg maar een normale puber, die het leven aan het ontdekken was. Alleen de laatste tijd merk ik gewoon dat hij gigantisch aan het veranderen is, zoals ik in mijn stukje hier boven vertel. Heb hem wel eens op de man afgevraagd of hij misschien andere middelen gebruikte, wees gerust mam, zo nu en dan een joint meer niet. Er zijn geen momenten dat het erger is... hij is continu vreselijk druk, grof taal gebruik en hij weet alles beter, vaak ruzie met ons en zijn jongere broer, het maakt het er niet gezelliger op thuis. Hij is momenteel thuis, heeft geen werk en gaat niet naar school, mijn man en ik werken allebei overdag dus we hebben er verder geen zicht op wat hij zo doet overdag. Hij heeft dus alle mogelijkheden om iets te gebruiken terwijl wij van huis zijn. Hij doet niet overdreven stiekem, we missen nooit geld, alleen zijn gedrag baart mij zorgen. Verder heb ik flink nagedacht over het stukje wat SmartieAndMe schreef over de kenmerken, Hij reageert feller op dingen, is lui, stelt dingen voor zich uit en vergeet ook vaak dingen, hij is altijd al heel tenger geweest maar in mijn ogen is hij nu magerder, hij is van een ochtend mens veranderd in een nachtbraker, ligt vaak tot een uur of 12 in bed, hij eet beduidend minder, is sneller vol na zijn zeggen en ja oververmoeidheid, maar dat wijde ik aan tot in de nachtelijke uurtjes bij vrienden hangen dus laat op bed komen.. hoewel dit gelukkig niet iedere avond is. Mijn man zegt dat ik overdrijf en me verder geen zorgen moet maken... tis de leeftijd is stee vast zijn antwoord en misschien ben ik ook wel een overdrevende bezorgde muts/moeder maar wie kent zijn kind nu niet het beste? Maak me gewoon zorgen."
"Bedankt voor jullie reacties. Wij zijn al een stukje verder en dit met dank aan dit forum. Ben minder wantrouwend en dat werkt zijn vruchten af voor beide partijen. Merkte toch wel dat ik heel wantrouwig reageerde op zijn gebruik. Ga het nu maar zien als een face waar hij momenteel inzit zoals mijn man steeds zegt. Heb misschien een verkeerd beeld van hem hier neergezet, maar hij solliciteert, gaat bij bedrijven langs maar kan gewoon geen baan vinden. Volgend schooljaar begint hij een nieuwe opleiding, hopend dat dit wel de juiste keuze is. Maar nog 1 vraag.... wat is het verschil tussen hasj en wiet roken? Hasj klinkt zoveel gevaarlijker. En bereik je het zelfde effect met deze middelen?"