Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het klinkt een beetje als een depressie. Of alsof er iets is dat je niet helemaal begrijpt waarom je dat denkt. Als je mediteert loop je vaak naar je innerlijke waarheid. Zelf heb ik ook veel depressie gehad door blowen en kon helemaal niks bedenken om te zeggen of vertellen aan de persoon(en) naast me. Terwijl ik zelf wist dat ik zou helemaal niet ben. Bij mij kwam dat vooral door liegen en schijt hebben aan mensen, dus meer denken aan mezelf dan aan de ander. Binnen een jaar verdeelt over twee jaar ging ik naar een praat persoon (zo noem ik het liever maar eigenlijk is het gewoon een psycholoog bij Allevo). Vreemdgaan was bij mij een heel groot probleem. Een jongen heb ik een keer echt keihard bedrogen door een paar keer te vrijen met allemaal verschillende (beter te vertellen als) jongens. Nu ben ik achttien geworden en deze leugen heb ik zo'n twee jaar volgehouden voor al mijn ex vriendjes in die tijd. Bijna een driekwart jaar geleden ben ik mijn nieuwe partner tegen gekomen waarbij ik uiteindelijk ook wel paar keer bij vreemd was gegaan. Nog verbaas ik me dat hij bij mij is gebleven omdat ik dat eigenlijk echt niet had verdient, want elke keer als ik vreemd was gegaan vertelde ik dat na een bepaalde tijd aan hem als ik er klaar voor was. Ik blode wel steeds vaker naarmate ik hem langer leerde kennen. Komt ook wel omdat hij er al op een jongere leeftijd zich mee bezighield en omdat de zomervakantie dichterbij kwam. Maar ik heb het gevoel dat hoe eerlijker ik tegenover iedereen werd, hoe meer ik mezelf leerde kennen. Dus het blowen ging beter voelen doordat mijn zelfvertrouwen steeg. Het is inderdaad een feit dat als je meer blowd dat je ook minder stoned word. Bij mij is dat niet het geval omdat ik toch wel maar een keer per week een joint opsteek, vooral omdat ik nog bezig ben met een opleiding. Bij mij zat het probleem dus eigenlijk geestelijk. Het kan best zijn dat je ook gewoon een lichamelijk probleem hebt, maar als je al heel lang niet meer gebloot had zou ik dan denken dat de wiet nu wel uit je bloed zou moeten zijn en je er om die reden geen last meer van zou hebben. Heb je misschien al een enig idee hoe het komt dat je jezelf zo bang voelt?"
"Afgelopen weekend heb ik wat teveel gedronken, op een bar gestaan en mooi me broek uitgetrokken om een plasje te doen onderweg naar een afterparty met twee mensen bij me. Daar eenmaal aangekomen kon ik helemaal niks meer, ik was kapot en mijn ritme was alleen maar slechter. Er werd door mensen aan mij verteld dat ik maar eens even rustig aan moest doen met alcohol, maar net als altijd heb ik een probleempje met het op tijd ophouden. Dus nam ik een lijntje pep om even wakker te blijven, nog geen half uur daarna had ik alweer twee hele biertjes op die er gelijk weer uit kwamen. Zo was ik die avond nog twee keer gevallen vanwege evenwicht verlies (fietsen en struikelen in een plas). Natuurlijk heb ik daar wonden en blauwe plekken aan over gehouden. Ook moest ik nog een 17 kilometer fietsen naar huis, gelukkig niet in mijn eentje. Volgende keer maar iets geleidelijker en minder drinken denk ik zo xD ..."